Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: so květen 10, 2008 10:39 am Předmět: Přihlášení auta na "V" |
|
|
Čest veteránské práci,soudruzi.
Zas mam blbej dotaz.Jakej taky ode mě jinej čekat,že?
Když koupim auto,dejme tomu Felicii super,bez TP a dam jí komplet do kupy alá origo,přihlásí mi jí jako veterána,jen tak,Nebo musim mít ustřiženej původní TP,popřípadě jinej doklad.
Zatim jsem ještě auto na Véčka nedával,takže nevim.
Díky moc.T _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VT
Založen: 19.1.2007 Příspěvky: 65 Bydliště: Valassko
|
Zaslal: so květen 10, 2008 7:32 pm Předmět: jednu znacku pro vic aut = jedno pojisteni pro vic aut? |
|
|
Starý automobil lze do Česka dovézt bez dokladů. Pokud projde zkouškou (dost se liší od té, kterou znají motoristé ze stanic technických kontrol, a týká se především brzd), má nárok získat veteránskou poznávací značku. Začíná písmenem V a odlišuje se i barvou. Jednu značku může mít majitel veteránů i pro několik aut.
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=1486 _________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: so květen 10, 2008 7:49 pm Předmět: |
|
|
Supr,dík za odkaz.
Můj případ je auto koupené v ČR,ale právě bez jakýchkoliv dokladů.Takže se nemusim bát,že dam dohromady auto a nepřihlásí mi ho na Véčka.
Ještě jednou díky. _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: so květen 10, 2008 8:30 pm Předmět: |
|
|
Protože si neskromně dovoluji domnívat, že o tom trošičku málo něco vím, tak zkusím napsat svůj názor - i když vím, že už tady asi brzo budu za "oponenta a pesimistu ze zásady"...
Nejásej bratře předčasně. Pochopitelně teoreticky to možné je, ale zcela bez úskalí to rozhodně není. Ono "přihlásí mi ho na véčka" je dneska moderní - stačí se podívat do inzerátů, kde neznalí debilové používají kouzelnou formuli "je bez dokladů, ale jde přihlásit na veteránské značky", což je typický blábol chobota, který vůbec neví o čem je řeč...
Získání ZRZ není jen dojít na magistrát a tam jim ukázat fotku auta. Základem je klubová testace vozidla na historickou původnost podle specifikace FIVA, následně krajská testace (může být doplněna STK) a teprve potom získání značek na magistrátě.
Doklady by nějaké být měly - výjimky se udělují u vzácných a nebo u nás nepříliš obvyklých strojů, ale i tam musí majitel doložit podklady, které dokladují původ a určení konkrétního kusu (např. vyjádření výrobce podle VIN, atd.)
Jedná-li se přímo o Felicii, tak jde o to, že je to u nás velice tuctový stroj - což přináší klady i zápory. Klady jsou v tom, že každý druhý komisař je zná a tudíž snadno identifikuje modelový rok, atd. Nevýhody jsou hlavně v tom, že právě tou "tuctovostí" budou kritéria pro udělení ZRZ dost přísná. Například těžko někdo (pokud ano, tak si koleduje) pustí auto s jedokarburátorovým motorem z oktávky, nebo 450ku s motorem Felicia Super, atd. Dále narozdíl od testování pro pojišťovny by tady měl být důsledně dodržen kodex FIVA. Pokud si tedy auto poskládáš z dílů a nebude mít již původní podtsatnou část, jež je nositelem VINu, nejedná se už o veterána, ale o repliku - která je v podstatě nepřihlásitelná (mluvím o legálních cestách).
Dále je třeba si uvědomit, že díky propojeným registrům a díky tomu, že společně s ZRZ dostaneš i malý TP, je potřeba, aby ani VIN, ani číslo motoru nikde v registru nefigurovalo - to že jsi koupil auto bez papírů totiž neznamená (spíš naopak), že ty papíry nejezdí nikde jinde. Obvykle to zjistíš až při finálním přihlašování (a přesně tenhle případ se stal před čtvrt rokem, kdy šel borec zvesela přihlásit Tatru 603 a na dopravce jim vyjelo, že kupodivu auto se stejným číslem kastle a motoru vesele brázdí německé horské průsmyky) a je z toho obrovskej průser - nejen pro tebe, ale hlavně pro všechny co to pustili dál. Plno vykuků totiž prodá zvlášť papíry a zvlášť auto.
Tímhle vším co píšu tě rozhodně nechci odradit - samozřejmě že všechno jde a rozhodně to není nerealizovatelné, ovšem určitě to něco stojí. Jak peníze, tak i čas, běhání a starosti...
P.S. Pokud se jedná o nějakej totál šrot felicie bez dokladů, tak si to dopředu dobře spočítej - obvykle (vlastně skoro pokaždý) vyjde mnohem levněji (i když to vyžaduje jednorázovou velkou částku) koupit něco "hotového" s papírama... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: so květen 10, 2008 10:07 pm Předmět: |
|
|
Já ti děkuji.Zase vím víc.
To že se škodovkama z 50.let a novějšíma je to u testace asi pěkný peklo,je mi jasný.Jak říkáš.Zná je každej druhej
Ale tu Felicii jsem uvedl jen jako příklad.My máme zájem o vůz západní provenience,ale nechtěl jsem riskovat PVV,tak jsem použil Felicii
Každopádně díky. _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|