Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
HUGO
Založen: 28.4.2008 Příspěvky: 3 Bydliště: Velký Újezd
|
Zaslal: čt květen 01, 2008 10:46 am Předmět: [1203] Karburátor TAZ 1500 |
|
|
Zdravím,
mohl by někdo poradit se základním nastavením? Mám na myli jak jsou velké trysky a vzdušníky, povolení šroubků bohatosti směsi, atd. Pokud máte nějakou dokumentaci byl bych vděčný. Stačí jen věci co se týkají motoru.
Předem dík |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne březen 01, 2009 8:35 pm Předmět: |
|
|
karburátor na 1500
číslo : 3255
difuzéry I/II : 22/24
hlavní tryska I/II : 110/130
vzdušníky I/II : 180/160
ale v jednom karbci mám vzdušník I stupně 190
nastavení základní polohy pro nastartování a udržení motoru v chodu
šroub přídavného vzduchu (velký) se otočí dvakrát po 180 stupních od uzavřené polohy
šroub běhu na prázdno (malý) se otočí čtyřikrát po 180 stupních od uzavřené polohy
když už chcete štelovat karburátor vyplatí se zkontrolovat rovinnost víka seřídit hladinu dát nové těsnění a gumičky regulačních šroubů
jdou tam hodně špatně ale stačí je chvíli žvýkat místo žvýkačky a pak je za pomocí velkého špendlíku nebo jehly nasadit
karburátor se dá po přetryskování použít i ze š130/135/136 _________________ PVDferdamravenec
Naposledy upravil Patrik_Novak dne ne únor 14, 2010 8:47 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne březen 01, 2009 9:20 pm Předmět: |
|
|
seřízení hladiny paliva v karburátoru
seřízení na tyčku mě jaksi nezaujalo - nevidíme skutečnou hladinu
používám kelímek od solviny sbrousí se horní osazení na víčko vnitřní hrana - odskok určuje hladinu ta má být 20+-1mm od víka karburátoru , tato hrana přesně vychází
na kelímek se položí víko s těsněním připojené na přívod paliva , přidrží se ve vodorovné poloze , napumpuje se palivo podíváme - posvítíme kde se hladina zastavila , v případě že je hladina vyšší či nižší upravíme doraz plováku , odlejeme trochu benzínu z kelímku a postup zopakujeme
na fotce je upravený i původní kelímek , bíle je zvýrazněna hrana v kelímku která je těch 20 mm od horní hrany
http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/Nova_slozka_10/#P3010069.JPG
dá se použít jakákoli nádobka která má horní stranu rovnou dá se označit výška hladiny a vejde se do ní volně plovák _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: st červen 17, 2009 8:53 am Předmět: |
|
|
A jak se pls ladi ten karburator od toho zakladniho nastaveni kdy se motor udrzi na volnobeh? Docela mi to strili pri jizde z kopce do vyfuku, tak se ho chystam vycistit a seridit. Zakladni nastaveni teda udelam a co dal?
Pak bych zkusil s predstihem a to je otazka 2, jaky ma byt na 1500 predstih?
Dekuju _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: st červen 17, 2009 9:18 am Předmět: |
|
|
jaký karburátor konkrétně máš ? EDSR nebo SEDR ?
ladit to musíš víc e méně společně , ale než začneš pořádně !!! zkontroluj výfuk od přírub na hlavě až po konec , jeli je někde dírka přisává se jí do potrubí vzduch okysličí nedokonale spálenou směs a střílí to
taky není na škodu nalít do nádrže velfobin a trošku kápnout i do karbce nebo přívodní hadice
karbec doladíš tím velkým šroubem na otáčky cca 750 - 850
předstih , stroboskop pokud máš tak ti moc neomůže , není dobrý přístup ke stupnici , takže jen "na ucho" pomalu pootáčet rozdělovačem na jednu i druhou stranu a v místě kde bude motor běžet nejklidněji , bude mít i malinko zvýšené otáčky (opravdu malinko )
napiš jestli máš příručku ? dám ti radu kde k ní přijít _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: st červen 17, 2009 10:57 am Předmět: |
|
|
Hale, esi ti to moc nežere a dobře to táhne, nech to bejt. Mě to dělá taky a defacto se s tim nic nedá dělat. Obohatíš směs, ale vyleze ti přitom spotřeba. _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: st červen 17, 2009 1:10 pm Předmět: |
|
|
Dekuju za rady, prirucku nemam, rad bych, porad prosim prosim:-)
Alvo zere to okolo 10ti, obcas to na volnobeh i zdechne. ( stalo se 2x za vikend za celkem 200km ). Jinak jsem spokojen, kdyz to jede jak ma tak parada, ale obcas je citit ze to tak netahne. Obvykle pri nejake zmene, nejvice po pridani plneho plynu se to obcas jakoby rozmysli a pak se to chytne, ale to uz je na tacho o 10 min.
