Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dynymo vs alternátor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Elektrická soustava
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: út duben 08, 2008 5:01 pm    Předmět: Citovat

Ja bych to shrnul Smile

Dynamo má jmenovitý výkon 200W! to znamená že při cca 2000 otáčkách řemenice je schopné dávat Trvale 200 W. Jako každý elektrický točivý stroj je přetížitelné( a to ne málo) a samozřejmně, že se s tím počítá. o 20% je schopné trvalého provozu (240W) atd..
Cím vyšší otáčky, tím samozřejmně vyšší napětí a tím potažmo vyšší výkon.. ted nám začne regulovat regulátor....
Regulátor máme ve voze dvoucívkový, kde tedy není proudové (přímé) omezení. Dynamo pak reguluje skloněnou charakteristikou, kterou když priotneme charakteristikou dynama ( něco jako gaussova křivka ale otočená o 90stupńů doleva) dostaneme charakteristiku zátěžovou. Z téhle charalkteristiky je vidět, že při nabité baterii ( jaká by jiná mohla být když máme správně vše seřízené) a zapnutých všech originálních spotřebičích, je při cca 1250 otáčkách dynama (čemuž já říkám zvýšený vonoběh motoru cca 1000 ot/min) dynamo schopno plně dodávat potřebný výkon a ještě nepatrně cpe baterii ( která je ovšem nabitá a proud je proto již malý, až při 14,4 V zanikne nabíjení uplně - pokud máme správně seřízený regulátor a nesulfatovanou baterii)

Takže pouhé sečtení výkonů spotřebičů, je údaj, který nám absolutně neřekně nic o charakteristice dynama při které zrovna pracuje.. muselo by se započítat stav nabití baterie, stav regulátoru a jeho seřízení, okolní teplota potažmo teplota dynama ( při rostoucí teplotě klesá samozřejmně jmenovitý výkon - tedy bylo by schopno dodávat stejně ale po čase by teplota tak narostla, že by se poškodilo pravděpodobně vinutí). stejně tak je teplotně kompenzováno i relé díky permaloydu na svých cívkách, který rostoucí telotou ztrácí své magnetické shcopnosti. atd..

Co se světel týče tak jak v 1201stw tak v 1200 sedanu mám origoš symetriky, (dopustil sem se pouze dobového tuzingu a podlehl tungsramkám se žlutým sklem Twisted Evil ) A nepřijde mi, že by to blbě svítilo, naopak dálkový me upřímně až překvapily, tlumený pravda nejsou příliš oslnivý, ale na běznou rychlost bohatě stačí. Jediné co sem upravil je 10W místo 5W do koncovejch svetel, protože tema bludičkama to opravdu moc nesvítilo. joo a to sem zapomněl ještě na vyskakovací blinkry s 5W sufitkou a elektromagnetem, kterej by zvednul i bábu s nákupem na tramvajovým vostrůvku když by se připletla do cesty a já bych jí chtěl zamávat směrovkou Laughing Laughing Rolling Eyes
Takže opakuji, JDE TO a FUNGUJE TO!!! Klidně si přidělejte mhovky, klidně i orlíka nebo omikrona ( který mimochodem zase nežere tolik cca 22W), pořádně si seřiďtě instalaci a veřtě, že budete nabíjet už při zvýšeném volnobehu. Kdo neveří ať ke mě běží s multimetrem, rád mu to ukážu. Wink Razz Twisted Evil Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vítek



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 09, 2008 12:03 pm    Předmět: Citovat

OK, já jsem se jen podělil o svou špatnou zkušenost. Ale uznávám, že mohla mít i jiné příčiny, než nedostatečnost dynama Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: st duben 09, 2008 1:19 pm    Předmět: Citovat

Jo souhlasím, není to jednoduché zařízení a potřebuje údržbu ne-li přímo ošetřování. Ale pokud je vše ok tak jak má není problém s ničím Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lucasbiker



Založen: 15.5.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Nedaleko Říčan

PříspěvekZaslal: ne květen 25, 2008 4:58 pm    Předmět: Citovat

Když se tu řeší problém alternátoru vs. dynama, přihřeju si polívčičku, a zeptám se: Na své Stáně (rozuměj 1202STW, r. 1963), mám od minulého majitele nabastlenej alternátor, pravděpodobně z 1203(Kdyžtak prosím mrkněte na foto zde ve foru v sekci "představení pilotů). Chtěl bych ho vyhodit a dát tam co tam patří-tzn. dynamo. Musím nějak předělávat elektriku? k altíku šli tři kabely, jeden W(nebo to bylo M?? Very Happy ), druhý R, a třetí byl dost silného průřezu, ale označení nevim). Který tedy kam připojit na dynamo potom? Navíc u alternátoru by měl být usměrňovač pokud se nemýlím? Ten je v samotném altíku nebo ho mám hledat někde v autě?
Shocked V elektrice se až tak moc nevyznám, tak kdo to ví, snad poradí. Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne květen 25, 2008 6:57 pm    Předmět: Citovat

No, vona obecne plati zasada - neser se do neceho, co funguje - ale poku chces provest downgrade na dynamo, tak krome agregatu musis vymenit este regulator, kerej je jinej, pak zjistis, ze ti k dynamu stacej jenom 2 draty.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Pavel V.



Založen: 22.12.2006
Příspěvky: 143
Bydliště: Roudnice nad Labem

PříspěvekZaslal: st srpen 13, 2008 9:14 am    Předmět: Citovat

Zdravíčko, mohl by mi některý z přítomných odborníků na regulatory poradit jak si svépomocí seřídit regulator na téměř auto (motorový prase) ? ... Má pouze jednu cívku (napětové a proudové vinutí v jednom tuším) ... Něco už jsem o regulatorech nastudoval , ale holt nemám praxi ... proto jsem si to nechal seřídit u autoelektrikáře , ale vysledek byly vyzkratovaný baterie (chudinky se naštestí vzpamatovaly) ...
_________________
Dílenská příručka na Š 1203
http://www.rapid-skoda.wz.cz/1203-prirucka.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st srpen 13, 2008 4:47 pm    Předmět: Citovat

Pokud to jakz takz funguje, tak staci vodsroubovat jeden srub abys moch vyklonit regulator k chladicimu otvoru, pak mu sundas dekl a z boku na tebe mezi kontaktama a zakladovou deskou vykoukne matka M3 (klic 5.5mm), kerou stelujes tuhost pruziny. pak to nastartujes, pripojis si k baterce merak, rozsvitis svetla a zvysujes votacky, napeti leze nahoru a melo by se zastavit vokolo 14V spis lehce nad. Utahovanim matky napeti pridavas a povolovanim ubiras. bacha je to kriticky, votacis s ni maximalne vo 1/4 votacky. To serizovani delal na nabity baterce a pak to poradne prekontroluj a matku zakapni barvou, aby se ti nestalo co me u CZ175, kdy se mi to hlo smerem nahoru a pri dlouhy rychly jizde mi to dynamo shorelo.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Pavel V.



Založen: 22.12.2006
Příspěvky: 143
Bydliště: Roudnice nad Labem

PříspěvekZaslal: čt srpen 14, 2008 7:32 am    Předmět: Citovat

Dik za rady tady a na PM, relé se začíná probouzet k činnosti . Very Happy
_________________
Dílenská příručka na Š 1203
http://www.rapid-skoda.wz.cz/1203-prirucka.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Elektrická soustava Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com