Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

volnobeh TAZ 1500
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vedec



Založen: 24.11.2010
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 4:08 pm    Předmět: volnobeh TAZ 1500 Citovat

Zdravim, panove. Mel jsem karburator na repasi u Jirouse a dneska jsem ho vratil do auta. Startuje krasne, problem je v tom, ze mi nejdou seridit volnobezny otacky. Drzej se porad na nejakejch 600. At kroutim sroubem pridanyho vzduchu jak chci, tak se otacky ani nehnou Sad nenapada nekoho co by s tim mohlo bejt ??? Uz jsem fakt bezradnej
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 6:39 pm    Předmět: Citovat

a když ho zašroubuješ na doraz ?

pak taky musíš hejbnout s tryskou běhu naprázdno
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vedec



Založen: 24.11.2010
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 8:22 pm    Předmět: Citovat

Patrik Novák napsal:
a když ho zašroubuješ na doraz ?

pak taky musíš hejbnout s tryskou běhu naprázdno


kdyz ho utahnu uplne tak to chcipne....tryska behu na prazno se steluje jak ? co jsem koukal i do dilensky prirucky tak tam stelujou jenom sroub pridanyho vzduchu pro nastaveni volnobeznejch otacek, jeste me napada jak ma bejt nastavenej doraz klapky prvniho stupne ? klapka ma bejt na volnobeh trochu pootevrena ? sorry jestli se ptam blbe, karburatory nejsou moje hobby Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 8:40 pm    Předmět: Citovat

co máš za karbec ? EDSR nebo SEDR
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vedec



Založen: 24.11.2010
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 8:45 pm    Předmět: Citovat

Patrik Novák napsal:
co máš za karbec ? EDSR nebo SEDR

tusim ze SEDR 32..kazdopadne po tom ce se vratil od Jirouse tak ma jiny viko na kterym je oznaceni vybrouseny...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:06 pm    Předmět: Citovat

Nastavovanie voľnobežných otáčok skrutkou prídavného vzduchu je možné iba v obmedzenej miere. Závisí tiež na nastavení skrutky bohatosti zmesi (skrutka behu naprázdno). Ak je príliš utiahnutá, tak otáčky moc zvýšiť nepôjdu, keďže to bude mať málo paliva - pri ďalšom povolovaní skrutky prídavného vzduchu motor už nepôjde pravidelne a otáčky začnú klesať.
Vo všeobecnosti sa hovorí, že skrutkou bohatosti zmesi sa nastavuje plynulosť chodu a skrutkou prídavného vzduchu otáčky motora. Nie je to úplne tak, ale ak je karburátor zhruba nastavený, tak sa možno podľa tejto "poučky" riadiť.
Zahriaty motor by sa mal udržať na voľnobeh:
- s karburátorom SEDR pri povolení skrutky prídavného vzduchu o 1 plnú otáčku od utiahnutej polohy a skrutky bohatosti zmesi o 2 otáčky;
- s karburátorom EDSR pri povolení skrutky príd. vzduchu o 2 otáčky od utiahnutej polohy a skrutky bohatosti zmesi o 2 a 1/2 otáčky...
Ak motor s takto zoradeným karburátorom nepôjde, môže byť problém v zle nastavených škrtiacich klapkách. Aj ja som ich musel nastavovať po zásahu do môjho (nového) karburátora v tejto firme... Jedna klapka bola príliš otvorená a druhá príliš zavretá...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:14 pm    Předmět: Citovat

Naplnit plovákovku benzínem, sejmout víčko a škrtnout sirkama ANNAH
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:14 pm    Předmět: Citovat

Ešte keď teraz čítam, že to má vybrúsené označenie, tak či to veko nebude náhodou zo Škodovky (verzie s ekonostatom - Š130/135/136). Škodovky totiž mali chronický problém s prehýbaním tohto veka pri silnejšom utiahnutí čističa vzduchu ku karburátoru. Potom nebolo možné zoradiť voľnobeh ničím a ak, tak nebol stabilný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:16 pm    Předmět: Citovat

šroub bohatosti směs běhu naprázno je pod šrobem přídavného vzduchu běhu napr .
nejdřív udělej základní nastavení a pak teprv šteluj

info je zde : http://forum.predseda.com/viewtopic.php?t=329
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vedec



Založen: 24.11.2010
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:16 pm    Předmět: Citovat

posim napsal:
Ešte keď teraz čítam, že to má vybrúsené označenie, tak či to veko nebude náhodou zo Škodovky (verzie s ekonostatom - Š130/135/136). Škodovky totiž mali chronický problém s prehýbaním tohto veka pri silnejšom utiahnutí čističa vzduchu ku karburátoru. Potom nebolo možné zoradiť voľnobeh ničím a ak, tak nebol stabilný.

tak ono to volnobeh drzi, lec nejde nastavit...je nejakej figl jak nastavit polohy klapek ? neo jak maj bejt priblizne nastaveny...?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:22 pm    Předmět: Citovat

nastavení podle příručky , je potřeba přípravek

POZOR horní víko je záměnné ze škodovky s karburátorem SEDR jakéhokoli typu , ale vlastní těleso karburátoru může být jen z typu 135/136
s tím volnoběhem to není pravda , prohýbání víčka pravda je ale má to vliv jen na sytič
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vedec



Založen: 24.11.2010
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:24 pm    Předmět: Citovat

ted mam trochu bordel v tom zakladnim nastaveni... kazdej radite jiny pocty otacek...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:28 pm    Předmět: Citovat

nee je to stejné , posim píše 1ot vzduch 2ot směs
a u mně je to opsané z knihy a udávané po 180° = 0,5ot
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:29 pm    Předmět: Citovat

Dá sa to nastaviť aj "na kolene" s hĺbkomerom či posuvným meradlom s dostatočnou presnosťou (najlepšie digitálnym) ale chce to čas, pevné nervy a hlavne neroztrasené ruky Very Happy
V podstate je postup i s obrázkom uvedený v Dielenskej príručke - teda vo vzdialenosti 3 mm od okraja klapky musí byť nameraná hodnota pootvorenia (nadvihnutia) od plne uzavretej polohy 0,10 - 0,12 mm.
Ako plochu pre priloženie základne meradla možno použiť vhodnú brúsenú príložku, ktorou sa karburátor preloží cez spodnú dosadaciu plochu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vedec



Založen: 24.11.2010
Příspěvky: 34
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so březen 05, 2011 9:30 pm    Předmět: Citovat

Patrik Novák napsal:
nee je to stejné , posim píše 1ot vzduch 2ot směs
a u mně je to opsané z knihy a udávané po 180° = 0,5ot
aha diky za objasneni Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com