Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Otryskování jednokomorového karburátoru
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 4:27 pm    Předmět: Otryskování jednokomorového karburátoru Citovat

Ahoj všichni.
Tak bych opět potřeboval poradit. Jaké trysky, vzdušníky atd patří origo do jednokomoráku s označením 3171 a pod tim je T A, a na výku je 1-21173 a pod tim 2. Z čeho to teda vlastně je karbec (a na jakej objem motoru)? A případně jaký je pro něj základní nastavení? Předem díky.
PS: chtěl bych ho použít pro motor TAZ 1500. Musim měnit trysky, nebo stačí jen přeštelovat? Je tam: 200 a 4,5 vevnitř a z boku pod vstupem benzínu 42 a z druhý strany asi 50 (to se nedá moc přečíst). Nevím ani přesně co je co Embarassed
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 4:33 pm    Předmět: Citovat

3171 co se pamatuju by mělo bejt normální BéeSko už bez spirály z békáčka. Měl sem ho normálně z výroby na stodesítce. Je to totiž stejný jak číslo bodáku.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Pipos
obecní násoska


Založen: 3.1.2007
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 6:17 pm    Předmět: Citovat

3170 - motor Škoda 100 od modelu 71 (3. 8. 1970) s mechanickým sytičem
3171 - motor Škoda 110 od modelu 71 (3. 8. 1970) s mechanickým sytičem
2903 - motor Škoda 100 modelu 76 (8/75 - 7/76) s mechanickým sytičem
2904 - motor Škoda 110 modelu 76 (8/75 - 7/76) s mechanickým sytičem
_________________
Já mám žízeň že mi to auto už nejede ani do kopce
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 6:36 pm    Předmět: Citovat

no dát ho tam můžeš coby ne ale karbce mají nějaký průměry difuzoru a ten zhruba odpovídá obsahu motoru takže když ho tam dáš snížíš výkon a zvedneš spotřebu
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pipos
obecní násoska


Založen: 3.1.2007
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 6:50 pm    Předmět: Citovat

Má to difuzor 24 mm a Alva ho snad měl i v 1500 ccm (jednokomorák ale to si nejsem jistej jestli 23 nebo 24 mm) . Jinag origo je hlavní tryska 122 a vzdušník 200, tryska naprázdno 50, vzdušník naprázdno 130 a tryska sytiče 90
_________________
Já mám žízeň že mi to auto už nejede ani do kopce
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 7:12 pm    Předmět: Citovat

Díky moc. Chytrej z toho teda nejsem... Byl na motoru z 1203 nebo Oktávky (podrobně jsem ho nezkoumal - byl KO, ale byl to "stojatej" motor). Ale v podstatě proč by ho někdo nemohl přendat ze 110. Objem je jen o málo větší (u Oktávky dokonce snad menší)... Na ten TAZ by ale asi nestačily trysky, jestli to dobře chápu. A samozřejmě bych rád spotřebu naopak dostal co nejníž (to mě vedlo právě k tomuhle karbecu). Výkon až tak neřeším, stejně jako přechody atd. Je to motor do traktůrku Embarassed . Ale ta spotřeba je pro mě klíčová. Jak jí dostat co nejvíc dolu?

PS: Difuzor to má 24 Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1250
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 7:14 pm    Předmět: Citovat

Dej tam dvojkomorák, nový svíčky, případně nový kladívko do rozdělovače a podobně, všechno pečlivě Exclamation seřiď.
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 7:19 pm    Předmět: Citovat

