Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor 70 A (TAZ 1500)

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Elektrická soustava
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so listopad 22, 2014 12:56 pm    Předmět: Alternátor 70 A (TAZ 1500) Citovat

Zdravím Vás. Alternátor v mojej žltej 1203ke (70 A - rovnaký ako sa používal u neskorých Favoritov a skorých Felicií) mi nie celkom dostatočne dobíja akumulátor čo sa prejavuje v zime. Problém je najvýraznejší od doby, kedy som do auta zabudoval alarm Magicar, ktorý samozrejme má nejaký ten odber, čo nie plne nabitému akumulátoru zaiste neprospieva.
Po spustení motora musím zvýšiť otáčky na cca 2500, inak nabíjať nezačne (to robí aj iným, ako som počul...). Potom ako sa chytí a otáčky poklesnú na voľnobeh napätie poklesne prakticky až na napätie akumulátora. Ak sú zapnuté svetlá, tak to klesne i pod 12V. Po zvýšení otáčok to pri vypnutých spotrebičoch (s výnimkou solenoidov a riadenia LPG kde odber odhadujem na pár A) napätie vystúpi na 13,6 - 13,8V, čo by bolo v norme, ale ak zapnem reflektory a napr. oba ventilátory kúrenia, tak napätie pri otáčkach motora cca 2500 1/min sa pohybuje už len v rozmedzí 13,3 - 13,5V čo je na spodnej hranici nabíjacieho napätia. Vymenil som už i regulátor za rovnaký typ od iného výrobcu, pre neho platia tie vyššie hodnoty napätia, ktoré som uviedol. No nesľubujem si od toho výraznú zmenu (nemám to odskúšané - vymenil som ho včera). Hlavne ma zaráža ten výrazný pokles napätia pri voľnobehu - je to normálne? Zdôrazňujem, že na 95% jazdím dlhšie vzdialenosti (cca 30 km mimo mesto, alebo v meste po okruhu) takmer bez prerušenia a zastávok, čo je pre dobré dobíjanie ideálne. Celú jazdu svietim a v mrazoch je zapnutý aspoň zadný ventilátor. Neviem si predstaviť, ako by to dopadlo, ak by som napr. rozvážal balíky od Pošty po meste, kde sa stojí každých 20 metrov a neustále točí štartérom. Ak auto náhodou stojí viac dní, tak napätie akumulátora klesne pod 12,6V i na 12,3V, kedy sa musí podľa návodu k nemu nabiť. Viem, že ho cicia ten alarm, ale zimné štarty neboli žiadna sláva ani pred jeho montážou. V porovnaní s predošlými mojimi 1203kami úbohé. A na svete chodia miliony áut s týmito alarmami a normálne fungujú, takže toto neberiem za výhovorku.

Chcel som poprosiť niekoho, kto má tiež takýto alternátor, či by mi nenapísal svoje skúsenosti prípadne nepomeral aké hodnoty napätia mu to dáva pri spomínaných stavoch.

Mal som už 1203ky so všetkými druhmi alternátorov s výnimkou prvého (35A). A NIKDY som nemal problém s nabíjaním s výnimkou, keď mi u 42A alternátora skončili uhlíky. V tých dobách som omnoho viac "poskakoval" s autom a dlhé jazdy boli výnimočné, ventilátory bežali furt a to nehovorím o prípadoch kedy bežali pri voľnobehu a desiatky minút. Akumulátor mi vydržal i 8 rokov... Preto fakt nechápem, čo je toto za mrchu... Či je tam odpálená nejaká dioda, či vinutie. Ale to by sa snáď prejavilo zretelnejšie, či nie?
Vopred vďaka za Vaše reakcie;o)


