Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Brzdy 1203
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1883
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 02, 2012 10:48 am    Předmět: Brzdy 1203 Citovat

Nemá prosím někdo schéma brzd toho šílenýho dvouposilovačovýho systému ? Na naší nové trosce je to rozdělaný a na mě je to trochu moc hadiček, trubiček, válečků atd. Případně aspoň jak to (nebo jak by mělo) funguje - pedál teda tlačí na jednoduchej válec, ze kterýho vede puntrobí do náký rozdvojky, která rozděluje tlak do obouch posilovacích bazmeků, z jejichž válců de kapalina zas pokaždý do náký rozdvojky a odsud křížem na dvě kola - a do posilovačů přes rozdvojku de podtlak z karbecu ?

Nemá případně někdo po ruce (i starej funkční) hlavní válec na tleto provedení - případně ví někdo číslo dílu, nebo aspoň průměr atd. ? Ten nám tam totiž chybí úplně.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 964
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 02, 2012 1:00 pm    Předmět: Citovat

Hlavni valec mas normalne dvojitej, jako napriklad ve skode 100, z toho vede jedna trubka do kazdyho posilovace z nej pak brzdi pulky vobou prednich a jedno zadni. Podtlak vede jedna hadice z parohu a za prednim naraznikem se rozdeluje.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1224
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: čt únor 02, 2012 3:31 pm    Předmět: Re: Brzdy 1203 Citovat

LeDocteur napsal:
Nemá prosím někdo schéma brzd toho šílenýho dvouposilovačovýho systému?


Schema brzd jsem ti poslal do mailu.
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1883
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá únor 03, 2012 4:51 am    Předmět: Citovat

Díky !

Ne.To nemohl vymejšlet člověk.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2497
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá únor 03, 2012 9:40 am    Předmět: Citovat

Trubku...
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
tonyc



Založen: 5.1.2013
Příspěvky: 11
Bydliště: mostecko

PříspěvekZaslal: ne únor 17, 2013 9:18 pm    Předmět: posilovače brzd. Citovat

zdravim nevite od kterého roku se začali montovat posilovače brzd? škoda 1203 na té své je nemám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1224
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: ne únor 17, 2013 9:25 pm    Předmět: Citovat

Od roku 1974, při první větší modernizaci.
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1279
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: so květen 18, 2013 7:11 am    Předmět: Citovat

Ahoj. Potřebuju vyměnit na TAZce zadní prasátka. Nevíte, zdalipak nejsou stejné s nějakým "zadomotorem"? Laughing
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310, VW GolfI GTI, Ford Sierra, VW POLO D, Fiat UNOD, 2xEspace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1422

PříspěvekZaslal: so květen 18, 2013 10:03 am    Předmět: Citovat

do Prdel nejsou , vymejšlím takovou vyjebávku - redukci

vím že se dají koupit v děčíně cca 380kč/ks
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1279
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne květen 19, 2013 8:45 pm    Předmět: Citovat

A nešly by tam dát ty tlustší prasátka? Stejný problém je u Warťasů, ty tenčí prasátka jsou taky těžce sehnatelný.Ale to mě nevadí, já ho mám ještě zcela na bubnech. Laughing
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310, VW GolfI GTI, Ford Sierra, VW POLO D, Fiat UNOD, 2xEspace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út květen 21, 2013 7:15 pm    Předmět: Citovat

