Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 4:08 pm Předmět: volnobeh TAZ 1500 |
|
|
Zdravim, panove. Mel jsem karburator na repasi u Jirouse a dneska jsem ho vratil do auta. Startuje krasne, problem je v tom, ze mi nejdou seridit volnobezny otacky. Drzej se porad na nejakejch 600. At kroutim sroubem pridanyho vzduchu jak chci, tak se otacky ani nehnou nenapada nekoho co by s tim mohlo bejt ??? Uz jsem fakt bezradnej |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so březen 05, 2011 6:39 pm Předmět: |
|
|
a když ho zašroubuješ na doraz ?
pak taky musíš hejbnout s tryskou běhu naprázdno _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 8:22 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | a když ho zašroubuješ na doraz ?
pak taky musíš hejbnout s tryskou běhu naprázdno |
kdyz ho utahnu uplne tak to chcipne....tryska behu na prazno se steluje jak ? co jsem koukal i do dilensky prirucky tak tam stelujou jenom sroub pridanyho vzduchu pro nastaveni volnobeznejch otacek, jeste me napada jak ma bejt nastavenej doraz klapky prvniho stupne ? klapka ma bejt na volnobeh trochu pootevrena ? sorry jestli se ptam blbe, karburatory nejsou moje hobby |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so březen 05, 2011 8:40 pm Předmět: |
|
|
co máš za karbec ? EDSR nebo SEDR _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 8:45 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | co máš za karbec ? EDSR nebo SEDR |
tusim ze SEDR 32..kazdopadne po tom ce se vratil od Jirouse tak ma jiny viko na kterym je oznaceni vybrouseny... |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:06 pm Předmět: |
|
|
Nastavovanie voľnobežných otáčok skrutkou prídavného vzduchu je možné iba v obmedzenej miere. Závisí tiež na nastavení skrutky bohatosti zmesi (skrutka behu naprázdno). Ak je príliš utiahnutá, tak otáčky moc zvýšiť nepôjdu, keďže to bude mať málo paliva - pri ďalšom povolovaní skrutky prídavného vzduchu motor už nepôjde pravidelne a otáčky začnú klesať.
Vo všeobecnosti sa hovorí, že skrutkou bohatosti zmesi sa nastavuje plynulosť chodu a skrutkou prídavného vzduchu otáčky motora. Nie je to úplne tak, ale ak je karburátor zhruba nastavený, tak sa možno podľa tejto "poučky" riadiť.
Zahriaty motor by sa mal udržať na voľnobeh:
- s karburátorom SEDR pri povolení skrutky prídavného vzduchu o 1 plnú otáčku od utiahnutej polohy a skrutky bohatosti zmesi o 2 otáčky;
- s karburátorom EDSR pri povolení skrutky príd. vzduchu o 2 otáčky od utiahnutej polohy a skrutky bohatosti zmesi o 2 a 1/2 otáčky...
Ak motor s takto zoradeným karburátorom nepôjde, môže byť problém v zle nastavených škrtiacich klapkách. Aj ja som ich musel nastavovať po zásahu do môjho (nového) karburátora v tejto firme... Jedna klapka bola príliš otvorená a druhá príliš zavretá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:14 pm Předmět: |
|
|
Naplnit plovákovku benzínem, sejmout víčko a škrtnout sirkama _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:14 pm Předmět: |
|
|
Ešte keď teraz čítam, že to má vybrúsené označenie, tak či to veko nebude náhodou zo Škodovky (verzie s ekonostatom - Š130/135/136). Škodovky totiž mali chronický problém s prehýbaním tohto veka pri silnejšom utiahnutí čističa vzduchu ku karburátoru. Potom nebolo možné zoradiť voľnobeh ničím a ak, tak nebol stabilný. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:16 pm Předmět: |
|
|
šroub bohatosti směs běhu naprázno je pod šrobem přídavného vzduchu běhu napr .
nejdřív udělej základní nastavení a pak teprv šteluj
info je zde : http://forum.predseda.com/viewtopic.php?t=329 _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:16 pm Předmět: |
|
|
posim napsal: | Ešte keď teraz čítam, že to má vybrúsené označenie, tak či to veko nebude náhodou zo Škodovky (verzie s ekonostatom - Š130/135/136). Škodovky totiž mali chronický problém s prehýbaním tohto veka pri silnejšom utiahnutí čističa vzduchu ku karburátoru. Potom nebolo možné zoradiť voľnobeh ničím a ak, tak nebol stabilný. |
tak ono to volnobeh drzi, lec nejde nastavit...je nejakej figl jak nastavit polohy klapek ? neo jak maj bejt priblizne nastaveny...? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:22 pm Předmět: |
|
|
nastavení podle příručky , je potřeba přípravek
POZOR horní víko je záměnné ze škodovky s karburátorem SEDR jakéhokoli typu , ale vlastní těleso karburátoru může být jen z typu 135/136
s tím volnoběhem to není pravda , prohýbání víčka pravda je ale má to vliv jen na sytič _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:24 pm Předmět: |
|
|
ted mam trochu bordel v tom zakladnim nastaveni... kazdej radite jiny pocty otacek... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:28 pm Předmět: |
|
|
nee je to stejné , posim píše 1ot vzduch 2ot směs
a u mně je to opsané z knihy a udávané po 180° = 0,5ot _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:29 pm Předmět: |
|
|
Dá sa to nastaviť aj "na kolene" s hĺbkomerom či posuvným meradlom s dostatočnou presnosťou (najlepšie digitálnym) ale chce to čas, pevné nervy a hlavne neroztrasené ruky
V podstate je postup i s obrázkom uvedený v Dielenskej príručke - teda vo vzdialenosti 3 mm od okraja klapky musí byť nameraná hodnota pootvorenia (nadvihnutia) od plne uzavretej polohy 0,10 - 0,12 mm.
Ako plochu pre priloženie základne meradla možno použiť vhodnú brúsenú príložku, ktorou sa karburátor preloží cez spodnú dosadaciu plochu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
vedec
Založen: 24.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 05, 2011 9:30 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | nee je to stejné , posim píše 1ot vzduch 2ot směs
a u mně je to opsané z knihy a udávané po 180° = 0,5ot | aha diky za objasneni |
|
Návrat nahoru |
|
|
|