Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

[neurčeno] Kříž kardanu

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
luk



Založen: 25.1.2007
Příspěvky: 31
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 8:40 am    Předmět: [neurčeno] Kříž kardanu Citovat

Včera jsme vyndával převodovku kvůli spojce a při rozpojování kříže ke kardanu jsem narazil na zajímavou věc. Šrouby které drží kříž pohromadě byli na imbus. Chci se zeptat zda jste se s tím setkali? Původní šrouby to asi nebudou si myslím...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 9:32 am    Předmět: Citovat

Imbus ? S hranatou hlavou ???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 9:34 am    Předmět: Citovat

Mám zato, že to tak má Rancher taky
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 9:43 am    Předmět: Citovat

No já tam měl rozhodně normální 12ky (nebo 13ky, už nevim) s šestihranou hlavou a to z jednoho prostého důvodu - že se o ty hrany opíraly pojišťovací plíšky, které brání povolení těch šroubůch, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 10:12 am    Předmět: Citovat

Však proto říkám - imbus s hranatou hlavou ???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 10:24 am    Předmět: Citovat

Předsedo, ty pimpo. Šrouby se rozhodně nerozlišujou podle velikosti klíč, nýbrž průměru. Tedy 8 mm. Imbusy samozřejmě s hlavou válcou, že. Nikdo, krom tebe o hranatý nic nepsal Razz . To je právě problém, proč to nejde zajistit.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 11:14 am    Předmět: Citovat

A jéje, pan chytrák.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
luk



Založen: 25.1.2007
Příspěvky: 31
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 12:14 pm    Předmět: Citovat

Jsou tam imbusy s kulatou hlavou. Jsou tam proto, že mají díru v hlavě a byli zajištěný drátkam naproti sobě. Pak mě to napadlo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 12:30 pm    Předmět: Citovat

Tak drátkama... Hm...

Já viděl rozlítlej kříž, kde byly použity použitý měsíčky a zajištění se při jízdě odjistilo. Díky tomu, že je kardan mrkvema uloženej suvně (jinak ani bejt nemůže), tak to po vytočení dvou šroubů začalo casnovat celým kloubem, což muselo bejt sakra slyšet a cejtit, avšak kolega to dalších 300 metrů ignoroval, než se to urvalo celý a výsledkem byl rozmlácenej kloub - jehly byly rozházený po celým tunelu. Naštěstí se jinak nic moc nestalo a stačilo jen vyměnit kloub. Ale na cestě komplikace jistě nepříjemná. Jako, žejo, každýho věc, ale mi osobně nepřijde teda jako úplně nejvhodnější šetřit na takovémto místě. Proč tam nedát pevnostní šrouby s šestihranou hlavou co tam mají bejt a orginál podložky (a při montáži raději přihnout ty rezervní "nosy" a ne ty, co už přihnutý a odehnutý byly).

Vono - kdo si tam nastrká hřebíky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Predseda
vedoucí tohodle kolchozu


Založen: 18.12.2006
Příspěvky: 2394
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 1:25 pm    Předmět: Citovat

Zaplaťpámbu oktávky, spartaky štejcny a tak maj kardanku v rouře. Když se to roztetne, znepojízdní se sice auto, ale nestane se nic tak hroznýho. U takovýho auta, který jí má volně pod podvozkem, tam pak jde o život. Viděl jsem vejtřasku, který se vyrvala středová kardanka z převodovky, šprajcla se o diferák a silnici a to auto normálně "skočilo o tyči". Fakt hustý. Skončilo na boku v příkopě a moc pěknej pohled to nebyl. A všechno to vzniklo vinou řidiče, kterej samozřejmě nedbal úplně základní poučky, která se vštěpuje každýmu řidiči vejtry - nevyřazovat z prudkýho kopce...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 1:32 pm    Předmět: Citovat

Ajo, já to řešim u simcy páskem pod kardanem. Stačí i kus starýho klíňáku...
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
9Tr



