Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

E 85
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: po prosinec 06, 2010 7:15 pm    Předmět: E 85 Citovat

už jste to někdo , mimo mně , zkoušeli ?
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: po prosinec 06, 2010 7:48 pm    Předmět: Citovat

Já líh chlastám raději... Sad

Další ekoterorismus.
Redakce Světa motorů vyzkoušela v testu Škodu Felicia, s níž jezdila na směs půl nádrže biolihu a půl benzinu. "Chce to pak častěji měnit olej, vznikají totiž kyselé zplodiny. Líh je také mírně agresivnější vůči ventilovým sedlům, ale ta jsou u všech moderních aut tvrzená, takže by lihu měla dostatečně odolávat. Pokud vůz nemá samočinné vymezování ventilových vůlí, doporučuji jejich častější kontrolu," říká Vaculík s tím, že výhodou biolihu je jeho čistící schopnost, která motory zbavuje třeba usazenin na ventilech.

Resumé: na poloviční směs E85 a benzinu jezdí starší auta bez problémů, což potvrzují i praktické zkušenosti uživatelů v internetových diskusích, ekonomický přínos však není valný. Čistý biolíh některá auta zvládají, jiná se dusí, problémem jsou však vždy studené starty a jízda s nezahřátým motorem. "Obecně tedy nemůžu pokusy s čistým E85 doporučit," říká Vaculík

K čemu to je, k hovnu, víc to žere a kurví motor. Ovšem mužete své 5 let staré ojeté auto vyhodit a koupit si nové - ekologické. Jenže. Náklady na výrobu ekologického auta jjsou vyšší, než jeho emise po celou životnost a taky, pokud své staré auto prodáte, někdo s nim bude jezdit a hulit bude stejně. Nebo ho mužete nechat sešrotovat. To je taky prima. Jenže kam se všim tim bodelem, co se sám nerozloží... A za další, tle na to si hraje EU, ale k čemu je to. V globálním hledisku 0. V Indii, v rusku, v číně jezdí miliony aut, kterejm jsou emise radostně u prdele, takže to ve výsledku stejně k ničemu.

Taky je prima to, že to velmi rychle bude fakt in. To bude paráda. Takže ten zbytek polí, co se nezasral řepkou, se osadí bramborama, nebo z čeho ten sajrajt dělaj a za chvíli nebudeme mít, co žrát. Už se dováží hnusnej česnek z Číny, maso a pivo z Polska, proč nedovážet mouku z Bulharska? A ta bude zas ekologická, páč bulharum s Daciema budou zas nějaký emise u prdele, tzn. ekologická stopa při její výrobě bude 2x taková. Ale tady to nebude vidět.

To je prííma, že je to o 8 kč levnější, že. Krom toho, nedělám si iluze, že to neni tak dobře spočítaný, aby to vynášelo uplně stejně jak benzin.

Svět se v prdel obrací... Evil or Very Mad
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po prosinec 06, 2010 8:20 pm    Předmět: Citovat

ANNAH
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: po prosinec 06, 2010 9:25 pm    Předmět: Citovat

přišel , vyzkoušel , odešel

effekt veškerej nulovej

no a těch zbejvacích cca 6 l dostane brácha do timťona

motorovka studená moc dělat nechtěla ale jak se ohřála jela jak šlak
nařezal jsem toho víc než s benzínem ale projel jsem necelý 2nádrže
(E85+olej)
ráno s ohřátým motorem nic moc odpoledne jsem málem neodjel od fabriky

jediný co to mělo byl dobrej tah od cca 3200ot to tlačím jen do kopce
což je z jedný strany cca 1/3 a zdruhý 1/4 cesty
(E85+BA95 cca 2:1 po cestě jsem to přelil na 1:2)

cenovej rozdíl je u nás cca 6kč

brambory mi odnesla voda takže ti je nepošlu

česnek mám od liťáku ale ten ti taky nepošlu , nebudu žrát ten z číny , páč je hnusnej
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po prosinec 06, 2010 9:47 pm    Předmět: Citovat

Ja zkousel jezdit na lih se zigulem - byl to vobyc denaturak. Ten byl schopnej i kdyz blbe jet na uplne cistej lih, pak sem ho na nakou dobu odstavil a v karburatoru vzniknul neuveritelskej sajrajt, kterej sem nedostal ven ani kdyz sem ho vyvaril v octu. Stejsn s 1500ccm motorem bez problemu jezdil na smes 1:1 s benzinem. Na lih sem jezdil protoze byl zadarmo, jinak bych se na to vysral. Jeho cena u pumpy neni votolik nizsi, aby s tim melo cenu jakkoliv laborovat.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Gilmor



Založen: 10.9.2007
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po prosinec 13, 2010 8:28 am    Předmět: Citovat

