Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Knihy z nakladatelství GRADA
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Co se jinam nevešlo
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt leden 27, 2011 8:21 am    Předmět: Knihy z nakladatelství GRADA Citovat

Už jsem to tady různě psal v několika větvích a možná by pro ostatní nebylo na škodu to skloubit do jedné větve, byť některé tituly se vymykají zaměření fóra.

Nedávno jsme řešili knihu o 1203kách - a pokud vím, tak výsledný result byl na stupnici 1-10 zhruba trojka až čtyřka ? Nejnověji se mi dostala do ruky kniha o T613kách (Tuček) a musím říct, že to podle mě opět trochu posouvá hodnocení. Je to pro mě jasné hodnocení jako 1. Moře informací, tuny obrázků - zejména prototypových, které jsem viděl poprvé v životě. Na začátku pojednání o 603ce, ale přesně tak jak má být - na pár stránkách, následně pak pokusy o vlastní konstrukci až po navázání spolupráce s Vignalem. Pak je tam průběh celého italského kontraktu s obrázky, nákresy, atd. Na konci knihy pak samozřejmě T700 a co mě udivilo, je tam například i AML Lanta - byť konstruktér je velký podivín a jako člen známé rodiny obchodníků z auty nemá příliš dobrou pověst, tak před ním smekám, protože udělat si doma na koleně auto, které vypadá naprosto profesionálně, na to člověk asi opravdu musí trochu šílený být... Nechybí pak technické údaje všech typů - prostě kniha nabitá informacemi. Muselo to dát šílenou mravenčí práci. Určitě doporučuju všem, kdo se o československé vergle zajímají, byť třeba vzduchové osmihrnky nejsou úplně v jejich ranku.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1250
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: čt leden 27, 2011 12:28 pm    Předmět: Citovat

Knížka o 1203 se opravdu moc nepovedla, možná kvůli nedostatku materiálů, ale důvodů asi bude víc. Co jsem slyšel tak pan Tuček umí psát pěkně, a jeho kolega Neumann zabývající se spíš autobusy a nákladními vozy také.
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Jelen
Vážný adept na RCG


Založen: 8.1.2011
Příspěvky: 225
Bydliště: Unhošť

PříspěvekZaslal: čt leden 27, 2011 12:46 pm    Předmět: Citovat

Já teda nevim, ještě jsem se do knihy nezačetl, koupil jsem si jí před týdnem, ale zběžným prolistováním jsem zjistil, že je plná krásných fotek Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1250
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: čt leden 27, 2011 1:04 pm    Předmět: Citovat

Část o vývoji a původních prototypech je podle mě pěkná, hlavně ty obrázky. Ale je tam toho málo o novější historii, kdyby se 1203 vyráběla do roku 1980 tak by ta kniha seděla. Ty spousty prototypů TAZ a BAZ co i některé existují tam nejsou ani zmíněny. Když je věnován tak velký prostor historii AZV proč není alespoň něco o historii N.P. Kovosmalt Trnava?
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1303
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: čt leden 27, 2011 1:35 pm    Předmět: Citovat

A takhle fotku bývalého prosperujícího JéZéDé BOBR bys nechtěl?
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt leden 27, 2011 1:38 pm    Předmět: Citovat

Fotky vašich bobrů mi sem prosimvás netahejte, děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt leden 27, 2011 9:12 pm    Předmět: Citovat

Dále mám od pana Tučka také díl o broukenech. Klasicky skvělá kvalita, dopodrobna všemožné informace - jako nebroukař nemůžu posoudit rozsáhlost a kompletnost. Jediná věc mě tam ale zamrzela. Ferdinand Porsche, jistě výborný (já osobně bych se tedy rozhodně oproti některým bránil označení geniální, protože si myslím že nic zcela převratného motorismu - narozdíl třeba od Ledwinky nepřinesl) konstruktér je tam líčen jen jako otec brouka, fachman a odborník. O tom že to byl taky kumpán jednoho čalouníka s knírkem, díky kterému brouk vlastně spatřil světlo světa, kterej to všechno podporoval, připomínkoval a plánoval, tam není v podstatě ani slovo. Já myslím, že i ty temnější stránky každé legendy by se v zájmu objektivity měly popisovat... Je to hloupost, ale už pro tuto historickou neúplnost rozhodně publikaci jedničku dát nemůžu.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.