Seřízení je jasný, ale já to můžu seřídit leda "na ucho" Wink. Nemám žádný vybavení... A dvoukomorák fajn, ale jakej přesně aby to žralo co nejmíň? Potřebuju aby motor šlapal dobře v nízkých otáčkách. Vysoký (cca nad 2000) a přechody mě nezajímaj... Výkon nemusí bejt 100%. Stačí aby to jelo tak nějak plynule a udrželo to otáčky i při nějaký zátěži. Byl tam motor z 1203 (a vykloktanej že se sotva motal) a stačil bohatě, takže TAZ bude mít výkonu přebytek Wink. Je tam proti autu cca 4x větší celkovej převod Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 7:30 pm    Předmět: Citovat

no a o kolik bys asi tak chtěl aby to žralo míň ? Jako nic ve zlým, ale laborováním s karbecem toho moc nedokážeš - prostě každej motor má nějakej objem a nějakej výkon. Záleží co a jak s tím motorem honíš. Když budeš motorem z trosky honit plně naloženou trosku, tak si vezme třeba dvanáct litrů. Když s tím samým motorem budeš honit plně naloženou oktávku, tak bude žrát třeba osm litrů. A pokud budeš s tím samým motorem honit laminátovou tříkolku, tak se dostaneš třeba na pět litrů. Karbec je to skoro poslední - prostě nějak tam do tejch hrnců vzduch rozvedlanej s benálem dostat musíš a když ho tam nacpeš míň, tak to zas nepojede. To je fyzika a chémie. Já osobně když už chceš teda laborovat, tak bych laboroval. Prostě tam NĚCO dej a pak to NĚJAK šteluj a uvidíš. Měň trysky, vzdušníky, šteluj hladinu, dej tam dvoukomorák a vyřaď nebo přidus druhej stupeň - pokaždý vyvorej tři brázdy a uvidíš co to v reálu udělá. prostě těžko ti někdo dá dopředu přesnej návod. Však já nevím, ale koneckonců vyhodit karbec a dát jinej je otázka čtvrt hodinky s levou rukou pod kolenem, ný ? Cool

Teda si myslím já, zcela subjektivně a nezávisle.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 7:39 pm    Předmět: Citovat

No problém je, že já tyhle díly doma nemám, takže systém měnění trysek je pro mě nepoužitelnej - neni kde vzít jiný. Pokud jde o použití, to jsem popsal myslím dostatečně - malotraktor, stabilní otáčky v rozpětí většinou 1000-1500, sem tam 2000 otáček, motor se spíš jen motá než že by musel nějak extra tahat... Je tam velkej převod (origo převodovka + další stálej převod cca 4:1 navíc a pak origo diferák a 16" kola). Váha nula nic (asi 500kg), tahá jen sám sebe, radlici na sníh, občas lehkou kárku... Ta spotřeba je právě ukrutná i když motor nic netahá... Těch 5L by bylo ideálních... Nebo řečeno jinak nemám tušení kolik by sežral na 100km, ale potřeboval bych, aby na hodinu chodu v těch 1500 otáčkách sežral tak 3-4 litry max... Je to trochu vyšší volnoběh, bez požadavku na nějakej zásadní výkon, tak by snad nemusel žrát to samý jako v autě v tahu do kopce, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1250
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 7:50 pm    Předmět: Citovat

TAZ jedoucí po kvalitní silnici rychlostí 50km/h spotřebuje za 2 hodiny, tedy 100km třeba 14l benzínu.. pro příklad.
Ten tvůj traktůrek jede šíleně pomalu, protože je zpřevodovanej, tedy 100 km ujede za obrovský množství hodin při kterejch ten motor má úplně stejný otáčky jako u toho TAZu, řekněme že hodinová spotřeba je teda stejná a tvůj traktůrek sežere na 100km 50 litrů...

Máš tam nějaký počítadlo kilometrů podle kterýho jsi schopnej říct kolik ti to žere?

