Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motůrek stěračů na trosku
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Elektrická soustava
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomi-h



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 402
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 3:29 pm    Předmět: Motůrek stěračů na trosku Citovat

Pánové troskaři, prosím o pomoc.
Co je zač tenhle motůrek???



_________________
Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 4:02 pm    Předmět: Citovat

To je starý typ - jednorýchlostný - teda má len dve uhlíkové kefy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomi-h



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 402
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 4:24 pm    Předmět: Citovat

Takže to bude na starší typy trosek a na TAZU je jinej?
_________________
Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 5:16 pm    Předmět: Citovat

podle mě je to z grilu na prase. Aspoň soused tam teda takovej má.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 6:07 pm    Předmět: Citovat

Novej a starej typ ma jiny uchyceni a jiny prumery cepu tahel steracu.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 6:11 pm    Předmět: Citovat

To je ťažká otázka. Myslím ohľadne toho kritéria delenia na "trosky" a TAZy Very Happy
Jednoducho povedané sa tento motorček montoval na vozy s otočným prepínačom stieračov a ostrekovača na prístrojovej doske (teda nie s Lukasom). Vozy s prepínačom stieračov a ostrekovača združeným do páčkového prepínača pod volantom (vyrobeným v licencii LUCAS)už mali motorčer náhonu dvojrýchlostný. Ak si dobre spomínam zmena nastala niekedy v jeseni roku 87. Môžem mrknúť do katalógu - ak je treba... Ale asi prelom mesiacov 09-10/87.
Inak na prvej 1203 som tento motorček nakomutal k Lucasu s tým, že v polohe "I" i "II" mali stierače rovnakú rýchlosť - zapojiť sa to dá. I s trojpolohovým cyklovačom...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 6:14 pm    Předmět: Citovat

Alvo, Ty píšeš k čapom upevnenia ramienok stieračov - tie sa však menili skôr, ako motor stieračov. Tento starý typ motora sa použil i s novým náhonom a ramienkami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomi-h



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 402
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 8:24 pm    Předmět: Citovat

Mě jde o to, že my máme TAZ r.v 1992 asi a tam nám odešel motůrek.A tenhle jsem sehal,ale když jsem, ho chtěl měnit, tak jsem si všiml, že tam máme jiný. Jakej tam ted má být??
_________________
Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 8:50 pm    Předmět: Citovat

No přece ten samej, co ste tam měli Razz
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 9:13 pm    Předmět: Citovat

OK. V tomto ročníku má byť každopádne už spomínaný dvojrýchlostný motor. Je zhodný s motorčekom náhonu stieračov pre zadomotory typového radu 742 - teda Š105/120...136.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajan1203



Založen: 12.2.2009
Příspěvky: 137
Bydliště: Varnsdorf

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 9:14 pm    Předmět: Citovat

jestli je to 92 tak se dá použít z favorita ale musíš přeletovat dráty má jinou svorkovnici
_________________
Šuknovský výběžek/sever čech jinak skype(pajanov73)ŠKatule 1500LPG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 9:57 pm    Předmět: Citovat

TENHLE JDE POUŽÍT

ty starý co myslíte jsou stejný jako měla š 100 /110 1000 apod


ty novější měli (jako je tento ) š 105/120 apod , apak byl ještě novější a ten má menší průměr a uhlíky přístupné zvenčí

starý a nový nejsou záměnné (jde to ale jeto složitější - řezání-vaření na kastli)

u tohodle jsou tři dráty (jsou vidět i na tý fotce) je tm žlutý červený a černý
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 10:17 pm    Předmět: Citovat

Áno, dá sa použiť aj tento. Ale keďže je jednorýchlostný, tak jednorýchlostným i ostane. Navyše budú musieť k nemu pripojiť medzikábel so svorkovnicou (nakoľko je inštalácia vozidla svorkovnicou ukončená).
Medzi motorčekom na Favorit a škodovku je jediný podstatný rozdiel vo svorkovnici (Favorit má už iný tvar svorkovnice s okrúhlymi dutinkami). To, že aký je v tom ktorom motorčeku tvar elektromotora, odkiaľ má prístupné uhlíky svedčí iba o vývojom štádiu elektromotora (roku jeho výroby). Či už ide o motorček na 1203, škodovku, alebo favo. Ak si napr. kúpiš dnes nový motorček na 120/1203, tak bude mať elektromotor presne taký, ako keď si kúpiš nový motorček na favo Wink
Čiže tomi-h mal vo voze z roku 92 motorček dvojrýchlostný, určený pre Š1203/Š120, ktorého elektromotor bol zhodný s elektromotormi, ktoré sa v roku 92 dodávali pre Favority. Preto je najvhodnejšie zohnať buď motor z Š120/1203, ktorý možno použiť bez úpravy; alebo aspoň z Favorita s tým, že bude treba prehodiť svorkovnicu.
Môže použiť i motor ktorý je na obr. + doplniť ho medzikáblom so svorkovnicou, avšak bude mať jednorýchlostné stierače.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 10:48 pm    Předmět: Citovat

ten motor mají dvojrychlostní jsou tam tři dráty ze svorkovnice do motoru (tyhle motory byli jen dvourychlostní ale dá se zapojit i jen jedna rychlost)

ten svazeček se svorkovnicí se jen přepíchá páč motor je samostatný a svazek taky , i když se prodává motor se svazkem (někdo odpojí svorkovnici někdo všechno co se dá)

š1203 120 je stejnej fav je jinej (kratší) lze použít ale to já nedoporučuju rychle se pálej , asi úspora na mědi ale je hodně přetěžovanej, svorkovnici na kabelu má sice jinou ale na motoru jsou fastony pro konektory , některý mají kabely připojený konektorama některý jen letovaný na fastony
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út duben 05, 2011 3:28 pm    Předmět: Citovat

V starom aute som pôvodne mal (na výzor) presne tento typ motorčeka. Bol jednorýchlostný (mal len dvojicu uhlíkov). Svorkovnica na prevodovke je úplne zhodná (jeden kolík ostával bez zapojenia). Montoval sa v zapojení s otočným spínačom a trojpolohovým cyklovačom.
Od nábehu montáže dvojrýchlostných stieračov do 1203, mali tieto motorčeky plechové veko prevodovky a nie bakelitové.
Pokiaľ je to teda určite motorček z 1203ky, tak dvojrýchlostný nebude. Jedine, že by bol z Š120 starých sérií, čo by však nebolo moc vhodné použiť, pretože tieto mali o dosť menší výkon a nižšie obrátky na výstupe v porovnaní s originálnym motorom, ktorý do modelu 92 patrí.
Škoda, že nám tomi-h neodfotil typový štítok tohto motorčeka. Hneď by bolo zrejmé, čo je to za zviera - jednak podľa JK POV a jednak podľa prúdovej záťaže a napätia. Aby to napokon nebolo na 24 V Smile
Modely so starým náhonom stieračov (t.j. ten náhon, ku ktorému sa ramienka priskrutkujú chromovanými maticami) mali zas iný motorček (rovnaký ako Š100) viď. tu: http://www.elida.cz/cze/elida/scripts/detailzbozi.aspx?Kod=0500500413
Pre úplnosť vyobrazenie motorčekov Š1000 MB je tu: http://www.elida.cz/cze/elida/scripts/detailzbozi.aspx?Kod=0198800902
- tento sa však do 1203jok v sériovej výrobe (našťastie) nikdy nemontoval...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Elektrická soustava Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com