Naposledy upravil LeDocteur dne ne leden 30, 2011 4:56 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so leden 29, 2011 7:34 pm    Předmět: Citovat

j.karel napsal:
proč není alespoň něco o historii N.P. Kovosmalt Trnava?

Myslím, že kniha o 1203 má byť o 1203 a nie o histórii AZV (či Petery od roku 1864), kde je toho až až na písanie; či TAZ (predtým ZŤS, Kovosmaltu, BHZ, Mannesmanu a Coburgu od r. 1917).
Druhá vec je opis podniku v dobe výroby automobilov - to môže byť pre čitateľa zaujímavé a s problematikou súvisiace. Aj preto, že od použitých technológií sa priamo odvíja i výroba o ktorej produkte kniha píše.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 30, 2011 1:12 pm    Předmět: Citovat

posim napsal:
Myslím, že kniha o 1203 má byť o 1203 a nie o histórii AZV (či Petery od roku 1864)...

Naprosto tak. Když jsem ji dostal do rukou, tak mne jako novice zaujala, ale po přečtení ve mně zůstal pocit naprostého nedosycení a nesplněného očekávání.
Přitom p. Tuček psát umí, protože jsem si ve středu u nás koupil na doporučení LeDra tu 603jku a na služebce jsem to slupnul jak malinu a cítil se příjemně poučen a vzdělán.
Nejen 1203. ale kam se hrabe i Tučkovo povídání o Spartacích a Oktávkách.
Na ty poslední dvě další citované kníhy už nějak došla píle a koncepce a začala převažovat snaha "Franto podrž to, já jdu pro peníze." Confused
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne leden 30, 2011 1:32 pm    Předmět: Citovat

Knížka o vejtřaskách od Neumanna je skvělá, a ač jsem toho o nich technicky celkem dost věděl, dozvěděl jsem se mnohem, mnohem víc než byh čekal. Je komplexní a moc se mi líbí.

To samé i autobusy RO. O těch jsem věděl celkem prd, ale vzdělal jsem se velmi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: ne leden 30, 2011 4:48 pm    Předmět: Citovat

Vypadá jako Vrána. Ale je to Králík.

Kniha o Pérácích je nejslabší z celé dosavadní řady - opět polovina knihy věnována závodům a závodníkům - společný jmenovatel je pouze to, že hýždě toho a toho borce se někdy dotkly sedátka péráka.

Kniha o Čezetách - prasatech je zajímavá. Je tam hodně údajů a neznámých věcí, ale mnoho z nich není jisté, zda-li jsou pravdivé.

Kniha o Drabantech - super.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 30, 2011 5:47 pm    Předmět: Citovat

A je to Králík!
Kdo řekl, že není? Embarassed
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Koudelka



Založen: 5.4.2009
Příspěvky: 366
Bydliště: Holomóc

PříspěvekZaslal: ne leden 30, 2011 7:21 pm    Předmět: Citovat

Teda takhle se zřídit za bílýho dne Laughing Tak já jen doplním,pokud už není psáno jinde,knížka o litránku mi přijde celkem slušně zpracovaná i přes její subtilnost,od předchůdců přes první návrhy a prototypy,sportovní ůspěchy,rozlišení jednotlivých modelových roků,barev karoserie až po dobovou reklamu, nákresy a počty vyrobených kusů.No prostě dobře se to čte a je to přehledně zpracováno.
_________________
Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1250
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 11:30 am    Předmět: Citovat

Krátký článek o další knize, tentokrát 706RTO:

http://www.automuzeum.cz/index.php/knihy/autobus-skoda-706-rto.html
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 1:32 pm    Předmět: Citovat

Neumann? Chcuk!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Co se jinam nevešlo Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com