Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Etika, aneb budou veteráni auta z 80 lat a novější?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 5:30 pm    Předmět: Citovat

Přesně tak Tomi. Ale není to o věku - každý na to má svůj názor a z každého jednou bude buď "veteránskej dědek", nebo "veteránskej demokrat". Na to má ovšem samozřejmě každej plný právo !

Podle mě jde teď vývoj strašně dopředu. Koukněte na interiér Octavie 1 a Octavie 2, nebo novejch aut. Konkurence nutí výrobce do stále novejch a novejch kreací. Podle mě fakt za těch dvacet let budou svištíci prolízat favorita a budou naprosto paf z pokroucenejch rozvrzanejch plastů palubky a hranatýho budíku s mechanickejma rafičkama - stejně jako nás dostávaly do extáze celokovový palubky s chromovanejma budíkama. Bude na ně dýchat ta stejná nostalgie jejich tatíků jako na nás.

Stovka byla ve svý době opravdu už jemně řečeno mimo - však ani tisícovka nebyla tak progresivní, jak se o ní v době vzniku pyšně psalo.

Jenže ani ten sedan se spartakem nebyly žádnej převrat. Jasně že za tu situaci časem moh komunista (já třeba když se dneska vzpomenu na to, jak germáni vyjeli na konci osmdesátejch let se čtyřtaktním wartburgem, což bylo sice funkční, ale v podstatě nejhorší možný a neuvěřitelný řešení, tak kroutím hlavou), ale po válce byla situace stejná i v ostatní evropě. Nebylo nic a tak se bralo cokoliv. Nebyl čas na nějakej supervývoj - muselo se vyrobit něco, co dokáže jezdit a to stačilo. Naštěstí ve světě si lidi brzo zvykli a začli žádat i trochu něco jinýho, než užitkovost a trh se o zbytek už postaral. U nás byl nedostatek aut až do devadesátejch let a tak člověk vzal cokoliv...

Jinak - co se týče počtu vyrobenejch aut - znova opakuju (a statistiky mi dávaj za pravdu), že počet dochovanejch kusů v podstatě zůstává konstantní. Dřív se po deseti letech šrotlo auto maximálně když bylo rozkouřený vo švestku takovým způsobem, že už se nedalo doopravdy zachránit. Tři roky starý ojetý auto bylo dražší než auto nový (protože BYLO). Prostě auta si lidi nechávali dvacet, třicet let. A pak se stejně ještě prodalo dál. Dneska je to spotřebák - jak se shodujeme všichni. Takže se prostě dá do šmelcu a hotovo.

Je teda naprosto jedno jestli jich bylo vyrobeno 100 000, nebo 10 000 000. Jde oto, kolik se jich dochovalo. Fáček prostě NEBUDE desettisíckrát víc než spartaků. To už samozřejmě není ani teď... (dokládá to ideálně například jedničkovej golf, za kterýho je dneska v německu velmi, ale opravdu velmi slušnej ranec)...

P.S.: - zrovna teda s tou Simkou to nebyl moc dobrej příklad. Jak se občas v poslední době sám majitel v okamžicích nekonečného splínu vyjadřuje - kupé 1200S a 110R jsou v podstatě stejný mrdky Smile
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Pizzaman



Založen: 21.12.2006
Příspěvky: 88
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 6:26 pm    Předmět: Citovat

Koukám, že jsem asi mávnul zeleným praporkem Smile

Je mi zcela u hnětele, jestli tohle či ono auto či jeho výrobce. Obecně se shodneme, že nejvzácnější jsou vozy užitkové.
Až zase budeš, Kozlíku, vyvádět, že je to tuctofka, já se snad vážně naseru a svoje fako pikapa zakonzervuju a vytáhnu za 20 roků ze stodoly a to si pak povíme, jaká nastane mela. Kdybych ti teď dal ověřenou informaci, že v nějaký santa prdeli má dědák schovanýho sedana pikapa, budeš tady u každýho žebrat o stovku a podvalník. A věř, že v době, kdy to tam ten dědák dával, to pro něj byla naprosto bezcenná potvora.

Pamatuju si, jak na jiném serveru se účastníci rozplývali nad nějakou laminátovou skořepinou na spartakovském podvozku s takovou vervou, až mi to auto zhnusili. Mimochodem tenhle osud potkal Felicie, kdejakej Lojza ji musí mít červenou a hardtop je čistě pro odpadlíky. A to mám považovat za kulturu ? Na druhou stranu si někteří pamatují, jak jednou na Kachli byla žlutá Beta. Popravdě, designově je to vážně krize, ovšem za dvacet let se z toho auta budou mnozí střílet, jen aby ho měli.

Jo a aby to bylo k tématu: není vůbec důležité, od jaké doby se auto považuje za veterána. Důležité je, jestli má to auto charisma a nějakou duši. Tady si dejte svoje soukromé rovnítko a dosaďte si co sami uznáváte za svojí ikonu.

