Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[1203] Hlava TAZ 1500 na PS-12???
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 4:52 pm    Předmět: [1203] Hlava TAZ 1500 na PS-12??? Citovat

Zdarec.Ve firmě,kde pracuju je protipožární družstvo,používající klasickou hasičskou mašinu PS-12.Nějakym způsobem v ní naši milý hasiči odrovnali hlavu a mají prej možnost sehnat funglnágl kompletní hlavu(včeně ventilů,vahadel atd),ale patnáctkovou.A já,jakožto držitel Oktávky,byl dotázán,jestli se to dá smíchat,jestli má cenu pro ni jezdit.Jenže já to bohužel nevím.Nemáte někdo o tom trošku větší přehled?Díky,Tom
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 6:07 pm    Předmět: Citovat

Ty jo to by neměl být problém, 72 mm jako 72 mm... tedy pokud to není převrtávka na 73,3 (hasiči že..) Asi bych řekl, že 15 hlava má vetší kompresi (8,7) kdežto 12 ková hlava má 7 (octávka, sedan) kdyby to byla 12 felda měla by 8,5. Je to tak ne?
A chlapi nemáte někdo klikovku z 15??? potřeboval bych jí nakomutat do 12 blokůůů Sad pístíky už mám, jen těch 88 mm mi chybí Sad
A vačka do feldy je taky zakázané zboží jak sem zjisitl Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 6:11 pm    Předmět: Citovat

1500ccm ma 2 typy hlav, jednak starej, delanej na special, cili je vyssi, aby to melo mensi kompresni pomer a pak hlava pro TAZ 1500KAT, ta je nizsi na natural a ma tvrzeny sedla ventilu, na 1200ccm motor samozrejme pasujou vobe, horsi je to s vejfukovym parozim, to tam musis dat jiny, nevim teda esi je vodlisny u vobou typu hlav. Jinak Ti samozrejme bude malinko jinak vychazet kompresni pomer a tudiz to nebude mit asi optimalni vykon, ale pokud s tim nejezdite na zavody, tak to nicemu vadit nebude.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 6:22 pm    Předmět: Citovat

Ahna Smile no vida Smile A co tu kliku Alvo? Nemáš? Ani sem nesehnal že by se prodávala jako náhradní díl. Akorát sem se dostal k nákýmu výkresu, takže sem zjistil, že by se dala napáchat do 12kovýho bloku (což si asi vedel driv nez ja Smile ) Nižší písty sem si sehnal, 15kový vložky taky, tak už jen klikanik .... :/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 6:28 pm    Předmět: Citovat

No klika se samozrejme koupit da, ale stoji 7000,- Do novyho 12 bloku to napachas normalne, ve starym se musi neco vodfrezovat.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 6:31 pm    Předmět: Citovat

Děkuju za odpověď.Na závody se stim nejezdí,jen jednou do roka musí kluci předvést co umí a letos mají termín v dubnu a mašina nefachčí.Tak já jim řeknu co tu padlo a uvidíme.
Ještě jednou díky.
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 6:36 pm    Předmět: Citovat

jojo do starýho bloku to budu páchat, rozhodne nesmí být nic zvenku poznat.... vložky tam pasujou, písty pochopitelně o 10mm kratší to je jasné, hlava z feldy s vetšíma sacíma ventilama, vyleštěné ssací kanály, vačka z feldy, a písty jsou tedy s "deflektorem" no proste s vypouklinou nahoru ne dolů. A v zadním diferáku menší stálý převod (1:4,22) a sn ad už to pak i trochu pojede, ale nikdo nic nepozná Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 6:42 pm    Předmět: Citovat

Z ceho je tak rychlej diferak?
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 6:44 pm    Předmět: Citovat

No obal origos.. streva novy Smile no pri trose snahy se da pouzit z nečeho seriového mno Very Happy Smile Razz Wink :O
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 7:49 pm    Předmět: Citovat

O rychlých diferenciálech se mj. dočteš i tadyk
http://feliciacentrum.cz/diferencial.htm
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 8:57 pm    Předmět: Citovat

Pokud je ta pépéeska jen na předvádění, tak bych tam dal hlavu z jakýhokoliv starýho dvanáctkovýho mormu - tam o výkon nejde, hlavně když bude spolehlivě startovat. Patnáctkovou hlavou se výkon péeskovýho čerpadla skoro nezvedne. Pokud by šlo o soutěže, tak hnětat na nějaký úpravy stávající mařeny, ale rovnou koupit jednoznačně favoriťáckou pépéesku - málo platný, ale sebelíp vytuněnej oktávkovej skorodvoulitr ji nedokáže udělat, je to zcela zbytečná investice a navíc se to pak pořád sere.

