Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Etika, aneb budou veteráni auta z 80 lat a novější?
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 12:40 pm    Předmět: Citovat

Až se mě někdo bude ptát na Fáčko, tak ho nakopu do hnětele, protože Fáčko nikdy nebude zajímavý auto, ne kvuli tomu že teď je starý "terpve" 20 let, ale proto že sedanů se vyrbilo do 100 000, a fáček určitě přes mega.... e-e ani 120, ani rapid, ani fáčko pikap.. prostě v do 60tých let (možná některé do 70) let měla auta duši a něco charakteristického pro danou zemi, značku, druh, typ vozu. Dneska je ( tím myslím i 20 let Z5) všechno stejné, a nikoho to netankuje a už ani nebude.
Když někdo koupil spartaka, seběhla se celá ves, nebo ulice.. protože ste byl "PRVNÍ". Když si někdo před 15 lety koupil favorita, možná slintala ta domovnice se 200 stovkama v kapse, ale nikdo jinej.
A ten vztah k staré tehcnice v lidech zůstane...
Upřimě co s vámi dělá orezlý favorit na zahradě? a nebo 120 nebo i 100? se mnou nic, je to hnus a spotřební zboží.
Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 1:23 pm    Předmět: Citovat

Já si teď například 120GLS '79 koupil. A co? Nebudou, zase z toho důvodu, že to každej zkuil a vytunil. Taky jsem si koupil R11Turbo a to zas z toho důvodu, že to je top výbava. A nesouhlasim s tebou. Každý auto je jiný, zhruba do začátku devadesátých let, kdy se začaly dělat blbuvzdorný auta. Ale to je na jinou debatu
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 2:58 pm    Předmět: Citovat

Každý z vás má kus pravdy, co je ale jisté je, že se mění hlavně přístup lidí k autům - zatímco Spartaka si dědoušek dokázal opečovávat 50 let, protože byl prostě tak vychovaný a byla taková doba, těžko bude dnes člověk stejně přistupovat třeba k nové Felícii, Favoritu. A možná hlavně proto časem nebudou ... O nejrůznějších legislativních opatřeních snažícím se cíleně tyto starší (ale ještě ne veterány) auta vymazat z českých silnic ani nemluvě. A další věc - projektovaná životnost jednotlivých součástek, potažmo auta jako celku. Tohle je už dnes úplně někde jinde než před 50ti roky ... stačí porovnat masivnost podvozku třeba Oktávky a Š 120. A jestli některé Oktávky vypdají po 50ti letech jak vypadají - jak budou vypadat třeba Favority ? Zamést na lopatku a vysypat. Kolik je dnes tatíků, po kterých za 30 let zbyde garážovaný, jen v létě jetý Favorit, přeleštit a jezdit ... ?

Kousíček duše a feelingu určitě mají i nová auta, ale přijde mi, že je to s tím jak se vším dneska - teď je to in, je to hitovka, je to supr ... a za 3 roky po tom autu člověk ani nevzdechne a zkončí na vrakáči. Jak psal kozel - spotřební zboží. Nikdo tyhle auta nebude nikdy renovovat, to je jako by člověk vyhrabal na smětňáku starou ledničku Calex a jal se ji repasovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 4:21 pm    Předmět: Citovat

Tohle je vážně zbytečná debata a navíc už nemá co dělat s daným tématem. Avšak právě třeba onen Favo Pikap je právě typickým příkladem auta, který nebudou. Už dneska asi neexistuje jedinej, co by byl v "původním" stavu vhodným k vystavení. Všechno je zrezlý, pomutaný, sešrotovaný. Mě osobně tyhle auta taky nechávají chladným, ale prostě jednou se sbírat budou - s tím my nic nenaděláme. S procentem zvyšování sériovosti vzrostlo naprosto přímo úměrně ono spotřební chování. Tudíž GLSek v origo stavu bude jednou míň než třeba Oktávek, co já vím. No schválně - kolik je dneska na srazu origo 1202stw oproti třeba Tatře 57 ? Kdoví jestli vůbec 50:50... Pouze jestli si to nebudeme schopný připustit, tak z nás po těch padesáti letech budou zaprdění dědci, co se budou nad mladejma začínajícíma "favoritářema" ofrňovat - stejně jako dneska majitelé předválečných dřeváků nad majitelem štejsny. Když jsme s tejma verglama začínali, moh sem mít zadax třeba R8ku, nebo Barkas Framo, nebo T613ku. Nechtěl sem, protože to pro mě nebyl veterán. A není to zas tak dlouho...

