Ekodaň, převody, polopřevody,čtvrtpřevody, výpalné a podobné
Jdi na stránku Předchozí 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18 Další
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: so prosinec 01, 2012 12:39 am Předmět: |
|
|
Rancher napsal: | JJ... naši vedoucí géniové určitě jednoletou lhůtu vyslyší, ale že taky v mnoha zemích nemusí stará auta vůbec na technickou, to se určitě neimplementuje |
no spis se to u nas naopak zavadi, ze i auta na V cislech, ktery ted na stk nemusely, na ni budou muset, ne? _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne prosinec 02, 2012 7:38 pm Předmět: |
|
|
Jo. Jsem zvědavek, jak na STK budou kontrolovat nějaký laurinky apod. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: pá prosinec 21, 2012 5:27 pm Předmět: |
|
|
Změny rozsahu skupin řidičských oprávnění od 19. ledna 2013
V pátek 13. července 2012 byla ve Sbírce zákonů publikována vyhláška č. 243/2012 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 31/2001 Sb., o řidičských průkazech a o registru řidičů, ve znění pozdějších předpisů.
Tato novela vyhlášky o řidičských průkazech nabývá účinnosti dnem 19. ledna 2013 a bezprostředně navazuje na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2006/126/ES o řidičských průkazech, v platném znění, a na zákon č. 297/2011 Sb., kterým byla uvedená směrnice promítnuta do zákona o silničním provozu. Tou se mimo jiné významně mění vymezení rozsahu jednotlivých skupin řidičského oprávnění.
Dosavadní řidiči se změn nemusí nijak obávat!
Důležité totiž je, že rozsah dosavadních řidičských oprávnění se v žádném případě od 19. ledna 2013 nezužuje. Naopak, pokud stejně označená skupina umožňuje řídit i vozidla, která s ní dříve nebylo možné řídit, dotkne se tato změna i stávajících řidičských oprávnění.
Rovněž jejich řidičské průkazy zůstávají nadále v platnosti na dobu, na kterou byly vydány (zpravidla s platností na 10 let), respektive do které je povinné provést jejich výměnu (u řidičských průkazů vydaných od 1. ledna 2001 do 30. dubna 2004 je stanovena jejich povinná výměna do 31. prosince 2013; starší řidičské průkazy už jsou dnes neplatné).
I. Rekapitulace hlavních změn v zákoně o silničním provozu od 19. ledna 2013
Skupiny motorových vozidel pro účely vymezení řidičského oprávnění nově vymezuje § 80a zákona o silničním provozu (od 19. ledna 2013) tak, že do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW;
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW;
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem;
d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW;
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží;
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg;
g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg a nepřevyšuje 7 500kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
i) D1 jsou zařazena motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, s více než 8, ale nejvýše 16 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
j) D jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i) s více než 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg;
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12 000 kg, složené
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3 500 kg,
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg;
n) D1+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni i) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg;
o) D+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni j) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
Do skupiny T jsou pak zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo.
Nově bude zákonem od 19. ledna 2013 vymezena též rovnocennost řidičských oprávnění, a to v § 91 následovně:
1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,
B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1,
B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
C opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny C1,
D opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D1,
C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a C1+E,
D+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a D1+E,
C1+E nebo D1+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny B+E,
C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D+E, pokud má držitel řidičské oprávnění pro skupinu D.
2) Řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.
3) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.
4) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3.
II. Hlavní změny ve vyhlášce o řidičských průkazech od 19. ledna 2013
Nová vyhláška přináší především nový vzor řidičského průkazu, který bude od 19. ledna 2013 vydáván. Od stávajícího vzoru se liší pouze v detailech (kromě správně uspořádaných hvězdiček na vlajce EU, které již nestojí na špičce, jde především o promítnutí nového vymezení skupin vozidel).
