Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: st březen 07, 2012 7:30 pm Předmět: Převodovka 5q |
|
|
Dneska jsem kámošovi odvzdušňoval a šteloval spojku na trosce a při té příležitosti jsem si všimnul, že má rozvalenej kus almary - spodní část příruby ke spojce. Regulérní megaprasklina, jak kdyby to navalil na nákej šutrák, či kerej brajgl. Sice to zatím nemá kupodivu na funkci rostlináře vliv, ale mohlo by to časem zhnětnout celý. Je to pětikvalt - neznám to vůbec detailně, ale od pohledu je ta příruba jenom mezikus našroubovanej k převodovce. Nemá to náhodou někdo - třeba z nějaký zmutlý almary ? _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Koudelka
Založen: 5.4.2009 Příspěvky: 366 Bydliště: Holomóc
|
Zaslal: čt březen 08, 2012 2:51 pm Předmět: |
|
|
Vidíš,vidíš,když sem Ti před rokem a pul říkal že u vás na šroťáku leží troskovej pětikvalt taks na to hnětal. A jak by byl teď dobré. _________________ Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!! |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt březen 08, 2012 3:09 pm Předmět: |
|
|
Tehdá sem nic takovýho nepotřeboval, ale to ani nevím, žes mi někdy něco takovýho říkal ? Však tam chodím co dva tejdny na ferneta za majitelem. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: čt březen 08, 2012 8:19 pm Předmět: |
|
|
Tak pánové na tohle pozor, jestli má prasklý obal na převodovce, tak je s největší pravděpodobností špatný kardan, bude vůle v tom teleskopu a nebo jsou špatné koule na diferáku a nebo převodovce. Ta převodovka je dost vysoko nad silnicí, tak je nepravděpodobný, že by se prorazila o kámen. Pokud ten prasklý díl je kompletní, tak jde svařit a drží to úplně v pohodě. Jen než se tam dá opravená a nebo jiná převodovka, tak to chce zjistit proč to prasko, pokud je něco s kardanem, tak praskne i jiná převodovka. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt březen 08, 2012 9:11 pm Předmět: |
|
|
Špatný koule mám leda já... Těžko řéct, má ju taky po vojácích a když sem viděl jak přepravovali tu moju (ještěrkou), tak bych se ani nedivil, že to něčím zkrumpli...
Jízdně se to neprojevuje nijak - prostě to normálně v pohodě jede, řadí, nic nemlátí ani nevibruje. Svaření asi bude nejrychlejší - i když nevím, jesli nejlevnější. Je toho dokupy tak zepůl metra vaření v tem elektronu, či ze kerýho brajglu ta příruba je. Normální elektrodou mu to doma neudělám.
Jinak to má jak vozidlo na odvoz mormu, roční nájezd odhadem tak 50 km, tudíž náký dlouhodobý namáhání tam už nebude... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mykesh adept na RCG
Založen: 13.7.2007 Příspěvky: 488 Bydliště: Praha/Teplice
|
Zaslal: so březen 10, 2012 3:44 pm Předmět: |
|
|
No po vojacich je to nejspis normalni. Na moji zluty (5Q) je taky prasklina na prevodovce v oblasti priruby. Konkretne toho spodniho sroubu. Po blizsim zkoumani, bych rekl, ze jim to nekde spadlo z vagonu/rampy, protoze prasklina byla v primce s prohnutym schudkem (sanitka) a levym "prahem". na funkci prevodovky nemelo vliv, teda az na to ze jsem pro jistotu dolil mazivo, protoze u praskliny se pravidelne dela kapka. _________________ "Tigr" TAZ 1500 - r.v.: 1995 = R.I.P. (RUST IN PEACE)
Sanita S1203 - r.v.:1984 reinkarnovana do Ocelota r.v.:2000
DVS12-S1203 - r.v.:1972
--------------------------------------------------
*"Mluvici kocourek z Hrusic" |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: so březen 10, 2012 10:59 pm Předmět: |
|
|
No tak almárku už máme jinou, funkční - za poměrně drakonická dvě kila od místního opilce a rači to v tejdenku pro klid duše vyměníme (ač bych já osobně dle kodexu BZR nehrabal do ničeho, co funguje - byť nepochopitelně a třeba jen podmíněně).