Vono třeba když za mnou přijde mladej kluk, že chce otestovat Dacii, která je stará max. 25 let a kterou koupil od dědáka za tři litry v naprosto super top 1A stavu, tak ho taky nepošlu do hnětele s tím že je to hnusnej morm co nikdy veteránem nebude. Naopak já si ten vergl se zájmem prolezu a projedu, protože každý auto je něčím zajímavý a každý v sobě něco má. My sme taky nák začínali. Že už máme za tu dobu třeba něco natetáno, to je jiná věc. Když se dneska 18ti letej kluk rozhodne věnovat veteránům a má v kapse leda tak tři kila na školní jídelnu, musí si nechat zajít chuť na feldu, nebo spartaka. Prostě si koupí za litr zachovalý kilíčko a na něm si bude pomalu tetat. Je to úplně normální a podle mě je to dobře.

Nicméně jak říkám - s polskou sanitkou a se sekcí "Nechcuk někdo ?" už to vážně nemá společného ani krososo.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 4:54 pm    Předmět: Citovat

Nesouhlasím s tebou, 18 mi neni ale je mi 24, to zase snad takovej rozdíl není. Je to o tom ceho chces dosáhnout.
Zacínal jsem s veteránama ve 13 ( pravda měl sem obrovské plus že sem měl motorku po praděodovi!!)
Ale prostě renovovat favorita? byť pickupa za 30 40 let? e-e
Dokud to jde tak je lepší koupit sedany, spaky, octávky ale tím bych to ukončil.. Pak už ty auta proste nemají co říct.
Bohužel dělám ve vývoji aut a rok co rok to jde do prd... Dřív to bylo spíš ze srandy a říkalo se že se auta dělají na 5 let... dneska je to pravda akorát že to není 5 ale 3.
Dřív se k tomu přistupovalo jinak, byla to hodnota, nesmírně drahá ať už surovinami, nebo lidskou prací, vařilo se ručně, plasty nikdo neznal ( naštěstí) ve všem bylo něco pěkného.
Dneska se dělá aby se toho prodalo co nejvíce.
Pokud někdo chce, ať si klidně renovuje 120 nerez dřez. Je pravda že jich moc není, ale upřimně, koho to bude zajímat?? spíš si vzpomenou jak v tom jezdili když byli malí, ale tím to končí. Z toho auta nic nevyzařuje, nic nenabízí, je hnusný, šedivý, tuctový, známe ho z každého rohu.
Když jel v 50 letech spartak tak se za ním každý otočil...
Se zastoupením 1202 na srazech souhlasím, ještě horší je to s 1200 a 1201... je jich rozhodně mín než aerovek...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 4:54 pm    Předmět: Citovat

Proto proboha zachraňujte tyhle auta, byťbyste jich měli mít doma 10... a vyprdněte se na 120 a favority...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pizzaman



Založen: 21.12.2006
Příspěvky: 88
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 6:41 pm    Předmět: Citovat

kozzel napsal:
Proto proboha zachraňujte tyhle auta, byťbyste jich měli mít doma 10... a vyprdněte se na 120 a favority...


V podstatě máš pravdu, ale jestliže se dnes ofrňuješ nad fako pikapem, tak proč jsi nesehnal pikapa sedana ? Já třeba toho pikapa mám, nezbastlenýho, ale už docela otlučenýho a pokud mi to nějakej negr neztetne na sběr šrotu, tak si ho prostě nechám, dokud na něj budu mít místo.
Taky jsem před dvanácti rokama poslal do hnětele kluka, co mi nabízel fyjata 850 SC, 128 SC a Multiplu a dneska když koukneš na ty jejich ceny, tak se jen převrátíš. Jenomže já byl hrdej českej debil a šel do škodofky a občas toho docela lituju. A sám víš dobře, že sedan konkrétně je jeden z největších vomrdávek na renovaci, co kdy z bran středočeskýho dytrojtu vyjela.

