Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:36 pm Předmět: |
|
|
posim napsal: | Dá sa to nastaviť aj "na kolene" s hĺbkomerom či posuvným meradlom s dostatočnou presnosťou (najlepšie digitálnym) ale chce to čas, pevné nervy a hlavne neroztrasené ruky
V podstate je postup i s obrázkom uvedený v Dielenskej príručke - teda vo vzdialenosti 3 mm od okraja klapky musí byť nameraná hodnota pootvorenia (nadvihnutia) od plne uzavretej polohy 0,10 - 0,12 mm.
Ako plochu pre priloženie základne meradla možno použiť vhodnú brúsenú príložku, ktorou sa karburátor preloží cez spodnú dosadaciu plochu. | no kdyz jsem mezi dneska, v ramci pokusy pac uz jsem nevedel co s tim, dal mezi doraz klapky a cervik kterym se vlastne ten doraz nastavuje dal malej sroubovak a vlastne jsem tyhle dve veci oddalil cca o jeden milimetr tak to uz bezelo celkem uspokojive, lec i tak jsem otacky sroubkama nedosteloval..jeste tu mam jeden postreh - jaky je poradi tehle veci ? sani - tesneni - plech - tesneni - pertinax - tesneni - karburator ? ja jsem totiz musel pertinax prehodit pod plech, protoze kdyz byl nad plechem tak mi nesla otevirat klapka druhyho stupne . proste to drhlo |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:37 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | POZOR horní víko je záměnné ze škodovky s karburátorem SEDR jakéhokoli typu , ale vlastní těleso karburátoru může být jen z typu 135/136 |
Horné veko škodoviek 105 - 120 nemá ekonostat na rozdiel od Š130/135/136. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:45 pm Předmět: |
|
|
ekonostat je v tělese ne ve víku _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:46 pm Předmět: |
|
|
Poradie je: sacie potrubie, tesnenie, ochranný plech, tesnenie, izočná podložka, tesnenie, karburátor.
Ako je to opísané s tým skrutkovačom - to už bola klapka otvorená príliš - vtedy už regulácia voľnobehu nezaberá - karburátor pracuje na prechodový systém, pričom palivo so vzduchom obchádza regulačné prvky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:49 pm Předmět: |
|
|
posim napsal: | Poradie je: sacie potrubie, tesnenie, ochranný plech, tesnenie, izočná podložka, tesnenie, karburátor.
Ako je to opísané s tým skrutkovačom - to už bola klapka otvorená príliš - vtedy už regulácia voľnobehu nezaberá - karburátor pracuje na prechodový systém, pričom palivo so vzduchom obchádza regulačné prvky. | takze je ted klidne mozny je je moc otevrena uz ted ? doraz je vysroubovanej uz moc ? proto nefunguje ta regulace ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:53 pm Předmět: |
|
|
Ťažko povedať. Pretože to by motor po úplnom zatiahnutí skrutky prídavného vzduchu nezhasol.
Ale správne nastavené klapky asi tiež nebudú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:58 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | ekonostat je v tělese ne ve víku |
Mne ten ekonostat zatiaľ vo všetkých karburátoroch šiel cez veko
Dokonca som to tak predtým i videl v Dielenskej príručke, či v Andrtovi nakreslené na obrázku - môžem sa pozrieť, až sa mi bude chcieť |
|
Návrat nahoru |
|
|
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:59 pm Předmět: |
|
|
posim napsal: | Ťažko povedať. Pretože to by motor po úplnom zatiahnutí skrutky prídavného vzduchu nezhasol.
Ale správne nastavené klapky asi tiež nebudú. |
taze zejtra skusim zakladni nastaveni smesi a vzduchu a zkusim pohnout polohou klapky..proste s odpojenym lankem plynu bez sytice to proste musi drzet volnobezny otacky a musej bejt stelovatelny...a kdyz nic nepomuze napada te neco dalsiho co zkusit ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: so březen 05, 2011 10:02 pm Předmět: |
|
|
ve víku je ekonostat u karburátorů EDSR , u SEDRů je v tělese (teď jsem to proštudoval a je to jak píšu , EDSR ho mají všechny a do 130/135/136 se nedávali ) a SEDR ho nemaj vůbec je to totiž kanál běhu naprázdno nevím proč se vžil název ekonostat
když se podíváš do komory a vidíš jasný světlo tak je to moc otevřený , měl by tam být je n slabý průsvit , ono to nastavení je jen takový nedosednutí klapky _________________ PVDferdamravenec
Naposledy upravil Patrik_Novak dne so březen 05, 2011 10:20 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 10:08 pm Předmět: |
|
|
Určite nastaviť klapky a keď už to bude rozmontované tak i hladinu - tú som mal tiež o 1,5 mm vyššiu. Event vyskrutkovať zátky dýz voľnobehu (sú na pravej i ľavej strane z boku umiestnené skoro symetricky) a skontrolovať dotiahnutie dýz voľnobehu I. a II. stupňa, ich priechodnosť, prefúknuť to čo sa prefúknuť dá, event. skontrolovať i osadenie - skrátka všetko, čo sa dá skontrolovať - keď už je ten karburátor vonku |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 10:16 pm Předmět: |
|
|
Patriku, ja sa nechcem hádať, len tvrdím to, ako je na všetkých mojich karburátoroch a ako teraz pozerám, tak i Dielenskej príručke r.v. 92 - str. 46, obr. 2.14/3...