Anžto jsem pětikvalt viděl leda tak z vlaku a to ještě nakulenej - jsou náký záludnosti při vytahování či nandávání - případně jakej je nejjednodušší postup ? _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 10, 2012 11:14 pm Předmět: |
|
|
stejnej jako u 4 kvaltu, akorat se to dela zespoda a je tam jenom jedno tahlo razeni. Bacha at si nehnes s jeho nastavenim - blbe se to steluje, dej si ho nekam daleko at si do nej nebrnknes. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: ne březen 11, 2012 10:40 pm Předmět: |
|
|
Každý vyndává převodovku asi trošku jinak, můj postup je: jako první odmontovat vše co jde z vnitřku auta (náhon tachometru, táhlo řazení a šrouby na přírubě), pak odšroubovat kardan na převodovoce a vychýlit, podepřít heverem převodovku v místě nosníku na kterém je připevněná, odšroubovat zbylé šrouby na přírubě, odpojit pružinu na spojkovém válečku a pak ty čtyři šrouby ,kterýma je ten nosník převodovky přišroubovaný k podvozku a spustit heverem co nejníž. No a protože je 5°převodovka těžší než 4°, tak převodovku je dobré podvázat třeba tažným lanem a z vnitřku auta ji pomocí lana vytáhnout z motoru a spustit na zem. Před montáži si povolit spojkový váleček, převodovky nemusí mít stejně dlouhé tyčky a ani kolikrát ramena nejsou stejná, na to se musí dát pozor. No a montáž se provede taky pomocí lana z vnitřku auta, zbytek pak už je a za pomocí heveru v pohodě. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt březen 15, 2012 10:13 pm Předmět: |
|
|
Takže almara vyměněna a vozidlo kupodivu nadále pojízdné - překvapilo mě, jak to šlo krásně, jednoduše a rychle (hlavně teda díky rampě), podle mě je to ještě jednodušší než čtyřkvalt. Pomalá práce se vším všudy na hodinku. Ta převodovka mi těžší nepřinde - oproti klasické oktávkovské je určitě lehčí. Patrně díky kosmickému materiálu z něhož je zhotovena a který se po oddělení od motoru změnil v hlubinné nálezy úlomků starých amfor, které předtím držely jenom na přírubových šroubech.
Ke slávě trosky, pro níž mám obvykle jen nelichotivá slova musím ale řéct, že je naprosto nepochopitelný, že i v tom stavu to dokázalo bez problémů jet, řadit a spojkovat.
_________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: st květen 27, 2015 5:48 pm Předmět: |
|
|
Ahoj. Nenáte někdo hen tu samou přírubu se spojkovým ovládáním? Mě se taky chrochtla na cestě z SWF hnedlá za Brnem. Někde okolo Prahy, skoro do Polska se mi nechce. Díky. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st květen 27, 2015 8:36 pm Předmět: |
|
|
Proč bys tam jezdil, ti jí pošle ne? |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: so květen 30, 2015 8:21 pm Předmět: |
|
|
Jo, tak jsem tu převodovku rozebral. Chybí dva zuby na 5-ce a je přidřené kolo jedničky na hnaném hřídeli. Nejde mi ani stahovákem sundat kolo trojky, takže to je na jinou převodovku. Nemá někdo 5-tikvalta se samostatnou skříní spojky nebo tu integrovanou i s kardanem?
No hlavně, že jsem dojel. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Kadlátko
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 373 Bydliště: Libušín u Kladna
|
Zaslal: st červen 03, 2015 4:37 am Předmět: |
|
|
nezapomeň na koule uložení kardanu a kontroluj olej _________________ brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|