Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tažné zařízení - koule - na starší 1203 ?

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: po srpen 31, 2009 11:29 pm    Předmět: Tažné zařízení - koule - na starší 1203 ? Citovat

Když jsem v prosinci 2008 nechával na MÚ zapsat do TP mého nového pokladu, že jsem jeho provozovatel, tak jsem zaťukal na dveře techniků, a zeptal jsem se jich, jestli náhodou nevědí, kolik kg by měla 1203 povolena na přívěs, kdybych na ni dal kouli.

A pověděli mi, že když mám vepředu bubny, tak ani kilo, že prej na to koule vůbec nesmí. Že kouli můžou mít jen 1203 s kotoučema, protože bubnový by se prej jinak při brzdění utrhly, byly by nedotáčivý. A že to údajně maj info přímo ze Žacléře (přecejen, máme to tam 50 km, tak jsme v regionálním doskočišti informací....).

Máte s tím někdo nějaký zkušenosti? Ideálně pozitivní, jako že třeba někdo máte povolenou kouli na 1203 z 1975, apod. Smile
Pak jsem taky slyšel názor, že snad byly koule povolený na ROLu, ale to už nevím kdo, ani jak přesně, mi to říkal.

Samozřejmě nemám v úmyslu mýho miláčka trápit nějakým vožením uhlí (že, Luboši Smile ) nebo čeho, ale jednak koule k vybavenýmu mikrobusu patří, a jednak, kdybych měl jednoho dne pocit, že 60 km/h je moc, 10l/100km je málo, a že nevím co s prachama, nemám co na práci a mám spoustu místa na parkování, tak by mikrobusu slušel nějakej lehčí dobovej karavanek (např. takovej ten kulatej polskej, co ho mohly taht i Š100). Ale s tím jsem se rozloučil, když mi na MÚ řekli, že moje 1203 nesmí vůbec dostat kouli.
Nebo může?

(krapet teda pomíjím fakt, že motor 1,2 by asi při tažení přívěsu v kopcích způsobil menší dopravní kalamitu)
_________________
Martin Adámek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 6:58 am    Předmět: Citovat

Hele, ten motor má co dělat sám se sebou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 7:45 am    Předmět: Citovat

áno , áno , mám tu jeden originál slovenský návod k tažnýmu , a tam je vysloveně napsano , jak jsi již řekl , tažné zařízení je možno namontovat jen na vozy s kotoučovými brzdami
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 8:27 am    Předmět: Citovat

Nevím - školy nemám, ale mě to teda přijde jako kapitální békovina a nechápu, proč by to kdo dělal ? Dávat přívěs za valníka mi přijde jaksi zbytečné (dělat z toho nákladní vláček není moc smysluplné), cestovatelé v dodávce speciální prostor na spaní taky nepotřebujou a v mikrobuse to samý - řekni mi, kdy povezeš sedm lidí ? Lidi si kupujou takový auta s tím že "KDYBYCH CHCEL, TAK BYCH MOH" (to samý jako např. offroudisti-leštěnkáři) - ale málokdy ten potenciál (snad kromě kapely) využijou. Takže co se tejče spaní, není nic jednoduššího než vyhodit zadní sicny. A i kdyby snad s tebou sedm lidí někdy na sraz jelo, tak je stejně nedáš všechny ani do přívěsu. A tahat bublinu jen tak pro parádu je k ničemu.

No a o dynamickejch vlastnostech takový soupravy ani nepřemejšlím. Zkrátka mi to přijde takový jako kdybys přemejšlel třeba nad tím, jak přidělat sajdu k mustangovi... Cool
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 9:12 am    Předmět: Citovat

ad Patrik - dík za potvrzení, takže na MÚ nekecali (některý detaily třeba okolo braní SPZ a přidělování RZ fungujou odlišně na různých MÚ třeba i v rámci jednoho kraje, tak jsem si chtěl ověřit, jak je to s tou 1203 v celorepublikovým měřítku)

ad Předseda a LeDocteur - samozřejmě, že z racionálního pohledu je vlek (obytnej, či jinej) za 1203 šílenost, a s tím nepoměrem 8 vs. 3až4 místa to je taky pravda,
ale o to tady moc nejde - tady jde o pocit a o radost, protože kdybych se na 1203 díval racionálně, tak ji přece vůbec nemám Smile