Naposledy upravil posim dne út listopad 25, 2014 8:49 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: so listopad 22, 2014 3:04 pm    Předmět: Citovat

ahoj , kde to měříš ? na akumulátoru , alternátoru , nebo jinde ? např zásuvka ,

dobíjet by měl 13,8 - 14,2

potřeboval by rozebrat , proměřit diody v diodovém bloku , případně propájet spoje - některý muže být vyhřátý , při montáži očistit a namazat styčné plochy bloku s obalem altíku (matice M5 ze zadní strany altíku)

pozdější náběh dobíjení , součet všech možných tolerancí celýho altíku , nebo vadný regulátor ,

pokud přes všechnu snahu altík málo dobíjí dá se vřadit mezi regulátor a altík usměrňovací dioda min na 3A , dobíjení se zvedne o úbytek na diodě

moje zkušenost ze š120 , dal jsem altík , odpojil původní regulátor , ale neodmontoval , po nastartování jsem taky musel prošlápnout plyn aby začal dobíjet , pak jednou jsem něco dělal u motoru , kokám že mám vypadlou svorkovnici na relátku tak jsem ji připojil a od tý doby to dobíjelo od nastartování

řemenice je z jakého altíku ?, 35 měla větší , 42 menší , a 55 nevím - nemůžu si vybavit ani oměřit (všechny 35 a 42 jsem vyházel)

jinak tenhle alternátor nelze ve většině případů 100% zrepasovat - sběrací kroužky rotoru jsou dost nízký a když je potřeba srovnat vyjetý drážky , nebo ovalitu vzniklou vyběhaným ložiskem , tak nezbývá moc materiálu

pokud nějakej altík , tak se koukat po bosch 70A nebo 90A , co se dával do felicií 1,3 s posilovačem nebo klimou , nebo nějakým podobným co má stejný uložení a oko na napínání , ( z fel 1,6 ne - má to jinak)

a neposlední věc je baterka , pokud není fit tak ji ani dostatečný dobíjení nepomůže , nelze se spolehnout ani na dobrou značku

např varta brácha si ji koupil do fel a po necelých dvou letech už má problémy , já mám vartu nejmíň čtyři roky a funguje stále ,
rozdíl co jsem na nich zjistil je že kód baterky má brácha vytavenej takovej hnusnej - nevzhlednej , kdežto na mojí je krásně čistě vytepanej

naposledy jsem kupoval baterku do svý fel1,6 , vždycky jsem přišel zapnul rádio a pak teprve startoval , pak zničeho nic se při startování rádio začalo vypínat , koupil jsem novou a už se nevypíná
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so listopad 22, 2014 4:43 pm    Předmět: Citovat

Patriku vďaka za reakciu. Meral som to na rôznych miestach (akumulátor, alternátor, poistková skrinka) a výsledok je všade takmer rovnaký, prechodové odpory teda asi moc veľké nebudú.
Alternátor som mal komplet rozobratý pred kopletizáciou auta, teda pred necelými 90 tis. km. Vtedy som všetko prečistil, premeral, ložiská a regulátor vymenil, krúžky kotvy prečistil. Za ten čas ubudla necelá tretina uhlíkov a to oba rovnomerne, takže krúžky kotvy asi na tom nebudú zle ani teraz. Remenica je origo na 70 A a tuším že je rovnaká i pre 55 A s integrovaným regulátorom.
Batérie som tam mal dve také, ktoré v iných autách fungovali a fungujú normálne a potom nová - kúpená po známosti, priamo z fabriky Akuma / Varta Česká Lípa, kde ju kontrolovali. Tá je tam dodnes (asi 1/2 roka). Má kapacitu 60 Ah.
Alternátory Bosch kupovať rozhodne nebudem. Jednak nie sú lacné a jednak im nedôverujem. Počul som na ne nemálo sťažností. To sa už radšej vrátim k Magnetonu 42 A s externým regulátorom s ktorým nikdy žiaden problém nebol a v starom aute som ho mal pritom asi 8 rokov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: so listopad 22, 2014 9:40 pm    Předmět: Citovat

nevím na co všechno se 70A dával ale už poslední favority i s alt 55A neměli klasický řemen ale vícedrážkový

ono je to možná věc názoru , ale je pravda že když odejde bosch tak je oprava dražší , (regulátor skoro 2tis)
na feli mám bosch70A a nemůžu si stěžovat , na druhý feli byl magneton 70 a už je tam 55 z fáčka

altíky bez regulátoru jsou i 55A

taky beru baterky z lípy

zkus ten diodový blok
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne listopad 23, 2014 10:48 am    Předmět: Citovat