Já si myslím, že auta (a nejen ta) svoji duši a charisma ztratila v okamžiku, kdy se začla vyrábět jen proto, aby se s nima bouralo a nikoli jezdilo a zamezilo se uživateli něco na tom autě udělat. Takže pokud někdo říká, starej klump, tak ať se tím směrem vůbec nedívá a dál si jezdí ve svým uniformním plasťáku neznámé výroby prodávaného pod čtyřmi různými značkami, aby se bál přidat plyn, protože jinak by ho Bursík umlátil svým baťohem a jihočeské matky ho za to žalovaly v Bruselu. Jestli tohle máš rád, pak je mi tě vážně líto.

Už mi kurva, vážně neserte a sedněte si za volant nebo ponk a ne za klávesnici, jinak to z vás nikdo nevytluče !!"
_________________
zase uklízím přes Aukro...
http://www.aukro.cz/show_user_auctions.php?uid=2701195
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 7:00 pm    Předmět: Citovat

Jasně že jezdim v novym krumplu, nehodlám se přepravovat třeba 500km po ČR sedanem. Zaprve bych ho ničil, a zadruhé bych asi dojel uplně hotovej.
Dělám ve firmě konstruktéra prvků pro dnešní auta.. souhlasím s tebou naprosto e dneska jsou to krumply... není to zas tak o duši ale o nástupu plastů. Ono totiž z nich jde udělat vše, ale bohužel nic pořádně.
Když jena výkrese klikovky pruměr 58 plus mínus setinka, tak tam proste bud je a nebo neni. KDyž jo vrtí se v autě, když ne tak jde do šmelce ( a opravdu jde). Když ale je plastovej díl, lítají tolerance v desítkách a nikdo neví jak a proč. Pak se stane ( opravdu to tak je) že se do novejch modelů ještě tak rok dolepujou ruzny čtverečky plastu pod plubku a na knoflíky, aby to vůbec chodilo. ( dělá to cca 20 lidí den co den..) není dneska auto, který by z fabriky jelo bez úprav a "reworků".
Ad 2) Nejsem zaprdlej veteránista, vážím si kažédho starého stroje, ale stroj musí něco mít, co pro mě favořit prostě nemá a mít nebude / NIKDY/!
Stejně jako - CENZUROVÁNO (politika sem nepatří) upravil Bu
Ať si každej jezdí v čem chce a hlavně neprudí Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 7:06 pm    Předmět: Citovat

Vy jste horší, než Jirásek... Myslim, že už tu zazn¨nělo všecko a několikrát. Souhlasím ale zásadně s Picochem. Koukejte zapadnout do garáže, ať se máte na jeře čim pochlubit a ne tady plácat písmenka Razz

Jo a Pedy. Lehounkej rozdíl, mezi 1200S a 110R je. V garáží líp vypadá Laughing

A ještě jedna věc. Jak psal Pedy, není to o vyrobenejch kusech. Například Simcy 1000 (62-79) se vyrobilo přes milion kusů. Víš, jak to auto vypadá? Wink
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Audin



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 107
Bydliště: Třebíč

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 7:12 pm    Předmět: Citovat

No já bech řek, že hlavně se veteráni stali plnohodnotným byznysem. Vemte si kolik rádoby veteránistů se pohybuje kolem a jediným jejich cílem je vojebat a vydělat. To zapříčinilo, že donedávna tuctový auta, kterejch bylo mraky najednou mají statisícové hodnoty.

Dřív se auta prostě udržovali, to co říkal Doktor, ne pro vetránisty, ale pro to, že prostě nic nebylo. My, co si tu dobu pamatujem, můžem potvrdit. Vemte si, když v druhý polovině osmdesátých let sem z Rumunska přivezli Olcita nebo ze Sovětského svazu Tavrii. Lidi tenkrát šíleli, každej to chtěl,před Mototechnama se stály fronty, pač to bylo vzhledově stokrát líbivější, než škůdky, kterejchžto, byl stejně nedostatek. Samozřejmě každej, kdo to koupil se brzy rval za hlavu, pač větší klumprty svět nevymyslel.

Pro nás že jsou veteráni srdeční záležitost, je věc jasná. Neodsuzoval bych však dnešní mladý cipísky, který chtěj renovovat třeba hundrta nebo stopětku. Já jim fandím, furt lepčí než kdyby hulili trávu nebo šňupali koks. Každej někdy začínal a v tý daný době s tím, co pro něj bylo nejdostupňejší. Já třeba se stadiónem za stopade a odjel sem, nebo s Wartburgem 311De Luxe za pěťo s notama. Samozřejmě naši tatíci zase začínali s Aerovkama a dřevem pobitejma Tatrama. To je daný dobou.
Osobně mě těší, když nějákej mlaďoch přijde a chce třeba radu nebo pomoc klidně i k tomu hundrtovi. Každý auto je specifický pro svoji dobu ve který vzniklo a ikdyž bylo vyrobeno ve statisícovejch sériích, jednou přijde doba, kdy bude zajímavým kouskem. Vemte si kolik dneska potkáte původních, Moskvičů, Trabantů, Hundrtů, polskejch Fiatů a ostatních verglů RVHP, ale i kapitalistickýho bloku. Spatřit Opel Rekord, Ford Taunus, a podobný auta 60let v původním stavu (nemyslím renovovaný) je taky pramálo.? To je mizivý procento. I když jsou to berle na ntou, vypovídají o své době a v žádným případě, bych je nazatracoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirek 6



Založen: 8.12.2008
Příspěvky: 103
Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 8:32 pm    Předmět: Citovat

kozzel napsal:
Stejně jako CENZUROVÁNO nikdy nebuodu pro me slušný lidi.