Jojo, ekolobby to je hnus. Sad Ekologie v rukách komerce.... Ale zas když budou něco pěstovat tak to pro nás do budoucna snad bude lepší, než když to zemědělství bude úplně mrtvý žejo. Protože pokud se bude dovážet levný žrádlo....
Taky jsem to zkoušel když jsem jel na dovču. Už asi před rokem a půl to měli v Havířově. Vzal jsem asi 15l na 5 litrů zbylého benálu v nádrži. Barkas na to jel, ale to je tak vše. Nedržel volnoběh, mělo to díru v plynu. Táhlo to celkem v pohodě, ale jen v úzkém rozsahu otáček kolem 3000. Spotřeba šla z 9l odhadem zhruba na 12. Ale určitě by to bylo lepší kdyby to člověk pošteloval... Líh bude mít asi jinou (pomalejší?) rychlost hoření a určitě vyšší oktanové číslo. Navíc to určitě naleptává některej typ gumy a nechtěl se v tom rozpustit ojel...
_________________
Hlavně zážitky! Nemusí být pozitivní, hlavně když jsou intenzivní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 7:19 pm    Předmět: Citovat

Zeptám se možná blbě, ale zkoušeli jste přenastavit předstih? On totiž musí bejt pro E85 jinej než pro benzín Wink. Je to vyzkoušený Wink. Při správném nastavení to jezdí jak šlak Wink. To palivo má spoustu výhod (fakt nejsem ekolog - ekologové mě serou!). Za prvé váže vodu, čily se nedělá voda v nádrži atd. Za druhé lépe chladí spalovací prostor = vyšší účinost hoření. Za další čistí spalovací prostor, hoří pomalejc (menší riziko detonačního spalování při vyšším tlaku nebo nižších otáčkách), má vyšší oktanové číslo (uvádí se od 100 do 108), a ještě je o dost levnější. Auta s elektronikou se ho "naučí" sami, ale výsledek neni dokonalej. Jede to dobře, ale většinou nemá jednotka dost velký rozsahy a taky jí dýl trvá než se naučí (nejhorší je střídat paliva - jednou benzín, podruhý E85), a taky nemá potřebnej tlak vstřiku (je lepší vyšší tlak než pro benzín) atd. U "mechanických" aut je třeba přeštelovat předstih, případně trochu doladit směs. Při správném nastavení (u elektroniky + zvýšení tlaku vstřikování), jiné svíčky atd, jde z motoru dostat i o 20% výkonu navíc + mnohem líp jede ve vysokých otáčkách. Ale nastavení musí být prostě přímo pro E85, a tankuje se pak jen to a nic jinýho (s benzínem se neředí - už z výroby obsahuje 15% naturalu 95, což je optimální poměr). U aut která nejsou pro E85 upravená (ať už z výroby nebo dodatečně - doma, či montáží speciálního "oblbováku" jednotky) se ředí 50/50 s naturalem, protože se tím sníží podíl lihu, a tedy sníží potřebný rozdíl v nastavení, a většina řídících jednotek se pak "vejde" do rozsahu a naučí se to. Jak jsem ale psal, nejhorší co může bejt je střídání paliv. Trvá i stovky kilometrů a desítky minut chodu na volnoběh, za studena atd, než si jednotka najde optimální nastavení, a když se pokaždé musí přeučovat zase na jiné palivo, nejede pak dobře ani tak ani tak...

Chystám se vyzkoušet to v motoru TAZ 1500 (včetně patřičného přenastavení) a pak podám hlášení Wink. Jinak jsem to dlouhodobě zkoušel v Audi A4 2,8i a v Renault Megane 1,6i. Oba jezdili výborně, startovaly taky v pohodě, volnoběh byl ze začátku trochu nejistej, ale pak se to naučili. Spotřebu jsem neměřil, ale jelo to pocitově dobře. Kamarád na to upravil závodní Suzuki Swift, a po delším hledání správného nastavení je z toho nadšenej a nedá na to dopustit. Prej to jede jak střelený, a díky lepší odolnosti proti detonacím mu to umožnilo agresivnější nastavení + další zvýšení výkonu. V objektivním měření časů vyšlo jasně že to jede líp. Ale jak jsem psal, on měnil komplet nastavení včetně tlaku paliva (o hodně vyšší) atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 8:29 pm    Předmět: Citovat

pokud to chceš používat tak musíš udělat :
předstih
karburátor - přetryskovat , povolit regulátor běhu naprázdno
teplota motoru >80
teplota vzduchu >20
teplota vzduchu <20 ředit napůl s benzínem

aby se to vyplatilo muselo by to být za cenu max poloviční

jak jsem napsal výše : EFEKT VEŠKEREJ ŽÁDNEJ

dosáhneš sice vyššího výkonu ale jen v určitých otáčkách zbytek je horší
vyšší spotřeba
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 8:56 pm    Předmět: Citovat

