Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zakonzervování motoru od vodní emulze
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
radioelectrum



Založen: 27.7.2017
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: so listopad 11, 2017 6:32 pm    Předmět: zakonzervování motoru od vodní emulze Citovat

Dobrý den,
Zkoušel jsem motor v autě co roky stál. Šel protočit, tak jsem se rozhodl ho nastartovat.
Po opravě zapalování chytl, ale po chvíli začal bíle kouřit z výfuku. Po vypnutí jsem zjistil že začala téct voda do oleje. Pod zátkou na nalévání oleje je vidět emulze, také přes klikovou hřídel dopředu vytekla směs oleje a vody. Momentálně nemám čas ani finance jej opravovat, tak se ptám jak je zakonzervovat. Auto bude pouze pod přístřeškem, čili v zimě v mrazu.
Voda je vypuštěná, olej sem také vypustil. Mám do motoru dát nový olej a protočit, nebo do něj nalít třeba naftou ? Nechci jej nechávat nasucho, tím spíš že v něm jsou zbytky té emulze.
http://balekvaclav.sweb.cz/P1290385.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1822
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: ne listopad 12, 2017 12:35 am    Předmět: Citovat

vodu vypustit, olej nalejt a řádně protočit - klidně nastartovat, ať si cucne až nahoru, tejch deset vteřin bez vody přežije bez problémů ANNAH. Vyndat svíčky, nalejt velkýho panáka oleje do každýho válTSe a svíčky zas zandat, či díry zašpuntovat, ať tam nepadají babouci. Když jó pečlivka, tak ještě sundej před nalitím oleje vanu a vytři ju hadrem, ale je to zbytečný.

Novýho oleje je škoda, klidně tam dej třeba vyjetej od nákýho známýho automechanika, co nemá naftový kamna. Nebo trafoolej, nebo prostě co seženeš zadarmo. Naftu babišovku bych tam osobně asi nedával. Stejně když se ten motor někdy v budoucnu bude jakkoliv zprovozňovat, tak se tam bude dávat olej novej.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
radioelectrum



Založen: 27.7.2017
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: po listopad 13, 2017 8:19 am    Předmět: Citovat

Tak jsem 3x po sobě dal naftu místo oleje, motor nastartoval a po 10-20 sekundách chcípl. Po třetím vypuštění jsem nalil olej a motor znova nechal chvilku běžet. Doufám že ho to ochrání. Při čištění zdvihátek jsem si všiml že jakýsi zaslepený otvor v hlavě má vypadnutou ucpávku. Že by tudy asi natekla ta voda ? Co se mohlo stát že ta ucpávka vyskočila?

http://balekvaclav.sweb.cz/P1290405.jpg
http://balekvaclav.sweb.cz/P1290406.jpg
http://balekvaclav.sweb.cz/P1290407.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Koudelka



Založen: 5.4.2009
Příspěvky: 314
Bydliště: Holomóc

PříspěvekZaslal: po listopad 13, 2017 7:47 pm    Předmět: Citovat

Stalo se to,že v motoru nějakej trudla nechal vodu přes zimu a ta jak známo z fyziky při mrazu mění skupenství z kapalného na pevné s jistým nabytím na objemu a anžto motor není nafukovací a inženýři s tímto počítali,umístili zde takzvané protimrazové zátky, kterýmiž jest do jisté míry zabráněno fatálnímu poškození motoru tím, že při zamrznutí chladící kapaliny jsou tyto zátky vytlačeny,a uvolněn tak přetlak mrznoucí kapalinou způsobený Cool
_________________
Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2309
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po listopad 13, 2017 8:32 pm    Předmět: Citovat

Václav Bálek? No svět je fakt malej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
T505



Založen: 7.1.2011
Příspěvky: 72
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po listopad 13, 2017 10:08 pm    Předmět: Citovat

No jestli to byla jen ta zátka tak to chce opravit a tu emulzi co nejdřív vyjezdit. I když jsi to několikrát propláchl určitě tam nějaká voda zustala, a ta se delší jízdou a pořádným prohřátím motoru vypaří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
radioelectrum



Založen: 27.7.2017
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: út listopad 14, 2017 7:01 am    Předmět: Citovat

Ta zátka se asi bude muset nalisovat a na to asi bude třeba hlavu sundat. nebo by to šlo pouze přilepit nějakým hermetikem ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: 27.7.2017
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: út listopad 14, 2017 7:02 am    Předmět: Citovat

to: Předseda. My se známe? pokud ano tak bych se rád někde sešel a pokecal, nejen o autech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1822
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: út listopad 14, 2017 12:39 pm    Předmět: Citovat

Mě to jméno taky něco říká - stará rádia...
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1262
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: út listopad 14, 2017 2:45 pm    Předmět: Citovat

Najděte si na YouTube
Completit - Zázračný sprej na opravu techniky . Laughing
_________________
Sedan 1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203M de Luxe/kemp 1991, JAWA 05
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310, VW GolfI GTI, Ford Sierra, VW POLO D, Fiat UNOD, 2xEspace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Koudelka



Založen: 5.4.2009
Příspěvky: 314
Bydliště: Holomóc

PříspěvekZaslal: út listopad 14, 2017 8:02 pm    Předmět: Citovat

Zátka se nelepí,pořídí se nová,ta stará je beztak rzí sežratá,a za pomocí trubky vhodného průměru se prostě naklepne do vyčištěného otvoru po její předchůdkyni-fajnšmekři tento otvor před aplikací zlehka potřou barvou,nejlépe syntetickou.
_________________
Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: 27.7.2017
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: st listopad 15, 2017 6:53 am    Předmět: Citovat

a kde jinde jsou ještě takové zátky? Jsou někde i v bloku motoru? já abych nakonec nezjistil že to teče ještě i jinudy. Omlouvám se na laickou otázku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Koudelka



Založen: 5.4.2009
Příspěvky: 314
Bydliště: Holomóc

PříspěvekZaslal: st listopad 15, 2017 6:50 pm    Předmět: Citovat

Na bloku nejsou,pouze hlava shora a jedna vzadu.
_________________
Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: 27.7.2017
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: čt listopad 16, 2017 6:56 am    Předmět: Citovat

kde se dají sehnat, na pragosu jsem je nenašel, nechce se mi s tím pilovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tornado



Založen: 30.1.2012
Příspěvky: 68
Bydliště: Praha - Braník

PříspěvekZaslal: čt listopad 16, 2017 10:45 am    Předmět: Citovat

Ahoj Václave!
Lze použít úplně obyčejnou plechovou podložku vhodného průměru. Pomocí vrtačky (pro fajnšmekry pomocí soustruhu) se stáhne na patřičný průměr, do díry podložky se vrazí měkký nýt (třeba hliníkový) a rozplacatí se tak, aby díru v podložce betelně ucpal.
Pokud se při tom podložka trochu vyklene do mističkovata, je to jen dobře. Když se po usazení do díry zaslepená podložka zaklepne zpátky do placata, o to líp v té díře drží.
Václave, jseš tvor mimořádně šikovný, todle zvládneš i levou zadní v soupažném stoji na hlavě své.
Hodně zdaru, 73!
OK1ZAF
_________________
Tornádo = Š1203M, 1500/5kvalt mikrobus.
Když jsem si pro něj došel, musel prodávající pokácet dva malé stromky, aby s tou bědnou troskou šlo vyjet. A ono to vyjelo...
Už druhé desetiletí Tornádo věrně slouží,
a asi tomu tak bude i v letech příštích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com