To palivo do vstupu k ekonostatu proste ide cez veko, kde sú vo vŕtaných kanáloch zalisované mosadzné dýzy, ktoré sa pri zmontovaní zasunú do telesa karburátora, čím dôjde k prepojeniu ekonostatu s hlavným systémom, odkiaľ ekonostat berie palivo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: so březen 05, 2011 11:43 pm Předmět: |
|
|
byl jsem ovlivněn knihou ..........105 120 .............. musím uzna t že máš pravdu , jetam kanál běhu naprázdno pro motory vrt 75,5 a pak v typu 135/136 napsámo ekonostat , tenhle kanál jsem na karburátoru nenašel páč tam není měl by ustit pod zúžením difuzoru a mít přibližně stejný průměr jako kanál běhu naprázdno , ale to tam fakt není u SEDRů má ekonostat opravdu jen pro 130/135/136 ostatní víka jen odlité svislé díry , EDSR mají ekonostat všechny a nedávají s e na motory 130..... _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne březen 06, 2011 8:44 pm Předmět: |
|
|
tak panove, dnes bylo pokracovani, vecer jsem napsal jeste jirousovi co s tim, tak odpovedel, ze je to mozna tim ze ten motor ma uz neco nabehano a nema tak sinej podtlak..no nevim, kazdopadne poradil postelovat doraz klapky..ucinil jsem tak..vysledek je teda ten ze volnobeh uz je celkem uspokojivej na nejakjech 850, otacky to drzi a do otacek to jde taky, projet jsem to jeste nebyl....jinak co se tyka nastaveni hodnot sroubu, tak velkej mam nastavenej na jednu otacku a malej na cca 3/4 otacky, takze ani ne na polovinu co jsou predepsany zakladni hodnoty. kdyz se vytoci na vic (ten sroub) tak to chcipa. volnobeh ale stejne velkym sroubem neovlivnim vlastne jsem ho dohnal jenom dorazem klapky a postelovanim malyho sroubu, aby to melo prijatelnej chod...startuje to dobre jak teply tak i studeny, ale idelani stav to asi neni.
jinak co se tyka motoru tak reorie ze ten motor ma uz nejlepsi za sebou se mi moc nezda..jednak podtlakem u rozdelovace to hejbe bez problemu, stejne tak i druha klapka se otvira, brzdi taky solidne, kourovy efekty z vejfuku nejdou, olej ani vodu to nezere...tak opravdu nevim, ale neco tam nekde bude..typoval bych neco v karburatoru ze to nejde nastelovat tak jak to ma bejt, ale ten je po repasi..nevim cosi o tom mam myslet..jinak se chci zeptat neni nahodou nekde v blizkosti prahy konkretke okolo, vinore, radonic a tehle koncin nejakej borec pres karburatory kterej by to byl schopnej nastavit a pripadne opravit pokud by tam bylo neco ko ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne březen 06, 2011 9:04 pm Předmět: |
|
|
Ja si myslím, že motorom to určite nebude. Malo by však byť v poriadku zapaľovanie - sviečky, káble, rozdeľovač, predstih i vôle ventilov...
No slabý podtlak - to je nezmysel. Nehovoriac o tom, že i "vybehaný" motor má bežne krásny voľnobeh a ľahký chod aspoň krátkodobo, až keď to beží na voľnobeh dlhšie, tak sa môže prejaviť zamastenie sviečok a pokles otáčok. To by to už však hulilo a žralo olej jak nezavreté.
Čo sa týka nastavovania klapiek, tak tam platí, že musia byť nastavené obe. Ak bude napr. príliž otvorená i klapka II.° tak to nebude dobré. Čiže ani tú netreba podceňovať.
Je však tiež možné, že je už klapka vyvaklaná v telese (hriadeľ klapky) a bolo by treba ju prepúzdriť...
Čo to robilo pre tým repasom?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: ne březen 06, 2011 9:05 pm Předmět: |
|
|
ano takhle málo ten šroubek směsi bejvá ale není to úplně dobře , mohl by to ovliv
ňovat sytič - špatně těsnící šoupátko , to poznáš když vyšroubuješ trubičku sytiče( to je ta co trčí ve víku)
šroub vzduchu , pokud nic / skoro nic neovlivňuje tak se někde přisává vzduch mezi karburátorem a hlavou _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
|