Jde o to, že by jsi musel mít spotřebu v litrech za hodinu, aby jsi to mohl nějak měřit, tak si udělej rysky na nádrž a měř...
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 8:02 pm    Předmět: Citovat

motor má nejnižší spotřebu v nějakých optimálních otáčkách
u jednokomoráku cca 3500 u dvou cca 2700 jinak je spotřeba vyšší a kurva vysoká je zrovna v těch nízkých

1500 - 2000ot je výkon cca 15 - 22 kW

tím jsem chtěl říct že to chce výkonově odpovídající motor
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 8:14 pm    Předmět: Citovat

Já to nepotřebuju v kilometrech.. potřebuju to právě za hodinu provozu.. je mi fuk kolik ujedu km, ale vím, že dělám hodinu Wink. Těch 15-20kW by mi stačilo, to problém neni... Ale ta spotřeba je... Proto jsem právě myslel, že "menší" karbec tam pustí míň vzdychu a tím i míň paliva (pro nízký otáčky stačí a vysoký nepotřebuju), takže spotřeba v nízkých klesne (byť ve vysokých by to třeba vůbec nejelo)... Kdyby to mělo žrát nějak hodně, asi bych přešel na diesel... Ten sežere jen to co opravdu potřebuje pro daný otáčky a otevření klapky a v nízkých neřere skoro nic... Takovej 1,9D Peugeot (třeba 306) žere v autě 5L. V traktoru těhle parametrů musí žrát ještě o dost míň... Navíc má úplně jinde krouťák, a to právě i v nízkých otáčkách... když by mi to žralo třeba 5L na hodinu, tak při práci 3 hodiny denně a současné ceně benzínu by mě měsíc provozu stál cca 3000,-Kč. Za to koupím tu 1,9D taky a jezdím "na výpary" Wink. Ale samozřejmě to je spousta předělávání atd.. proto chci řešit to co tam pasuje bez úprav - tedy od Oktávky, 1202 atd až po TAZ 1500... Vím, že ty motory jsou technologicky zastaralý, slabý, užraný at, ale nechce se mi to předělávat od základu (těžko seženu vhodnej a levnej dieselovej motor s převodovkou pro zadní náhon, čily úpravy převodů atd mě neminou)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 8:14 pm    Předmět: Citovat

Vono hlavně pojem "spotřeba" je strašně relativní. Nic není zadarmo a koňovi se tróbelkó do řiti fókat nedá, řečeno slovy klasika. Každej motor má nějakej diagram měrný spotřeby a je jedno, jestli jede na přímej záběr, nebo na třikrát krajc na krajc zredukovanou zpátečku.

Je to jako když si v moderním autě zapneš na palubním počítaču ukazatel okamžitý spotřeby a budeš se snažit jet aby tam bylo co nejmenší číslo. Po sto kilákách zjistíš, že ti vzrostla průměrná spotřeba třeba o půl litru na sto... Je to jednoduchý - sice budeš auto do kopce jen tak lechtat, aby to ukazovalo třeba osm na sto, jenže do toho kopce pojedeš pět minot. Kdybys ho chyt pořádně pod krkem, tak ti tam sice budou lítat numera, že by starej Arni vyskočil ze zinkový rakve - dvacet, třicet l/100 km, jenže to tam bude jen chvilku. V globále bude spotřeba nižší. A to je právě případ traktůrku - to že si jen brble na "vyšší volnoběh" a nekňučí v osmi tisíc otáčkách neznamená, že nic nežere.

Je mi jasný o co ti jde - vybrat variantu, kdy bude nějaká ta "normospotřeba" nejnižší. Sice si myslím že ani u toho tvýho traktorku výkon nemůže být furt konstantní (člověk by třeba nevěřil, kolik síly je potřeba třeba na to zmíněný prohrnování sněhu) a je možný že mu občas budeš potřebovat dát pořádně nažrat. K tomu hledání poměru výkon/spotřeba můžu říct jen tolik, že to obvykle bejvá ta varianta, kterou nakonec vybrali jako finální i v samotný továrně. Prostě bych asi nechal na motoru to, co tam má bejt. Kdyby nějakou jednoduchou úpravou šla snížit u toho motoru spotřeba třeba o dva litry, tak to soudruzi jistě udělali... Cool
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 9:50 pm    Předmět: Citovat

Nebo si koupit normální trakturek, co je na to dělanej a neřešit
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com