Toto je origo alternátor z TAZ 1500 - tie novšie ho mali štandardne.
Viem že sú alternátory 55A s integrovaným regulátorom, ten mám v bielej, no tie staré alternátory magneton mí prídu poctivejšie - ale je to môj subjektívny názor vychádzajúci z osobných skúseností. Za ďalšie mám k nemu niekoľko nových regulátorov a ďalších možno 10 kusov na súčiastky. V neposlednom rade tento alternátor dobíja už pri nižších otáčkach. 55A je síce silnejší, ale má strmšiu charakteristiku a neskôr sa chytá (ak si dobre spomínam tak pri jeho 1100 ot/min).
Uvidím či zoženiem diodový blok Magneton - všade majú hlavne náhrady za 10€. Navyše Magneton poslednou dobou svoje logá na výrobky nedáva - takže sa to dá len ťažko rozoznať od druhovýroby. Neviem prečo to robia, čo za tým je... Možno by stačili pomocné diódy, lebo ak v tom usmerňovači čosi bude KO, tak podľa mňa by to mohli robiť ony. Musím si to doma ešte trošku preštudovať;o)
Ešte tu mám iný alternátor 70A - tak i to je cesta, len nemám moc času s tým teraz až toľko laborovať keď nie som na istom...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: ne listopad 23, 2014 1:25 pm    Předmět: Citovat

než kupovat novej je lepší opravit stávající , jak jsem psal může být jen vyhřátý spoj , v horším případě odešla dioda ,

byly lepší , ale asi v tom že se dělali tady , co jsem měl 70A tak byl sice origo nikdy nevyndanej , nápis magneton ale pod ním nebylo czech republic
na předním víku nebylo ložisko překrytý přinejtovaným plechem , ale nálitek ložiska byl vyšší a odlisováním byl použitej k zajištění ložiska , zadní ložisko není natvrdo ve víku ale je tam plastová vložka obě ložiska polský , zadní jen 6ti kuličkový , a nejspíš proto byly ve sběracích kroužcích vyskákaný plošky

55 má náběh od 1100ot 42 od 1000 , ale to jsou otáčky alternátoru , převod od motoru u 1203 je cca 1:1,5 což je nepříznivý
u favorita s klíňákem to bylo cca 1:2,5
s vícedrážkou 1:3
ale stejně tam jsou taky problémy s náběhem dobíjení ,

náběh 55 s integrovaným regulátorem i samostatným je stejný ale problémy s naskočením dobíjení jsou jen u těch s integrovaným

a ještě by šlo nechat udělat menší řemenici
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: ne listopad 23, 2014 10:50 pm    Předmět: Citovat

hoši, to sou takový akademický debaty... Pokud je všechno dobrý, tak skoro jakákoliv baterka - i blbej Perion z Kauflandu za litr - a jakýmkoliv alternátorem či dynamem, musí fungovat bezproblémově. Fungovalo to jakž takž 45 let, tak to musí jít i teď.

Samozřejmě pokud není polovodičovej regler, musí bejt vždycky regulátor určenej ke konkrétnímu alítku či dynamu, to je základ.

Já osobně Posime typuju některou provalenou diodu.

