Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Luboš
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 101 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: út březen 30, 2010 8:46 pm Předmět: [1203] Opět stávkuje... |
|
|
Od totální destrukce převodovky uplynulo už pár km (skoro doslova) a je tu další závada, která trosku opět totálně znepohybnila. Tentokrát přestalo fungovat mechanické benzínové čerpadlo a to tak, že zcela a navíc v tu nejnevhodnější dobu. Za svitu kabinového osvětlení nad motorem jsem toho dneska už moc nevymyslel a navíc nemám ani náhradní kus, skvělý... Může mi někdo poradit, jak ten bazmek dostat ven? Stěží se mi podařilo tam vrchem nějak dostat ruku a něco tam nahmatat, ale že bych to samé měl zopakovat s klíčem a něco tam ještě povolit, to už vypadá jako nadlidský výkon. V dílenské příručce samozřejmě ani slovo... Co všechno je potřeba demontovat nebo se k tomu dá dostat nějak zespodu? _________________ Škoda 1203 ROL, 1972 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: út březen 30, 2010 10:08 pm Předmět: |
|
|
lepší přístup je zdola , a když najedeš autem kousek výš budu to ještě lepší ,
my tu poüžíváme jako "malou rampu" gumové podstavce dopravních značek , je to sice jen cca 12-15cm ale už se pod auto dá vlézt
no nějakou pumpu , starou , by jsme tu našli
ale ještě mě napadá , nevím jak to má valník , ale škatule mají vzadu kousek hadičky na spojení potrubí a když zpuchří tak pumpa taky nepumpuje , tak jestli to je na valníku taky spojený hadičkou tak to nejdřív zkontroluj _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1250 Bydliště: Desná
|
Zaslal: út březen 30, 2010 10:09 pm Předmět: |
|
|
Já jí měnil tak, že jsem odšrouboval horní držáky chladiče, naklonil ho dopředu a pak se tam dá dostat trochu líp. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 101 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: út březen 30, 2010 10:58 pm Předmět: |
|
|
Rozpojil jsem hadičku přímo u motoru a zkusil natáhnout benzín z kelímku, ale nedalo to ani kapku, takže problém je skutečně přímo v pumpě. No nic, jestli bude zítra pěkně, tak to zkusím vytáhnout spodem a pak se uvidí. _________________ Škoda 1203 ROL, 1972 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: st březen 31, 2010 8:15 am Předmět: |
|
|
Bacha, ať ti nevypadne při demontáži trn, co jde od vačky. ZApadne ti do rozvodů a mužeš sundavat vanu a prsa. Čahy má bohaté zkušenosti _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: st březen 31, 2010 4:36 pm Předmět: |
|
|
Ten trn vypadne ak sú prehodené skrutky, ktoré spájajú vrchný diel čerpadla so spodným. Jedna z nich má na konci taký čapík a tá musí byť namontovaná v otvore, ktorý je najbližie k motoru - teda nad tým trnom. Čapík na skrutke nedovolí trnu úplne vyskočiť z čerpadla.
Ja osobne sa tiež k čerpadlu dostávam radšej zdola... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1450
|
Zaslal: st březen 31, 2010 6:47 pm Předmět: |
|
|
dej tam elektrický a máš po problémech _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1250 Bydliště: Desná
|
Zaslal: st březen 31, 2010 6:53 pm Předmět: |
|
|
Katalog tady v Prahee nemám, ale u 997 by mělo origo být elektrické (jako u bufíku T603). Takže to pomalu upravuj do původního stavu, kolik může být takových krásných valníků "kliky ven"? _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st březen 31, 2010 8:12 pm Předmět: |
|
|
A nevisi ti jenom jehla v karburatoru? _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 101 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: čt duben 01, 2010 8:49 pm Předmět: |
|
|
Včera jsem zůstal v práci do sedmi, ale dneska bylo pěkně, tak jsem se na to vrhnul. Po pár desítkách sprostých slov na adresu konstruktéra jsem to čerpadlo nakonec skutečně vymontoval spodem. Už na první pohled do vstupního otvoru bylo vidět plno nějakého bílého svinstva, něco jako rozleptaný pěnový polysteren nebo nevím, jak to lépe popsat. Šlo to pryč docela snadno, ale jak nebo z čeho se to tam dostalo... Nakonec tedy stačilo všechno kompletně rozebrat a omýt v benzínu a už zase funguje!
Benzínové hadice jsem měl všechny ještě originální zelené opředené, tak jsem pro jistotu udělal ještě tlakovou zkoušku a skutečně jedna hadice u nádrže začala už trochu prolínat. Novou zelenou jsem už neměl, tak ji musela nahradila moderní černá a snad už bude po problémech.
Skutečně by mě zajímalo, zda i valníky měly elektrická čerpadla? Na motoru by musela být asi nějaká záslepka, ale kde by mělo být to čerpadlo vlastně umístěno? _________________ Škoda 1203 ROL, 1972 |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1250 Bydliště: Desná
|
Zaslal: čt duben 01, 2010 9:17 pm Předmět: |
|
|
Bohužel tu nemám vhodný katalog... v 1968 ještě valník není a pak mám už jen 1974. Posim ale jistě poradí. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt duben 01, 2010 11:55 pm Předmět: |
|
|
Všeobecne mali prvé ročníky 1203 elektrické palivové čerpadlá hlavne tie, ktoré boli nakreslené v katalógoch ND, ale realita bola iná - aj keď sa našli výnimky, ktoré skutočne týmto čerpadlom osadené boli. V tom prípade bol otvor na kryte rozvodov uzavtretý plechovým vekom.
Valníky na ktoré sa náhodou toto membránové elektrické čerpadlo ušlo ho mali umiestnené na medzistene kabíny pod plechovým krytom priskrutkovaným dvoma skrutkami...
Iná už bola situácia od 10/93 kedy boli elektrickým čerpadlom osadzované všetky nové autá, avšak to už nebolo membránové, ale rotačné a prináleží k nemu iná nádrž a rozvody paliva. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|