Na volnobeh to trochu vic cuka s motorem. _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: st červen 17, 2009 1:13 pm Předmět: |
|
|
si myslim, že předstih. Nám Ina bere 8,5-9 _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: st červen 17, 2009 2:00 pm Předmět: |
|
|
Předstih nebo ventily. Cvičně bych změřil komprese. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: st červen 17, 2009 2:09 pm Předmět: |
|
|
Ventily mi nerikejte ani ve srande, udelam si mnoho ale ventilu se bojim jak cert krize...vule ok, ale jestli nesedi neco v sedlech tak fuj fuj, to nemam rad.
Kazdopadne zacnu predstihem, karburator tedy nechavam v zaloze. Uz jsem psal ze to studeny spatne startuje? Musim napumpovovat akceleracni pumpickou, chytne na brnk, zdechne...takhle udelam 3x a pak uz se udrzi na volnobeh. Proto jsem myslel spis ten karburator. _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: st červen 17, 2009 2:16 pm Předmět: |
|
|
Šak na tom není co zdupat, je to spíš drbačka to zabrousit. Jináč to vůbec nemusí být tím, jen uvádím svoji zkušenost - motor na volnoběh chtěl vyskočit z auta, jináč to celkem solidně táhlo, akorát občas se to chovalo podivně, nechtělo startovat, semtam prsklo ... podpálený výfukový ventil. Komprese změříš za 5 minut a máš aspoň klid v duši.
Podle toho co popisuješ to nejspíš vypadá na karbec a předstih. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: st červen 17, 2009 5:30 pm Předmět: |
|
|
Jestli to jinak funguje, kašlat na to Podpálený ventily by taky vcelku dost huilo z vejfuku _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
PeS
Založen: 16.7.2007 Příspěvky: 111 Bydliště: Bohnice
|
Zaslal: čt červen 18, 2009 10:17 pm Předmět: |
|
|
To Kounect: To, co popisuješ, by sedělo na prohnutý víko karburátoru. Dělala mi to 1203, erko i 105ka. Po sundání víka jsem přiložením hrany úhelníku zjistil, že je prohnutý, nejhorší to bylo u erka, to bylo prohnutý asi o milimetr! Srovnal jsem víka a vše je v poho, zlepšily se studený starty, zmizela "díra" v plynu a snížil se a zklidnil volnoběh. Pokud nepomůže srovnání, je ještě možnost, že někdo přehodil na spodek karbecu víko z jinýho. Je několik verzí, všechno vypadá stejně, pasuje z jednoho na druhý, ale kanálky jsou jinak... _________________ všichni jsou blázni, jenom já jsem škodovka;-) |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt červen 18, 2009 11:03 pm Předmět: |
|
|
Predpísaná odnota zákl. predstihu pre motor 1500 je 4° +/- 1° pri používaní benzínu s OČ 95. Pri používaní benzínu s OČ 91 je predpísaná hodnota 2° +/- 1°; ale ak ventily neklepú, môže sa zväčšiť až na hodnotu pre benzín s OČ 95. Príliž veľký predstih jednak zhoršuje emisie a jednak nadmerne zaťažuje kľukový mechanizmus motora a podľa Romana Jirouša práve to spôsobuje praskanie kľukových hriadeľov. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: st červenec 08, 2009 8:09 pm Předmět: |
|
|
Tak hlásím že předstih v řiti, asi podle ucha neznalého a karbec trochu též.
Mno předstih dal kolega na 4° +- a budu jezdit na N95. Nevím jestli mu mám ubrat nebo počkat až vyjedu většinu z nádrže a dotankovat, protože i přesto že si myslím, že většina paliva je N95, tak pod plynem ševeleji ventily...pod plnym, stačí kousek ubrat a už ne.
A karbec měl vzduchu vytočeno 5x180 místo 2x180 ( proto hůře startoval studený ). Volnoběh jsme doladili aby nezakopával a je to...zdá se že teď by mohla i klesnout spotřeba _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|