(akorát teda pokud jde o nákladní přívěs za dodávkou - to normálně v provozu smysl má, protože to znamená větší kapacitu, a kvůli tomu taky spousta dodávek za sebou vleky tahá, a kvůli tomu taky někteří jedinci, jako třeba já, si k béčku dodělali éčko (byť někdo, obzvlášť ve veteráns. kruzích, si ho dodělal třeba kvůli podvalníku) - a samozřejmě, že zrovna v případě 1203 by to zase narazilo na sílu motoru)

A ještě mě napadaj dvě otázky:

1) Od kterýho roku se na 1203 dávaly kotouče?

2) Když má kotoučová 1203 povolenou kouli, kolik kg má povolenej brzděnej/nebrzděnej přívěs? Lišej se ty hodnoty u 1203 a u 1500?
_________________
Martin Adámek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 9:17 am    Předmět: Citovat

No já teda vo tletejch verglech moc nevím, ale myslím si, že echt troska snad neměla kotouče nikdy - to přišlo až společně s patnáctkou motorem někdy v půlce osmdesátejch let, ný ?
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 9:30 am    Předmět: Citovat

kotouče se někde řešili , tuším snad někdy kolem r86

tažný co jsem našel
minibus bržděný 900 nebržděný 490
valník bržděný 960 nebržděný 600
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cliffan



Založen: 18.5.2009
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 11:13 am    Předmět: Citovat

No teda ja mam kouli na trosce z r. 78, legalne, ale prives muze mit max 150 kg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 11:22 am    Předmět: Citovat

Laughing Laughing Laughing To je tak na tu ruční pumpu na sračky, jak byla na kachli Laughing
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: út září 01, 2009 11:24 am    Předmět: Citovat

no já bych tipnul .................PAV100
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martin.adamek
adept na RCG


Založen: 29.8.2009
Příspěvky: 383

PříspěvekZaslal: čt září 03, 2009 11:08 pm    Předmět: Citovat

Cliffan napsal:
No teda ja mam kouli na trosce z r. 78, legalne, ale prives muze mit max 150 kg

A asi netusis, jak se da takova vec zaridit?
Ne ze bych ted nemel jiny starosti a casovy i financni vydani, ale vyhledove by se mi to libilo

mmch - k tem 150kg - obcas si na nejakej spinavej matros typu hnuj pujcim malej prives, co ma pohotovostni 150 a celkovou 600 - takze vzhledem k tomu, ze zrovna v tomhle mame rozumny zakony, a podstatna je hlavne okamzita hmotnost privesu (s celkovou se operuje v koeficientech prot icelkovy taznyho auta, spis jako pojistka, aby toho nekdo nezneuzil),
tak ten prives bych moh s takovou kouli tahnout prazdnej Smile
(coz muze mit manipulacni smysl - kdyz se ten prives pujcuje nekde dal, a je okolo cesta s patricnym autem, a je potreba ten prives pristavit... no jasny, samozrejme ze bych tu kouli na 1203 chtel jen na ozdobu, ale proc si nenajit "rozumnej" duvod, kdyz se nabizi Smile )
_________________
Martin Adámek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
radek



Založen: 28.1.2009
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: ne prosinec 06, 2009 6:49 pm    Předmět: Citovat

Takže pánové já mám taz 1500 s kotoučema a tažným zařízením. V techničáku je psaný rok výroby 1978(papíry jsou z jiné ale 1203ky, a tahat může přívěs 620kg nebržděný a 1000kg bržděný) takže nevím co je vlastě pravda Very Happy evidenčkou prošla vpohodě a doufám že technickou projde taky Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: ne prosinec 06, 2009 7:30 pm    Předmět: Citovat

ono asi tak , nezáleží na roku , pro tažné musíš mít kotouče ......... jenže ty auta jsou tak promíchaný že když neznáš přesný původ a pohyb tak se můžeš jen domnívat ale nevíš co se s ním dělo .......... kolikátá kastle ...atd atd

a váhy na vlek jsou různé , podle typu
např minibus r 95 má 900/490
valník 960/600

brácha co koupil to oranž , je taky r 78 má tažný ..... ale hlavně původní techničák kde jsou výměny motoru/ů , kastle
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com