V požárním družstvu co je naše žaba koupili starší fáčkovej agregát a fakt se to nedá srovnat. Tam je zas problém, že když je dobrá nahazovačka, tak málokterá baba pak dokáže proudnici zkrotit. Obvykle se tak soutěž promění v mužskou částí obecenstva celkem vítanou exhibici "Miss mokré tričko"... Smile
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Tomáš Matyska



Založen: 20.2.2007
Příspěvky: 94
Bydliště: Líně

PříspěvekZaslal: po březen 03, 2008 9:23 pm    Předmět: Citovat

LeDocteur: Ta mašina je fakt jen pro potřeby firmy,kdyby náhodou hořelo.Stejně si myslim,že kdyby fakt ve fabrice hořelo,tak než by se cokoliv stalo,tak by lehla popelem.
Na tu patnáctkovou hlavu jsem se ptal,proto,že jeden z kolegů ví,kde ji vzít a páč je snad opravdu nová a připravená k instalaci,nebylo by na tom ani moc práce.Kdybych to dělal já,tak bych se asi poohlíd po starší origo 12kovej makovici a vlažnym tempem ji dal do cajku,ale...
Díky za odpověď.
_________________
Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kozzel



Založen: 3.12.2007
Příspěvky: 200
Bydliště: Plaha

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2008 2:28 pm    Předmět: Citovat

Tak nevim jestli tu kliku nekde sezenu, ale mám možnst koupit 15stovku za 5 ťišič.... netušíte jak se tak pohybujou?
A Alvo, jak si myslel ty vyosené ojnice, je pravda, že sem to zatim dohromady neskládal, ale vypadá, že by se to tam mělo vše poskládat jak je? Díkes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mykesh
adept na RCG


Založen: 13.7.2007
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha/Teplice

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2008 6:44 pm    Předmět: Citovat

OT: Todlencto hasicsky mrzaceni motoru... Rolling Eyes
_________________
"Tigr" TAZ 1500 - r.v.: 1995 = R.I.P. (RUST IN PEACE)
Sanita S1203 - r.v.:1984 reinkarnovana do Ocelota r.v.:2000
DVS12-S1203 - r.v.:1972
--------------------------------------------------
*"Mluvici kocourek z Hrusic"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky AOL Instant Messenger
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út březen 04, 2008 7:14 pm    Předmět: Citovat

Motor 1200 s hlavou 1500 nepôjde dobre, pretože kompresný pomer bude príliž malý. Motory 1200 mali kompresný pomer 7,8:1 pri zdvihu piesta 75mm a motory 1500 (všetky - či na naturál, alebo na olovobenzin) 8,7:1, lenže pri zdvihu piesta 88mm a rovnakom vŕtaní ako 1200 Exclamation
Hlavy na 1500 sa vyrábali v troch vyhotoveniach: na olovobenzín, na naturál (len so sedlami bez ďalších zásadných zmien a napokon hlavy na naturál s novo tvarovanými sacími kanálmi). K tým posledným prináleží hlavne iné tesnenie a sacie potrubie.
Kozzlíku, myslím, že 5000 KČ je cena tak akurát... Vyosené ojnice (myslené v pozdĺžnom smere) je výraz pre posunutie osí vývrtov valcov, piestov ojníc a ojničných čapov kľukového hriadeľa, čo je nevyhnutné urobiť pri väčšom zvyšovaní objemu stávajúceho motora prevŕtaním, pretože steny valcov by už boli nadmerne tenké. Prvá i druhá dvojica valcov sa tak posunie od seba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com