V nových řidičských průkazech se také nadále nebudou v kolonce 12 (na zadní straně) objevovat kódy 150 a 151, kterými bylo vyznačováno omezení rozsahu řidičského oprávnění na motocykly (kód 150 u skupiny A1 znamenal omezení do 50 cm3, kód 151 u skupina pak omezení do 400 cm3). K zápisu tohoto omezení se bude nově užívat harmonizovaný kód 79 podle směrnice 2006/126/ES (s uvedením rozsahu omezení v závorce, např. v podobě „79. (max. 400 cm3)“, takže mu nově budou rozumět i v jiných státech EU. V této souvislosti ale platí, že omezení řidičských oprávnění zaznamenaných kódy 150 a 151 zůstávají zachována i po 19. lednu 2013. V řidičských průkazech vydaných ode dne 19. ledna 2013 se tato omezení zaznamenají harmonizovaným kódem 79.
Ti co vlastní ŘP skupiny C, D tak je omezena platnost ŘP na 5 let. Je to z důvodu toho, že průkaz profesní způsobilosti platí pouze 5 let, takže výměna bude po 5 letech jak ŘP tak i profesáku. Platnost 5 let platí i pro řidiče kteří mají C, D ale nejezdí jako profesionálové. Pokud nevlastníte ŘP C, D ale ostatních skupin tak platnost ŘP je nadále 10let.
NOVELA ZÁKONA O PROVOZU NA POZEMNÍCH
KOMUNIKACÍCH S ÚČINNOSTÍ OD 19.01.2013
ZMĚNY NA ÚSEKU REGISTRU ŘIDIČŮ
ZMĚNA SKUPIN ŘIDIČSKÝCH OPRÁVNĚNÍ
Nově budou do řidičských průkazů zapisovány skupiny vozidel,
k jejichž řízení je držitel oprávněn, dle následující tabulky:
PŘEVODNÍ TABULKA UDĚLENÝCH ŘO
v návaznosti na novelu zákona č. 361/2000 Sb.
ŘO udělené
před 19.01.2013 Zápis do ŘP po 19.01.2013
AM > AM
A1 > A1, AM
A <25> 25 kW (A21) > A, A2, A1, AM
B > B, B1, AM
B, C > B, B1, C, C1, AM
> T (s přívěsem do 750 kg)
B, D > B, B1, D, D1, AM
B, C, C + E >B, B1, C, C1, AM, B + E,
> C1 + E, C + E, T
B, D, D + E > B, B1, D, D1, AM, B + E,
> D1 + E, D + E
B, C, D, C + E > B, B1, C, C1, AM, B + E,
>C1 + E, C + E, D1 + E, D + E,
> T
T > T
T – teprve se řeší, zda se bude zapisovat nebo zda to bude,
tzv. obecně známo, že jsou oprávněni k řízení
PRŮKAZY PROFESNÍ ZPŮSOBILOSTI ŘIDIČE
· O profesní způsobilosti řidiče bude pouze učiněn
záznam v řidičském průkazu (v českém ŘP)
harmonizovaným kódem 95
· Držitelům ŘP vydaných jiným státem se bude vydávat
PPZŘ stejně jako doposud
· Doba platnosti 5 let
PLATNOST ŘIDIČSKÝCH PRŮKAZŮ
Platnost 5 let pro skupiny:
C1, C1 + E, C, C + E, D1, D1 + E, D, D + E
Platnost 10 let pro skupiny:
AM, A1, A2, A, B1, B, B + E, T
ZMĚNY VĚKOVÉ HRANICE U NĚKTERÝCH ŘIDIČSKÝCH
OPRÁVNĚNÍ
Skupina A
ŘO lze udělit osobě, která dosáhla věku:
· 24 let
· 21 let – pouze pro tříkolová vozidla – omezení uvedeno v ŘP
slovním zápisem
· 20 let – za předpokladu držení skupiny A2 nejméně 2 roky
Skupina C
ŘO lze udělit osobě, která dosáhla věku:
· 21 let, podmínkou je držení ŘO skupiny B
· 18 let – výjimka podle § 83 odst. 6 (pro řízení vozidel
používaných policií, Vězeňskou službou ČR, obecní policií atd.)
Skupina D
ŘO lze udělit osobě, která dosáhla věku:
· 24 let, podmínkou je držení ŘO skupiny B
· 21 let - výjimka podle § 83 odst. 6 (pro řízení vozidel
používaných policií, Vězeňskou službou ČR, obecní policií atd.)