Takže každej kus pravdy má, jen jí neumí říct tak, aby jako blbec nevypadal. Prosím, jen do mě, že jsem ten, kterej to tady vždycky rozvíří, poáč má absťák z neježdění a takový ty píčoviny. Jak by řekl klasik: ani tato zima nezklamala..... jen to přišlo dýl.
_________________
zase uklízím přes Aukro...
http://www.aukro.cz/show_user_auctions.php?uid=2701195
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 7:29 pm    Předmět: Citovat

Pizzaman napsal:
Jak by řekl klasik: ani tato zima nezklamala..... jen to přišlo dýl.


Ale prd, tohle je náhodou ještě konstruktivní debata. Teda a na ten úplnej konec Wink

Přidal jsem něco na web do Zajímavostí kdyžtak, tak se mrkněte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 7:51 pm    Předmět: Citovat

Já teda naprosto souhlasim s Pedym i Pizzamanem. Chováš se Ondro přesně jak ti dědci k dřevěnejma kisnama. Mě se líbí na autech z každý doby něco. Musim říct, že už mi dávno nebaví herky typu 1201,1202 oktávka, byť své dva spartaky nikdy neprodám. O tom to neni. Oktávku (tedy spartakaú jsem si koupil. páč ji měla moje máma. Táta měl 100 a pak 120. KE to uplně ze stejný nostalgie.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: út únor 17, 2009 8:14 pm    Předmět: Citovat

No já začal s 1201 protože to ztaky měl děda a potom naši to je jasné.
Stejně tak se mi dodnes líbí Fiat 125p ( protože ho naši taky měli, resp děda první).
Nemyslí, si, že se chovám jako ti dědci s dřevěnejma oplechovanejma veteránama.
Jen říkám, že auto typu škoda 120, nebo favořiť.. byť by to byl pikap, nidy nebude za 20 nebo 30 let to co je pro nás dneska octávka nebo spartak nebo populár nebo nedej bože třeba rapid ( předválečnej).
Bylo to dobou ve které vozy vznikaly, bylo to technickýma nedokonalostma, počtem vyrobených vozů i tím co tehdá automobil znamelal.
Je mi jasný že někdo namíte , že "nový" rapid kabrio bude unikát a bude jich třeba pár kusů. Já říkám že to nidky nebude jako kdysi bugatka nebo rols.. už proto, že ta bugatka nebo rols tu pořád budou, a pořád budou lidi co s nima budou jezdit i za těch 50 let. Stejně jako já neprodám ( doufám) sedana, budu s nim jezdit dokud budu moct.
Proto ( z čitě tohodle posloupnostního historického hlediska) nebudou už nikdy veteráni to co jsou řekněmě do 50 až 60 let.
Upřimně pro mě je octávka iž taky docela "obyč" ( fakt hodně v úvozovkách) auto. Spartak už je něco jinýho natož třeba 445.
Už to, že tady tři lidi říkájí, že mohli koupit před 10 nebo 15 lety to či ono svědčí o tom, že toho je pořád mraky. Dneska když budeš chtít koupit pekného spartaka nebo sedana, tak abys lupou pohledal.
A taky rozhodně nejsem zaujatý jen na škodovky. Mám Ifu F9, motorku Ariel, triumph, jawu, čz...takže nejsem jen "škodovkář".
A já popravdě nechápu lidi, co si jako "veterána" dělají 100 škodovku. je toho mraky a bude toho mraky, je to a bylo to hnusný, nepovedený a levný auto.
V 50 letech sedan nebo nedejbože tatraplán, byl rozhodně něco jinhé než před 15 lety favorit nebo 136 rapid.
Nevím, jestli chápete co tím vším myslím..
Rozhodně nezavrhuju jakoukoli i ndividualitu, ale musí to mít rozumné meze, a ne že se bude za 20 let za veterána vydávat všechno co je starší 40 let. Uvědomme si, jaký obrovský nárůst co do oběmu věcí se za poslednách 20 nebo 30 let stal, včetně aut, alektroniky, všeho..
Dřív byla jakákoli věc podložená konkrétní prací, lidmi nápadem, a hlavně nutností tu věc vyrábět. Dneska nejde o ty auta, nebo jiné věci, dneska jde hlavně o zisk a je jedno jak se k němu dospěje.
Dříve by takovou mrdku jako 100 škodovku prostě nevpustili na silnici ( myslím před nástupem zasranejch komoušů - uff to se mi ulevilo) protože by se všichni styděli, při pohledech na to, co jezdí za hranicema...
Myslím, že Burák sám nejlíp ví o čem mluvím - máš přece Simcu... staší porovnat se škodovkou....stejné doby ehm...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 8:22 am    Předmět: Citovat