To co popisuješ (vyšší spotřeba atd) se týká motoru bez změny nastavení. Když to pošteluješ (změna trysek podle mě neni potřeba), jezdí to srovnatelně jako na natural (Audi a Megan jezdili), takže úspora je jasná - tolik o kolik zaplatíš míň, protože spotřeba je prakticky stejná a přenastavení předstihu nic nestojí (5 minut času Wink ). Když beru v úvahu spotřebu průměrný 1203 okolo 10L, je to úspora cca 80,- Kč každých 100 km. U nás stojí E85 23,90 a natural 31,90.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 9:29 pm    Předmět: Citovat

Podle mě je to kapitální békovina - nikdy nemůže být spotřeba u lihu stejná jak u benálu, protože líh má menší výhřevnost. Na druhou stranu má zas větší výparnou teplotu (líp ochlazuje okolí) a vyšší oktanové číslo, takže by bylo možné celkem dost zvednou kompresi a zvýšit tak účinnost motoru - potažmo snížit spotřebu. Ale opravdu neznám jediný moderní automobil, jehož řídící jednotka by uměla operativně měnit kompresní poměr Smile

Já myslím, že je to individuální - za vyzkoušení asi nikdo nic nedá a jednou nádrží se motor nezhnětne. Pak už se může každej sám rozhodnout...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 9:37 pm    Předmět: Citovat

tak to koukejte poradne vyzkouset, pac ja uz experimenty delat nehodlam, poslednich nekolik jich zkoncilo podpalenim tesneni pod hlavou a uz mam strzenej jeden svornik a krom toho sem si nedavno este pred zdrazenim koupil plnou nadrz benzinu, ktera mi rok vydrzi. A timto sem se zavazal, ze experimentovani s lihem necham jinejm a budu pozorovat dlouhodoby zkusenosti.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1251
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 9:43 pm    Předmět: Citovat

AlvA napsal:
krom toho sem si nedavno este pred zdrazenim koupil plnou nadrz benzinu, ktera mi rok vydrzi.

Jakto že jsi jí nekoupil v Žacléři? Cool nevím jestli to tvoje auto zchroupe, nějaký sračky z Praheee... na to to není stavěný!!!
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 10:05 pm    Předmět: Citovat

Já to hnětám
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 10:21 pm    Předmět: Citovat

Terablick napsal:
To co popisuješ (vyšší spotřeba atd) se týká motoru bez změny nastavení. Když to pošteluješ (změna trysek podle mě neni potřeba), jezdí to srovnatelně jako na natural (Audi a Megan jezdili), takže úspora je jasná - tolik o kolik zaplatíš míň, protože spotřeba je prakticky stejná a přenastavení předstihu nic nestojí (5 minut času Wink ). Když beru v úvahu spotřebu průměrný 1203 okolo 10L, je to úspora cca 80,- Kč každých 100 km. U nás stojí E85 23,90 a natural 31,90.


když nastavení změníš žere to víc , když ho nezměníš žere to ještě víc
karburátor je něco jinýho než stříkačka která se dá resetnout a naučit na to jezdit

jak jsem psal jediný dobrý v točkách >3200 , ty mám jen do kopce jináč to rvát nepotřebuju
na volnoběh to chcípá musí se tahat sytič (takže to úspora asi nebude)
studený to nejede
studený to chce plyn jen velice VELICE jemně jinak se to dusí - přebytek vzduchu resp nedostatek paliva v kombinaci a pomalejším hořením proto PŘETRYSKOVAT karb hl trysku tak 112 ale asi spíš 120 a možná jí příslušející vydušník dát 170
druhý stupeň MOŽNÁ stačí nevím jestli je dostatek paliva při plném otevření klapky , při těch 3200 je tam sice zátah znát ale aby při 4000 to mělo stejný výkon jako při 3200 je celkem nahovno takže by to chtělo určitě větší trysku
jak psal alva (tuším) je díra v plynu tipuju tak od 2/3 až 3/4 do otevření druhý klapky
takže tahle díra prvního stupně se bude opakovat i na druhým , proto ty větší trysky

prostě teď v zimě je to úplně na p....
v létě by se na to dalo jezdit , ale řezat to s benzínem už moc úspor nepřináší
tyhle auta na to nejsou stavěný
jenom předtih to nevyřeší
a předělávat karbec podle počasí a tudíž použitelného paliva je asi trochu blbost
těch 80kč/100km úspor je jen relativní , vlastně jen bláhovej sen
jestli z toho ušetříš aspoň polovic budeš rád ale odečti z toho náklady na předělávky a častější výměnu oleje dost možná i podpálený ventily
a z úspor to budou náklady na víc a za nic
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: pá prosinec 17, 2010 10:31 pm    Předmět: Citovat

a jináč než jsem to zkusil byl jsem na návštěvě na jednom foru
něco co jsem si zapamatoval :

.....tvůj typ se dá resetovat a naučí se na to jezdit .....
......aby to jezdilo bylo nutný zvednout vstřikovací tlak ze 3 na 4 atm......
.....ty máš ještě karburátor , musíš přetryskovat ....
....musí se změnit i předstih .....
...atd , atd....
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com