Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1201] Jak na záběh motoru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
spdy



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 47
Bydliště: Vrchlabí

PříspěvekZaslal: st leden 17, 2007 5:04 pm    Předmět: [1201] Jak na záběh motoru Citovat

Zdarec
Vím, že tohle téma se tu na starém fóru už řešilo, chtěl jsem si ho stáhnout na disk, ale než jsem tak učinil, bylo zde toto fórum, byť super udělaný a jistě bez problému oproti předchozímu, ale již bez starých témat Sad
A tak se vás táži, vy jenž jste kdysi přispěli na toto téma nějakým svým moudrem, jak na záběh zgenerálkovaného motoru, co za olej a jak postupovat abych motor měl "živý" Razz A vůbec, jak se k němu mám chovat atp. Jedná se o motor moji 1201 a něco jsem si již přečetl v andrtovi, ale vím, že tu byly i věci, které jsem zde četl poprvé.

dikes
_________________
.. a je to !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st leden 17, 2007 8:02 pm    Předmět: Citovat

Po 500km vymen volej a dotahni hlavu a tak do 1500 to moc nevytacej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
david1202



Založen: 22.12.2006
Příspěvky: 43
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st leden 17, 2007 9:35 pm    Předmět: Citovat

ještě by sem po dotažení hlavy udělal ventily. Olej nějakej obyčejnej, podle toho jakej budou mít sortiment ti poraděj na každý pumpě nebo v autodílech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
spdy



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 47
Bydliště: Vrchlabí

PříspěvekZaslal: st leden 17, 2007 10:56 pm    Předmět: Citovat

ha! jak rychlé a jednoduché Smile) zřejmě si s tím budu muset vystačit:)) olej samozřejmě ADčkovej, měnit po 500 km .. no sic jsem se právě toto dočetl v knihách, ale i tak díky za radu.
Je něco špatně když cítím při běhu motoru spálenou gumu ??
_________________
.. a je to !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt leden 18, 2007 7:57 am    Předmět: Citovat

Myslim, že se jenom pálí olej a za chvíli by to mělo přestat. Podle mýho je to normální. Leda by Ti dali gumový písty...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt leden 18, 2007 6:45 pm    Předmět: Citovat

Nedal si tam nahodou gumovy tesneni pod vejfuk?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: čt leden 18, 2007 7:15 pm    Předmět: Citovat

To bude spíš vypalovaná barva na bloku a tak. Jinak obecně, pro záběh jsou lepší dlouhé trasy s konstantní rychlostí. Optimálně dálnice, chvílemi jet rychleji, chvíli pomaleji. Rozhodně bych nepřekračoval devadesátku. Horší ale, jak ten motor přetáčet, je ho podtáčet. Takže řadit v o něco vyšších otáčkách. Dnešní olej, bych volil 15W50, tedy klasickej supermogul. ne řidší
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kadlátko



Založen: 28.12.2006
Příspěvky: 373
Bydliště: Libušín u Kladna

PříspěvekZaslal: čt leden 18, 2007 9:16 pm    Předmět: Citovat

Nikdo nemluvil vo tom, že je dobry nechat to cca asponň po prvnim natoceni tři hodiny bublat na volnoběch na to stači nejlevnějši M6AD a pak to vypustit je to jak stříbrnej bols. Nevim dělal jsem dvě GO a dle rad starejch machrů, který se tim živily už před 30 lety jsem to tak páchal vše ˇuž 70 000 km ok
_________________
brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá leden 19, 2007 7:56 am    Předmět: Citovat

Ja uz zajizdel 4 generalkovany motory a nikdy sem to nedelal. Dokonce v Nesuchyni mi rekli, at s tim uz vod zacatku jezdim uplne normalne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
JirKa



Založen: 20.1.2007
Příspěvky: 45
Bydliště: MB

PříspěvekZaslal: so leden 20, 2007 9:42 pm    Předmět: Citovat

k tomu dotahování hlavy: jde o to, jaky mas tesnení. Pokud mas moderni s takovou tou silikonovou "housenkou", tak by se to snad ani dotahovat nemelo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kounect



Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 244
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: út březen 18, 2008 8:14 am    Předmět: Citovat

Kadlátko napsal:
Nikdo nemluvil vo tom, že je dobry nechat to cca asponň po prvnim natoceni tři hodiny bublat na volnoběch na to stači nejlevnějši M6AD a pak to vypustit je to jak stříbrnej bols. Nevim dělal jsem dvě GO a dle rad starejch machrů, který se tim živily už před 30 lety jsem to tak páchal vše ˇuž 70 000 km ok

Mě to ne úplně perfektně maže při volnoběhu ( i když je asi extrémně staženej ), ale v tom případě asi není dobrý to nechat běžet 3 hodiny ne? Krom toho i obecně platí, že na vonoběh naní takový tlak aby se to namazalo na vačici dostatečně...pokud se pletu tak mě prosím opravte Smile
_________________
1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út březen 18, 2008 12:30 pm    Předmět: Citovat

Vše bylo již řečeno. Nejvíce se přikláním k Burákovu modelu zajíždění.
Ovšem nechat tři hodiny přidírat motor na volnoběh, to slyším poprvé a jsem výrazně proti! Confused
Zajížděl jsem už tři (staré)škodovácké motory a vždy výsledně "do čiperna" právě tím Burákovým způsobem. Teda ten poslední má zatím jen cca 800, takže si ještě počkáme...
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
spdy



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 47
Bydliště: Vrchlabí

PříspěvekZaslal: so duben 05, 2008 5:47 pm    Předmět: Citovat

Jak je to se seřizováním ventilů ? Na podzim, v říjnu, mi je jeden zkušený automechanik sešteloval, opravdu to bylo slyšet jak si ten motor předl ( teda někde tam ty ventily slyšet byly... klapity klap ), ale dnes se mi jejich zvuk opět nezdál - znělo to jak traktor. Je možný že by se takhle rozhodily v tak krátké době ?

Druhá věc... celkem hustě mi teče olej z motoru Very Happy Myslím, že je to kolem barometru tlaku oleje. Loužička je shruba vždy pod ním. Ale jsou i jiná místa v motoru u kterých je v prvních kilometrech po GO třeba dbát zvýšené pozornosti ??
Pak je ještě olej na krytu ventilů, ale ten pochází pravděpodobně ze špatně utěsněného průdechu do vzduchového filtru.

Poslední věc. Opět starý známý problém - pach benzínu v oleji ( po otevření víčka na víku ventilů ). Nějaké praktické rady, nebo mám postupovat dle Andrta - Cedrycha ??

Díky
_________________
.. a je to !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne duben 06, 2008 7:45 am    Předmět: Citovat

Ventily se muzou rozhodit budto tim, ze si treba pred tim menil hlavu a pak si ji po 500km nedotach a znovu je neseridil nebo mohly bejt blbe utazeny kontramatky a nebo, jak si delsi dobu nejel, tak moch nakej ventil prituhnout a pri nastartovani se vohlo zdvihatko. Pokud tece volej vokolo cidla, tak ho do tahni pokud tece vokolo a kdyz tece vnitrkem, tak ho vymen ne?
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com