Skupina C + E
ŘO lze udělit osobě, která dosáhla věku:
· 21 let, podmínkou je držení ŘO skupiny C
Skupina D + E
ŘO lze udělit osobě, která dosáhla věku:
· 24 let, podmínkou je držení ŘO skupiny D _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá prosinec 21, 2012 8:11 pm Předmět: |
|
|
Takže s normálním Béčkem nemůžu táhnout ani prázdnej plaťák. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: so prosinec 22, 2012 1:33 am Předmět: |
|
|
LeDocteur napsal: | Takže s normálním Béčkem nemůžu táhnout ani prázdnej plaťák. |
tak to nemuzes ani ted
na okamzitou hmotnost se hraje jen u pripojitelnosti privesu za auto (a to jeste jen do urcity miry)
u ridicaku jde o celkovou hmotnost
stejne jako s beckem nemuzes ridit prazdny auto, ktery plny muze vazit 4 tuny,
a s ceckem nemuzes ridit prazdnej autobus
aktualne koncici stav becka a be-ecka jsem kdysi popsal na http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/tazeni-privesu-ridicak/ ...couz uz ovsem ted bude celkem sumak _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: so prosinec 22, 2012 7:37 pm Předmět: |
|
|
Ale prdel vody. Podle současného stavu můžu s čistým béčkem řídit jakoukoliv soupravu, dohromady nepřevyšující 3500 - teda teoreticky třeba dvoutunový auto s platem co má celkovou hmotnost 1500kg (akorát plato nesmí bejt těžší než pohotovostní hmotnost vozidla). _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: so prosinec 22, 2012 9:49 pm Předmět: |
|
|
LeDocteur napsal: | Takže s normálním Béčkem nemůžu táhnout ani prázdnej plaťák. |
reagoval jsem hlavne na to "prazdnej"
...ze z hlediska RP je burt, jestli je prazdnej, nebo plnej
(.. a mas-li neco co vypada jako platak, ale nosnost to ma jako plato na vejce, tak to tahat muzes...
vzdyt to, co pises,
LeDocteur napsal: | Podle současného stavu můžu s čistým béčkem řídit jakoukoliv soupravu, dohromady nepřevyšující 3500 |
prece pisu u sebe na webu na ty odkazovany strance
(a vychazel jsem z toho, ze platak ma celkovou aspon 2 t, aby byl k necemu dobrej... neuvazoval jsem platak na slapaciho moskvice )
)
...coz dohromady s
LeDocteur napsal: | (akorát plato nesmí bejt těžší než pohotovostní hmotnost vozidla). | znamena, ze se do 3,5 t nevejdes, protoze nemuzes pro tazeni pouzit trabanta... _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: so prosinec 22, 2012 10:19 pm Předmět: |
|
|
Šlapací moskvič ???
čeče, máš vůbec tak nějak ponětí, co váží třa taková tisícovka, spartak nebo oktávka ?
U toho co máš nacuklýho nahoře už se samozřejmě nebere nic z techničáku, ale prostě okamžitá váha. Když tam nějak nasoukáš Lincolna bez motoru, interiéru, kapot a dveří, tak ho klidně můžeš vézt, protože to dokupy s tím platem mět patnáct kil nebude.
Na tahání běžnejch verglů pro sebe ti naprosto stačí malej šikovnej plaťáček - například http://www.agados.cz/sma-31 (mimochodem ani není drahej a když mají slevy, máš ho za velice rozumnýho padíka), což v kombinaci třeba s mým bejvalým RX4 co měl 1500 na kuli a celkovou 1900 (celkem běžná věc, co má kdejaká stará Sportage, atd.), by bylo úplně ideální.
Teoreticky když z trosky vyházíš sicny, rezervu a narveš si je do kufru do auta, tak můžeš klíďo píďo s výše uvedenou kombinaTSí převážet i 1203ku a neporušíš ani jeden předpis. Nevím co bys potřeboval tahat víc ?
Už sem kolem podobnýho hengru aji mlsně kroužil - akorát sem časem dospěl k názoru, že samostatná (byť ztetle-zwolšlá) odtahovka je prostě praktičtější.
Ale je to fakt zbytečná diskuse - navíc ten článek nahoře je asi jenom výcuc a třeba to má další podrobnosti a vysvětlivky.