Čímž bych to tady s dovolením uťal. Následující příspěvky vystavují vlákno riziku, že bude zamčeno, abychom se nedostali zbytečně do nějakých emocionálních sporů. To bych nerad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 10:33 am    Předmět: Citovat

No to snad ne proboha Smile je to jen můj názor Smile a plně respektuji jiné Smile
Ať si každej dělá co chce ( kromě volení paroubka ).
Jen mi to přijde tak jak sem napsal nahoře. Vyjádření mého názoru. Tot všee Smile Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 12:06 pm    Předmět: Citovat

100 a 120 nebudou pro sběratele? Už jsou. Podívej třea na skoda-virt.cz, kolik lidí už ty 100 a 120 zachovává. Protože starší už jsou drahé a těžko sehnatelné pro začátečníka. A je to dobře, že maj lidi o to zájem. Je to kulturní dědictví stejně jako ten Rolls. Akorát za jinou cenu. Nemužeš přeci srovnat Bugatti z roku 35 s Aero. Aerovka proti tomu bude dycky verk. Podle mně je třeba zachovat rozmanitost. Kdyby všichni sbírali jen Rollse a Bugatti, tak by to bylo dost chudý, nemyslíš? Proto neodsuzuju ani lidi, co maj třea Moskviče (i když ty auta nemám rád). Jde o to, když to auto bude v 1A stavu, tak si prostě zaslouží zachovat!
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
tomi-h



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 402
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 5:00 pm    Předmět: Citovat

Kozzlíku myslím si, že nemáš úplně pravdu. Taky se mi nový škodovky nelíbí a nikdy bych si jí asi nekoupil, ale vem to takhle:
Píšeš, že ti je 24. Mě taky. Takže když jsme se narodili, sedani už byli sakra dlouho veteráni. Myslíš si, že až bude 120 60 let starý auto, tak že ti 24letí kluci z ní nebudou paf? Myslím si, že určitě. POkud se budou zajímat o veterány. Tak jako já jsem paf z každýho 60 let starýho auta. Prostě je to daný tím, že ted jsou 120 ještě relativně mladý a bereme je jako obyč. auto, ne jako veterána.
Stejně tak si myslím, že kdybys zažil sedany jako 20letý auto, tak ho budeš brát jinak.
Snad jsem to napsal aspoň trošku srozumitelně.
_________________
Fotky z akcí a našich aut najdete zde: http://tomih.rajce.idnes.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: st únor 18, 2009 5:24 pm    Předmět: Citovat

Já ti naprosto rozumím, co chceš říct a taky to i chápu.
Jenže nesmíš zapomenout, že za třeba 30 let bude sice 105 škodovce 50 nebo i 60 let, ale pořád tu budou spartaky, octávky, sedani, aerovky pragovky.. atd..
POčet veteránů se spíše neustále zvyšuje při stejném stáří vozů.
Myslím tím to, co jsem psal výše. 120 tek se vyrobylo mraky, je jich mraky, bylo jich mraky a nikoho to netankuje a netankovalo. Sedanů bylo prá a paf z něj byli uplně všichni tehdá stejně jako spartak.
Prostě 120 už je příliš obyčejné auto ( a bude i za 30 let) a s tím nicko nic neudělá.
Naprosto souhlasím že budoucí kluci budou renovovat 120 a favority. Ale nikdy to nebude to co pro nás spartak nebo sedan. Ani to být tak nemůže.
Protože toho bude všude jezdit tuna.
Nebude problém koupit 120 ku nebo fávo, protože jich je prostě stokrát víc než bylko spartaků bo sedanů.
I když půjde třeba o rapida 136, kterého se vyrobilo " málo", můžeme ho srovnat třeba s 1201 pickupem, který dodnes nikdo nemá...
Pokud by se sehnal bude to bomba, protože to bude jedno auto..
Rapidů bude pořád víc než deseticíkrát tolik.. a s tím nikdo nic neudělá.
Proto říkám, Favořiti se budou renovovat, ale dodávám že bohužel. Protože to bude totálně zbytečné nezajímavé i v budoucnosti tuctové auto.
Prostě ca v 60 až 70 letech nastal zlom, a z této doby jsou zajímavé vozy opravdu jen speciální a zajímavé kusy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com