- upravil jsem sám, když už cenzura, tak bezezbytku

Pro mě - CENZUROVÁNO (politika sem nepatří) upravil Bu

Co se týče debaty, ve které už bylo vlastně všechno řečeno : Sedan je taky tuctovka, vyrobilo se jich skoro 70 tisíc. Tater 11 se udělalo 3 a půl tisíce. Takže Sedan není veterán? Vždyť se ho vyrobilo 20 x tolik. Přesto to už teď veterán je.

Zadomotory z Bolky nejsou veteráni. Dneska. Za dvacet let to bude uplně jinak. Protože, jak už tady někdo psal, my ty starý auta máme hlavně proto, že na ně máme nějakou vzpomínku, případně že se nám líběj, ne protože je to zrovna in a cool. A co naplat, já se jako špunt vozil stodvacítkou, holt budu mít stodvacítku. S T603 zas jezdil táta. To máme vzpomínky.No a Sedana kupuju protože se mi líbí.

Takže se Kozzle toliko nerozčiluj a běž se pomazlit s kontejnerem Wink , ať mám co opisovat.


Naposledy upravil Mirek 6 dne čt únor 19, 2009 9:37 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Starej



Založen: 7.1.2007
Příspěvky: 15
Bydliště: Třemošnice (přes týden Brno)

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 9:19 pm    Předmět: Citovat

Jak už bylo několikrát řečeno: pořídil jsem si to a to auto, protože jsem v něm jezdil jako malý špunt s dědou v létě. Takže je to čistě osobní a emocionální záležitost, takže vztah k fáčku je OK. A že neni veterán jako veterán je jasné. Nelze srovnávat vozy z 40. a 80. let. Vývoj jde dopředu a s dobou se mění vše. Technologie, design, materiály, přístup, kvalita i kvantita. To ale neznamená, že i dnes nemohou vzniknout zajímavé a za pár let vyhledávané vozy. A že teď jich je mraky opravdu neznamená, že tomu tak bude i za těch 50 let. Dnešní auto je spotřebák a když oprava při relativně "malé" nehodě převýší cenu vozu, nejde ke klepířovi - jde na odpis. Takže auta ubývají rychleji než tomu bývalo.
Jen si nedokážu představit, jak někdo bude "doma na koleni" dávat do pucu současné moderní auto, kde je elektroniky kilometr. To prostě nebude možné. Leda by měl kompletně vybavaný servis a všechny díly dvakrát, protože dnes se nic neopravuje ale vyměňuje. Airbag už tam prostě zpátky nenacpeš...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Základna



Založen: 26.12.2006
Příspěvky: 149
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 11:12 pm    Předmět: Citovat

Burák je vtírka !!! Hradečáci jsou vypočítaví jako krysy !!! Ať žije Přelouč !!! Kilo z 69 v nulté sérii s bomoro klikama - to vůbec nemusí znít špatně !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 11:14 pm    Předmět: Citovat

Co prudíš? Evil or Very Mad Už nechlastej...
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!


Naposledy upravil Burák dne st únor 18, 2009 11:22 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
TomSek



Založen: 25.12.2006
Příspěvky: 19
Bydliště: Uherský Brod

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 11:22 pm    Předmět: Citovat

kozzle, ty vole, už to jmelí nehul, nedělá ti to zjevně dobře.... Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 4:19 am    Předmět: Citovat

Základna napsal:
Burák je vtírka !!! Hradečáci jsou vypočítaví jako krysy !!! Ať žije Přelouč !!! Kilo z 69 v nulté sérii s bomoro klikama - to vůbec nemusí znít špatně !!!

Tak to je opravdu schýza... Shocked
Čtu to jako: Burák je tichošlápek!!! Hradečáci jsou dobročinní jako kočky!!! Pryč s Přeloučí !!! Kilo 1975 s klikama ven je opravdu blbost!!!

Jinak tady bylo napsáno vše.
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 7:20 am    Předmět: Citovat

Mám z vás radost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 7:46 am    Předmět: Citovat

co jmelí ale jmelí...!!!
Ale noták kucí Very Happy už je konec Února.. ještě měsíc ju?? Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 9:31 am    Předmět: Citovat

Ondro, máš SZ Wink
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2009 10:29 am    Předmět: Citovat

A všichni máte ÚPPDKV !
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com