Že je po delším stání na baterce třeba 12,5 V není takovej problém, nejdůležitější je jakej proud je ochotná dávat baterka při zaTížení (startování).
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út listopad 25, 2014 8:47 pm    Předmět: Citovat

OK, tak ja už len zopakujem o čo mi hlavne išlo + to i v pôvodnom príspevku zvýrazním.
Prosím niekoho /napr. Alvu, keďže s týmto vozom bežne jazdí - pokiaľ je nažive, lebo som mu písal SMSku i mail a nehlási sa:o/, kto má tento alternátor a súčasne má i nejaký multimeter, či by bol tak dobrý a odmeral mi napätie pri voľnobežných otáčkach motora bez záťaže a so záťažou, ako i pri zvýšených otáčkach na cca 2500 1/min, aby som sa vedel odraziť ďalej.
Nechcem sa v tom hrabať zbytočne. Diodový blok už síce mám objednaný, ale to pájkovanie ma vôbec neláka, nerád by som vyrobil nejaký studený spoj.
Teraz po výmene regulátora (minulý piatok) je po cca 14 hod. nečinnosti vozu napätie akumulátora cca 12,8V, čo je vyhovujúce. Možno tých pár desatín Volta o ktoré teraz alternátor dáva viac pohohlo.
Vopred vďaka za ochotu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: pá listopad 28, 2014 2:46 am    Předmět: Citovat

dobíjení je daný , je to 13,6 - 14,2 V a to i v zátěži ,
55 oměřit můžu , 70 ne , dal jsem ji kamarádovi
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá listopad 28, 2014 8:58 pm    Předmět: Citovat

Ja ziju, ale sem furt nekde v pr(aci) mimo prahu. Kdyz zapnes svetla, mas nabitou baterku a tocis motorem 2500 otacek, tak musi bejt na baterce vic jak 14V, pokud to tak neni, zacni resit opravu nebo vymenu alternatoru. Muj nazor je ten, ze pokud s autem denne jezdis, nemas to poradne kde delat a navic to neumis, tak kup jinej funkcni a vymen to. 70A je zbytecnej prepych, tedy pokud v aute nepouzivas audiosoustavu, ktera by prervala motor o 60dB. Kup si altik do felicie 55A, neni to zas tak drahy, prehod tam remenici a mas svatej pokoj, ja to tak taky udelal, kdyz me pred 3 rokama na 1203 srazu prestal dovijet ten starej. Tenkrat to bylo zpusobeny uhlikama vod budiciho vinuti, ale nemelo je smysl menit, pac uz stejne byly vojety krouzky.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá prosinec 19, 2014 4:59 pm    Předmět: Citovat

No akosi mi v predajni stále nevedia ten nový diódový blok zohnať, takže som s tým nič nerobil, akurát som skúsil prečistiť a utiahnuť spoje diódového bloku k alternátoru alternátora k jeho držiaku.
Ja celý alternátor mám druhý, dokonca ten istý typ, ale je zima, nemám sa moc v čom vŕtať, tak som to chcel opraviť - aby som si rozšíril zručnosti. No dúfal som, že s tým máte skúsenosti a dostanem odpoveď: TOTO alebo tamto vymeň, to bude zaiste ono:o)
Teraz je to ale v pohode - kým nie sú fakt mrazy, tak je akumulátor v dobrej kondícii - napätie je OK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: pá prosinec 19, 2014 8:41 pm    Předmět: Citovat

ono je právě problém , že tahle závada má několik možných příčin

prostě chybí tam min jedna půlvlna , která není na konci usměrňěná ,

jak bylo popsáno , buď dioda , špatný spoj , buď pájený , vinutí - můstek , nebo šroubovaný , můstek- šroub šroub - obal altíku
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so prosinec 20, 2014 8:59 am    Předmět: Citovat

...alebo skrat v kotve, či prerazenie na kostru... Ja viem - teoreticky že je to tak. Ale každý výrobok má nejaké slabé stránky. Preto som si myslel, že tu bude niekto kto povie: "hale, já jsem měl ve třech těchto alternátorech odpálenou vždy jednu zápornou diodu. Vyměnil jsem je a šlape to dál"... Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Elektrická soustava Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com