Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne prosinec 11, 2011 11:15 pm Předmět: |
|
|
mám tu 9techničáků
5 na 1203 z toho 1 s tažným , ostatní váhy přívěsů nemají zapsány
zbývající na různé škodovky 2 s tažným 2 bez jeden váhy má druhý ne
spíš to bude podle úředníka co nemusel nedělal _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel V.
Založen: 22.12.2006 Příspěvky: 143 Bydliště: Roudnice nad Labem
|
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: pá leden 06, 2012 12:37 am Předmět: Re: Š 1203 M2 De Luxe 1500/4q |
|
|
V12 napsal: |
jen mi vrtá hlavou proč tehdejší"špičkový model" de luxe byl ještě v 1991 osazen 4 st.převodovkou a nikoliv pětikvatltem.
Zná někdo zasvěcený od kdy a do jakých modelů se montovaly 4st. respektive 5 st. skříně? |
Sériová montáž 4° prevodoviek do vozidiel bola ukončená k 1.10.1993.
Od 5/85 do 10/93 sa 5° prevodovka montovala alternatívne k motorom Š776.14 na objednávku, resp. si odberateľ vybral zo skladu ten voz, ktorý ju mal (ak ho kupoval u výrobcu v tej dobe).
Inak nie je pravda, že 4° prevodovka je v kopcoch "šplhavejšia". Z hľadiska jazdných vlastností je u nej jediným prínosom skutočne silná jednotka, čo je však v praxi u mikrobusu, ktorý sa nepohybuje v skutočne náročnom teréne k ničomu. Inak 4. prevodový° je tak u 5° prevodovky ako i u 4° prevodovky tzv. priamy záber, to znamená, že prevodový pomer i = 1. A 3. prevodový° u 5° prevodovky je volený šikovnejšie - je o málo menej silnejší i = 1,46 (namiesto i = 1,51 u 4° prevodovky). Obrovská nevýhoda 4° prevodovky - a to veľký rozdiel v prevodových pomeroch medzi 2. a 3. prevodovým stupňom u 5° prevodovky nie je. Navyše motoru s dlhým zdvihom (akým motor 1500 je) neprospieva dlhodobo práca v režime vysokých otáčok - výrazne sa skracuje životnosť piestovej skupiny, čo sa podpíše hlavne na opotrebení piestnych krúžkov. To sa prejaví hlavne na zvýšení spotreby oleja a samozrejme na navýšení objemu nespálených uhľovodíkov vo výfukových plynoch. Pritom pokiaľ je dané vozidlo so 4° prevodovkou prevádzkované predovšetkým v medzimestskej premávke, tak pri rýchlosti 95 km/h (a zaradenom 4. prevodovom°) má motor už max. počet otáčok - cca 4500 1/min.
4° prevodovka má výhodu snáď jedine v tom, že za studena nie je radenie nižších prevodových° tak problematické ako u 5° prevodovky (u ktorej sa však toto dá zlepšiť použitím vhodnejšieho oleja).
Každá karoséria vyrobená po 5/85 je uspôsobená pre použitie ktoréhokoľvek hnacieho agregátu, teda dodatočná zámena 4° prevodovky za 5° pri použití motora 1500 je možná.
Ešte som pre úplnosť zabudol doplniť, že u karosérií vyrobených do 09/87 môže robiť problém namontovanie 5.° prevodovky vyrobenej po tomto termíne, to sa však dá všetko vyriešiť.
Naposledy upravil posim dne pá leden 06, 2012 12:09 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá leden 06, 2012 12:41 am Předmět: |
|
|
OVšem z praxe je to, že 4Q je prostě v kopcích lepší, snad je to tím menším rozdílem mezi 3 a 4 že s enemusí tolik řadit. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: pá leden 06, 2012 12:46 am Předmět: |
|
|
Z koho praxe?
Ten rozdiel v prevodových pomeroch na trojke je tak malý, že viac rozhodnú odchýlky v charakteristikách výkonu, resp. priebehu Mk u dvoch rozdielnych motorov -na "ťah" auta v kopci, ako prevodovka.
To by sa muselo porovnať na jednom a tom istom voze po výmene prevodovky. Pretože ak napr. niekto jazdil s Š1203M so 4° prevodovkou a chce to porovnať napr. s TAZ1500kat s 5° prevodovkou, tak v určitom zmysle porovnáva nie celkom porovnateľné, pretože tam je zase viac faktorov ktoré budú porovnanie skresľovať (rozdielna hmotnosť vozidiel, odlišné charakteristiky zapaľovania a vôbec motora)... |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: pá leden 06, 2012 7:37 am Předmět: |
|
|
Posime, chystám se vyměnit olej v 5-tikvaltu a tady se mluvilo o dost širokém rozsahu olejů, v podstatě od "hydrauliky" po PP80. Já jezdím výhradně v létě, jen v Kaplici se pravidelně setkávám s teplotou +30 °C směrem tam, další den okolo 0 ° C a zpátky okolo + 10 ° C. Tak co bys doporučoval, jakej "MULTIGRADE" olej? _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá leden 06, 2012 9:23 am Předmět: |
|
|
To jsem nezkoušel, ale porovnával jsem dvě stejný auta, tedy 1203M A jezdil jsem i dalšíma. Prostě mně se se 4q jezdí do kopce líp. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: pá leden 06, 2012 12:23 pm Předmět: |
|
|
OK, naše dojmy sú teda rozdielne
@ sestra 6: Pokiaľ s tým autom nejazdíš pravidelne kratučké trasy (a hlavne v mestskej premávke, kde sa radí stále 2 - 3 - 2 a máš v ruke aspoň minimum citu), tak z toho zas nejakú vedu robiť nemusíš. Môžeš pokojne použiť PP 80. Lepšie by bolo síce použiť Mogul Syntrans 75W - 90, ale je dosť drahý.
Ono i pri použití "hustejšieho" oleja sa problémy s obtiažnym synchronizovaním (hlavne na 2.°) po zahriatí prevodovky vytratia. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá leden 06, 2012 3:34 pm Předmět: |
|
|
Ja tam mam 75, do kempika sem nalil 80, pac sem 75 momentalne nemel a i v lete to pred zahratim jde dost ztuha. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: pá leden 06, 2012 8:40 pm Předmět: |
|
|
Áno, s PP 80 ide to radenie pred zahriatím trošku ťažšie, preto som spomenul, že záleží kde sa to auto prevádzkuje. Ak vyjde z baráku rozbehne sa a nemusí stále preraďovať, tak mu môže byť fuk, že z 3 do 2 sa bez medziplynu ťažko preraďuje, pretože je tá prevodovka za 5 - 10 km plne zohriatá. Navyše ak človek nie je hovädo a nehádže tam rýchlosti jak s lopatou, prípadne dokáže použiť medziplyn, tak to ani prevodovke nevadí. Ja tam mám momentálne tiež PP 80 a nemám problém, keďže jazdím prevažne dlhšie trasy.
Na druhej strane ak sa do pôvodnej 20 rokov starej prevodovky naleje PP 75W, tak v lete z nej potečie z každej strany.
Ono ideál by bol olej 75W-80, ale tie sa vyrábajú zvyčajne ako GL5 (v špecifikácii podľa API) a ten do prevodoviek v ktorých sú použité dielce z farebných kovov nemožno použiť. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|