Šlo mi jen o to, jesli mnou výše nastíněná kombinace, která je momentálně naprosto v pohodě a z policejního hlediska ANNAH, bude bezproblémová i potom, co začne tleta novost platit. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: ne prosinec 23, 2012 1:37 am Předmět: |
|
|
nj, ja ziju ve stinu toho, ze kdyz uz se bere podval, tak z pujcovny, a tam maj poradnej, tak me vubec nenapadlo, ze by se takovy tintitka vyrabely.
Zatim jsem si vzdycky pujcoval bud cca 6m platak 0,5+2 t, nebo cca 4 m podval cca 0,5+1,5 t, svuj vlek nemam, a na tyhle maly clovek v pujcovne moc nenarazi ...tak jsem aspon zas doinformovanej
Ale osobne se mi teda nejvic libi vlek kombinace valnik+podval v jednom - ma to univerzalnejsi vyuziti, navic prepravovany auto nemusi mit rozchod na miru pro vlek, co ho veze (coz teda u toho SMA taky nemusi), a navic pripadne to auto muze byt pod plachtou.
Naposled jsem se o tom nastavajicim pravnim stavu bavil s jednim autoskolakem v cervnu, a rikal, ze to, co dnes resi becko, by snad v plny mire melo potom resit becko + nejaky "rozsireni" (takovy jakoby BE1, ale nejmenuje se to tak)
..ale to uz je asi lepsi si udelat BE.
Ja jsem si BE kdysi udelal, tak uz se nad ten nastavajici bordel povznasim... na BE mi nastesti zatim nesahaj. _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jelen Vážný adept na RCG
Založen: 8.1.2011 Příspěvky: 225 Bydliště: Unhošť
|
Zaslal: út prosinec 25, 2012 9:28 pm Předmět: |
|
|
A to jsem se teď dozvěděl bonus, kterej vyhráli na Slovensku od Nového roku. Prý posílají pokuty na auta, která nemají STK. Samozřejmě, že i na auta, která stojí v garáži, prostě propadne STK a v databázi jim to má vyskočit a vyslat pokutu. To bych se na to vy*ral, jestli to dorazí i sem, tak to bude na zbláznění. Když už teda platim tu děsnou pojistku i na auta, co stojej na zahradě a nejezdim s nima, třeba kvůli propadlé STK, protože vyžadují opravu, abych nemusel dávat značky do depa, tak ještě takováhle buzerace, no asi se máme na co těšit, jestli to projde. Přijde mi, že se celý svět systematicky zpřísňuje a zpřísňuje a nic se proti tomu nedělá, jen se tlachá v putyce. Že by byla lepší životní úroveň, to né, ale od desíti k pěti, to jó. Docela by mě zajímalo, co všechno lid snese, než se s tím začne něco dělat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: út prosinec 25, 2012 11:33 pm Předmět: |
|
|
Starovekej Egypt prej dojel prave na prebujelej statni aparat - prilisna byrokracie, prilis moc uredniku na jednoho vytvarece novych hodnot.
To nas ceka taky. Nase civilizace je za zenitem, a tohle je jeden z dukazu. _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Čahy
Založen: 21.8.2009 Příspěvky: 119 Bydliště: Obydlená zatáčka u Berouna
|
Zaslal: st prosinec 26, 2012 10:07 pm Předmět: |
|
|
super, je to tam i s návodem. Takže kromě dědáčka ZTP na převod verglu, se bude občas hodit ještě babička američanka na pokuty... _________________ "Ještě, že máte mě. Do mýho auta se naskládáme všichni..." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: čt prosinec 27, 2012 2:53 pm Předmět: |
|
|
Jojo, v Shellu je to už dávno _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: pá prosinec 28, 2012 9:24 pm Předmět: |
|
|
Jelen napsal: | A to jsem se teď dozvěděl bonus, kterej vyhráli na Slovensku od Nového roku. Prý posílají pokuty na auta, která nemají STK. |
Tak týmto sa nám naše bezpečnostné orgány vyhrážajú už vyše 5 rokov - len čo to ja registrujem. A za ten čas som nepočul o nikom, komu by bolo domov niečo také prišlo... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|