Založen: 21.12.2006
Příspěvky: 76
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2007 6:47 pm    Předmět: Citovat

LeDecteur-No tak mně se stalo něco podobného, kdy asi 4 km před vypadnutím začalo auto neuvěřitelně vibrovat, ujel jsem s tím 3 km před barák a druhý den, když dělal přejezd cca 1 km do garáže, tak po 300 m párkrát někde od kardanu-zadní nápravy luplo, což udělalo několikrát před tím no a při rozjezdu na hlavní(cca 200m od lupnutí)-na Jiráskovku z Rošického to luzplo naposled a motor se točil lehce a auto jelo pomalinku po kopečku. Ale nic monumentální, jako rachot se nekonalo.
Jo, a kus křížku na hlavní silnici.
_________________
To máš z toho, s kým se to taháš, s ňákým anarchistickým bohémem, rudým bolševickým nokem!
Сегодня, завтра, Шкода.Tatra-lid, Škoda-lidi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 68
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: po srpen 13, 2007 8:09 am    Předmět: Citovat

No já mám s "povoleným" křížem taky svoje zkušenosti. Loni, někdy touhle dobou, se mi u Octavie při řazení ozvala šílená rána z podlahy, ale žádný další následek nenaznačoval, že by bylo něco v nepořádku - jelo to normálně, žádný vibrace. Ujel jsem bez sebemenších problémů ještě asi 200 kiláků, během kterých jsem si ještě liboval jak mi to krásně jede a při sjezdu na neutrál z Kozích hor (ti co byli v Dražeticích vědí, že to je docela sešup) se ozvalo takový "šup šup šup ... chrup" a stál jsem. Zadní kola zablokovaný a nepomohlo ani odpojení převodovky od kardanky. Usoudil jsem, že asi zadní kříž není úplně OK. Takže mi pomohla až odtahovka, což bylo dost potupný a taky drahý... Po vyndání nápravy se ukázalo, že ta první rána, bylo vyšroubování jednoho šroubu ze zadního kříže a to "šup šup šup ... chrup" bylo vyšroubování druhýho šroubu, kterej se mi šprajcnul mezi kříž a centrální rouru. Podotýkám, že jsem měl ty šrouby zajištěný origo jazýčkovou podložkou. Takže jak píše Doktor, chce to na šrouby přihnout všechny nosy, co ty podložky mají - a použít samozřejmě podložky nové.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: po srpen 13, 2007 10:23 am    Předmět: Citovat

Třeba by taky asi pomohlo takovéto antipovolovací lepidlo na šrouby (tuším Loctite). Mám ho vyzkoušené, že opravdu drží jako švýcarská víra - i když přece jen nevím, jak u takto namáhaných šroubů, takže spíše jako prevence a doplněk výše uvedeného...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po srpen 13, 2007 7:38 pm    Předmět: Citovat

No voni ty inbusy nebo spis jak pisete iMbusy (celkem se divim Ranchere, ze Ti takoveto jazykove zverstvo uteklo) sou totiz pevnostni a furt je lepsi nahradit puvodni sroub jim nez nakym jinym sroubem se sestihrannou hlavou z blizeneurceneho materialu. Co se zajisteni tejce, mam taky svoje zkusenosti nebot se mi kloub uz taky rozpojil, nastesti ten predni, takze to slo vopravit na miste. Nemate-li voriginal zajistovaci plechy a hodlate je nahradit jakymkoliv druhem perovejch podlozek, tak vas pred tim durazne varuju, daleko lepsi je tam nedavat vubec nic a poradne to dotahnout bez jakykoliv podlozky. To se teda tejce pevnostnich sestihrannejch sroubu, kery se do voproti nim mekciho materialu, z keryho je zhotovenej kriz zakousnou. U inbusu bych si to nelajs, protoze maj podstatne mensi plochu, tam bych asi volil metodu diry a dratu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com