Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zadní náprava - listové péro

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: čt duben 17, 2008 7:30 pm    Předmět: Zadní náprava - listové péro Citovat

Ahoj,
mám dotaz - dělal už někdo někdy výměnu zadního listového péra bez sundání celé nápravy ? Jak jsem se na to zběžně díval, po odpojení tlumičů, poloos a odšroubování skrz takový ten kulatý dekl v zavazadlovém prostoru by mělo jít staré ven a nové dovnitř. Jde to ? Nezapříčí se to tam někde ? Nějaké zkušenosti ? Mám na diferáku přidělané tažné a celkově - čím míň rozebírání, tím líp. Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kadlátko



Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 373
Bydliště: Libušín u Kladna

PříspěvekZaslal: čt duben 17, 2008 8:33 pm    Předmět: Citovat

Jo v pohodě muj první vergl byl po bulharovi a ten aby víc uvez tak nechal péra nahamrovat v POLDI SONP KLADNO tak to bylo vysoký jak gazik ( předseda promine Wink ) a zadní gumy se vojíždeli pomalu z vnějších boků, stabilita ńa nule, tož sem tam prdnul ze sedánka a měl jsem z toho vokruhovku, hdyž jsem ho měl venku a postavil jsem ta dvě pera vedle sebe bez zatížení tak uprostřed byl rozdíl snad 15cm no horible and terible jo je dobrý až budeš odělovat péro od polonápravy tak si vyšroubuj jak matku u čepu v péru tak i v polonápravě na tý straně matek vyndej ty plechový rozpěry a Cool pak vyrážej voba čepy najednou vono se to pak nekříží a jde to líp Nalitej morm
_________________
brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 17, 2008 8:44 pm    Předmět: Citovat

Nevím jak u oktávky ale u stejšna to jde. Všecko to odšroubuješ a pak lisťák normálně vytáhneš do boku blatníkem a nasuneš tam jiný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: pá duben 18, 2008 7:46 am    Předmět: Citovat

Supr, díky moc, to jsem chtěl přesně vědět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá duben 18, 2008 8:33 am    Předmět: Citovat

AHA !!! Tím se všechno vysvětluje ! Konečně chápu, proč mi občas manželka ráno říká - "Včeras zase přišel vyhamrovanej jak bulharský péro"... Rolling Eyes
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Krokous



Založen: 26.2.2007
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: pá duben 18, 2008 2:33 pm    Předmět: péro Citovat

když tak nad tím přemýšlím, tak by vyndat pero bez oddělání rozvodovky teoreticky mělo jít. Jen mám pocit, že to nepůjde vytáhnout, pokud necháš brzdový štíty na polonápravách. Já měnil péro vždy komplet s rozvodovkou, ale co si tak vzpomínám, není tam moc prostoru na vytočení okolo těch štítů. Ale třeba mýlím. Rohodně to stojí za pokus. Když to nepůjde, vždycky můžeš sundat štíty :

Vyšroubuješ brzdovou trubku z prasátka, povolíš matici na poloose a sundáš domečky ložisek a štíty brzd (obložení tak jak je na tom nech, bude to držet)

Bohužel to znamená nutnost pak znovu odvzdušnit zadní kola, ale pokud máš v poho odvzdušňováky a matice na potrubí, je to na půl hoďky.

Kr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: pá duben 18, 2008 2:44 pm    Předmět: Citovat

No ono jak jsem se tak díval, tak odšroubované a uvolněné pero by mělo jít trošku povytočit, takže pak půjde okolo štítu protáhnout. Taky uvolněná poloosa jde dost zklopit ... a když to jde na stejšně, tak Octávka combík musí jít taky, dyť je to prakticky stejná náprava a blatníky taky nějak extrémně odlišné nejsou co do rozměrů.
Štíty už jsem vyměňoval, ale nerad bych do toho drbal právě skrz nutnost nové brzdové trubky a celkově času navíc ztráveným (zbytečným) montováním, seřizováním, odvzdušňováním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá duben 18, 2008 8:01 pm    Předmět: Citovat

Ono když to zvedneš za prostředek a odpojíš nápravu od péra, tak se polonápravy docela dost svěsej a péro nad štítem vytáhneš. Ale zase - mám zkušenosti jenom se stejšnem. Měl ale teleskopický zadní tlumiče jako oktávka, takže to fakt bylo podobný.

Jinak ten lisťák na diferenciálu sedí na takovým stavěcím trnu, je napřed potřeba ho trošku nadzvednout a pak teprv vytáhnout, aby ses nedivil proč to nejde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: po květen 12, 2008 3:10 pm    Předmět: Citovat

Tak pánové, výměna provedena, péro jde i u oktávky vytáhnout bokem. Stačí jen sundat kola a odšroubovat z poloos a diferáku. Ani se nemusí odmontovat tlumiče (mám model bez patek na poloosách - jak tlumiče "trčí" do zavazadlového prostoru).

Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem péro vyměnil za jiné už drobet jeté a přidal jeden list ze starého - ten co je hned nad tím nejširším s oky. Při tloušťce listu 6mm se dají použít původní třmeny u diferáku, vleze se to tam tak akorát. Musí se akorát udělat delší středový trn a nanýtovat nové držáky na pero (takové ty hranaté U, co to drží listy v lajně). Zatím zkoušeno poprázdnu - rozdíl neznatelný. Uvidíme s nákladem.

Pro zajímavost - jsou min. dvě verze lisťáku. Jedna má držáky na myslím 4. listě (od největšího), druhá až na cca 6tém. Tuším, že byly měkčí pera na oktávky sedany a tvrdčí na kombíky - není tohle právě ten poznávací znak ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: po květen 12, 2008 7:31 pm    Předmět: Citovat

A nestačilo jen vynechat ten nejkratší list nahoře a ušetřit si práci?
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvk



Založen: 24.12.2006
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: po květen 12, 2008 7:37 pm    Předmět: Citovat

Ano i ne : ) Trn by sice mohl zůstat původní, ale U úchyty by se stejně musely udělat nové. Ale dobrý nápad ... njn, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě : T
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com