Pokiaľ sa Ti len za zimu počas odstávky auta prilepili a pri následnom zabrzdení strhli gumičky vo valčekoch, tak je zbytočné ich meniť celé, aj keď už trošku zahrdzaveli.
Odmontuj čeľuste a z valčeka vytiahni (prípadne vyklep) celé vnútro, čomu môžeš pomôcť i stlačením pedálu brzdy, ktorý už potom ale nepovoľuj, aby ďalej nevytekala kvapalina. Pri stlačenom pedále nie je spojená nádobka s okruhom, takže vytečie len jedna "náplň" a nemusíš sa báť zavzdušnenia celého okruhu od vyprázdnenej nádobky.
Vnútornú plochu valčeka pekne vyhladíš plátkom brúsneho papiera zrnenia 300 a postupne vyššie, ktorý si omotáš okolo prsta a honovacími pohybmi to krásne vyhladíš. Sústreď sa hlavne na tú časť, v ktorej sa pohybuje gumička. Na takéto "zapečenie" vzniknuté po jednej zime to úplne stačí a po výmene gumičiek to určite bude tesniť a dobre fungovať. Ak by boli poškodené i piesty, použiť môžeš z Š 120M/Favorit, rovnako ako gumičky.
Mimochodom výmenou valčekov za tie, ktoré sú teraz v predaji pokojnejšiu jazdu mať nebudeš, pretože tie sú určené do starých modelov, kde v oboch okruhoch boli na THV ventily zostatkového tlaku. Pri použití týchto starých typov valčekov s "novým" brzdovým systémom Š1203M, kde je posilňovač v pedálovke a THV bez ventilov zostatkového tlaku môže dochádzať k zavzdušňovaniu týchto valcov. Výrobca to nie že neodporúčal, ale zakazoval. Rovnako tomu bolo v prípade zadomotorov, kde však vyrábali iba nové typy valčekov. Pri 1203 vyrábajú iba staré už viac ako 10 rokov. Čo ja som sa napísal do VAP Prešov, kde ich vyrábali pre náhradnú spotrebu. No žiadna snaha z ich strany. Pritom tie diely do nových typov valčekov vyrábali tiež (do Š120M/Favorit - čo je rovnaké). Rovnako som to riešil s Romanom, ktorý zadával ich výrobu do Číny. Výsledok rovnaký... Ten mi dal síce aspoň za pravdu, ale súčasne skonštatoval, že tie staré sú lepšie. Ale aspoň že sa niečo vyrába, že máme nové telesá. Tie jediné ja totiž z nových valčekov 1203 používam. Vnútorné diely používam z valčekov Š120M/Favorit. Čiže aby som získal jeden valček, musím kúpiť dva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1422

PříspěvekZaslal: út květen 21, 2013 7:42 pm    Předmět: Citovat

helej tím myslíš : starý > gumička před pístem a na pístu nic
nový > gumička v drážce pístu
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út květen 21, 2013 8:14 pm    Předmět: Citovat

Tak presne. Menilo sa to so zmenou brzdového systému na nový posilňovač (Š1203M) od 1/89. Tam už THV nemá ventilky zostatkového tlaku kvôli kotúčovým brzdám, aby sa spoľahlivo uvoľňovali a nepribrzďovali. Ešte boli medzitypy, kde sa testovali kotúčové brzdy a nebol ešte k dispozícii nový posilňovač (tam sa čakalo na Favorit z ktorého pochádza), čiže sa použili staré posilňovače, THV bez ventilov zostatkového tlaku a staré valčeky. Tieto vozy mali dodatočné ventily zostatkového tlaku namontované pred každým zadným valčekom v spoji brzdovej hadice s rúrkou na vzpere zadnej nápravy (na ramene) v takom valcovom telese.
Tie nové manžety (gumička v drážke piesta) označené ako ATE - keďže boli vyrobené v licencii, nedovoľujú nasatiu vzduchu pri event. podtlaku v brzdovom systéme. Pri starých manžetách toto nie je vylúčené. Problémy môžu nastať hlavne pri odvzdušňovaní bŕd (zatiahnutie odvzdušňovacej skrutky a povolenie pedála), alebo tiež pri zatiahnutí ručnej brzdy bez stlačenia brzdového pedála, kedy dôjde k uvoľneniu piestov valčeka oddialením čeľustí, pričom pružina ktorá je medzi piestami vo valčeku tieto piesty rozťahuje od seba. Pritom vzniká v systéme podtlak a tvar manžety za nevhodných okolností nijak nebráni preniknutiu vzduchu do systému. Nevhodné okolnosti závisia napr. od teploty, alebo tolerancie súčiastok vo valčeku a hlavne napúšťacích ventilov v THV, ktoré ovládajú doplnenie systému čerstvou kvapalinou z nádobky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1279
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: st květen 22, 2013 6:32 am    Předmět: Citovat

Tak díky za rady, Shocked válečky na 1203 M jsem koupil na Bělohorský a kouknu se dovnitř na pístky. Kdyžtak pojedu ještě pro ty Favoriťácký. Crying or Very sad to už mám blízko na Tempu. Wink
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310, VW GolfI GTI, Ford Sierra, VW POLO D, Fiat UNOD, 2xEspace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1279
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: st květen 22, 2013 6:33 am    Předmět: Citovat

A patří na 1203 M válečky průměru 22 mm?
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310, VW GolfI GTI, Ford Sierra, VW POLO D, Fiat UNOD, 2xEspace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com