Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

kat
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: ne říjen 21, 2012 9:26 pm    Předmět: Citovat

No...on tetraethyl olova není jaksi "přirozená" složka benzínu a samozřejmě se do něj přidával.

Řečeno frází z mého oblíbeného filmu Roming - "Kurva, Romane, kdyby to tam nebylo potřeba, tak to tam asi nebudou dávat, ne ?" Rolling Eyes

Jednoduše záleží na tom, jestli má hlava tvrzená ventilová sedla (dle roku výroby) a nebo ne. Taky na materiálu ventilů (myslím zhruba od roku 1971 se u oktávkových motorů měnil, jak to bylo u trosek nevím). Olovo totiž nejen zvyšovalo oktany, ale hlavně se usazovalo na sedlech a vodítkách, čímž je pak do určité míry mazalo. Provoz starého motoru na natural bez aditiva samozřejmě nezpůsobí okamžitou smrt, ale pouze postupné "kurvení" ventilů. To se projeví časem (uživateli neznatelným) snížením komprese a výkonu. Ventil se taky postupně může přestat otáčet, případně pak rovnou podpálit). Možná to chtělo před těmi 9000km u Mozka změřit kompresi a pro zajímavost teď.

I mé megažidí povaze to přijde jako šetření na nepravém místě. Přitom vůbec není potřeba tam lejt aditivum pořád. Stačí třeba do každý třetí nádrže obrátit flaštičku cinolu za dvacítikorunu.
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kubus



Založen: 18.7.2010
Příspěvky: 71
Bydliště: Mšeno

PříspěvekZaslal: ne říjen 21, 2012 9:28 pm    Předmět: Citovat

mno a to jsem se chtěl jen zeptat, jestli půjde patnáctka překopat na kat...
_________________
Přátelé chvátám S.O.S.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: ne říjen 21, 2012 10:19 pm    Předmět: Citovat

jo , ale nechal bych to bez katu , jen předělat odvzdušnění karburátoru a nádrže
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so listopad 17, 2012 12:23 am    Předmět: Citovat

Od 01/92 sa začali používať sedlá výfukových ventilov umožňujúce trvalé používanie bezolovnatého benzínu. Pár mesiacov potom prišli tesnenia driekov ventilov, zmena ich mazania atp. Pôvodné označenie hláv (žlté) sa tak zmenilo na zelené.
To sú zmeny týkajúce sa priamo používania paliva.
V priebehu roka 95 sa zmenila hlava opäť - zmena prierezov sacích kanálov z okrúhlych na oválne. Rovnako sa menili i ventily, klinky, misky pružín...
Motory s možnosťou montáže katalyzátora majú ale celý rad zmien, ktoré však asi nie sú predmetom dotazu Surprised)
Každopádne však katalyzátor (ktorý sa používal vo vozidlách TAZ 1500 Kat - umožňujúci plnenie emisných limitov podľa predpisu "Euro II") nemožno použiť k motoru vyrobenému do 10/93, nakoľko životnosť katalyzátora bude skrátená, keďže u takého motora nie je možné zaručiť neprekročenie požadovaného limitu množstva nespálených uhľovodíkov v jeho exhalátoch.
Motory vyrobené po tomto dátume (Š776.14K) sa nijak nelíšia - či už boli montované do vozidla s katalyzátorom či bez neho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so listopad 17, 2012 9:11 am    Předmět: Citovat

Patrik Novák napsal:
co má KATovej motor navíc : víko nádrže bez odvětrání , hadice odvzdušnění nádrže do uhlíkové nádoby do ní vede i odvzdušnění karburátoru , z uhlí hadice přes el ventil do trubičky mezi karburátorem a rozdělovačem ,


Tieto opisované komponenty (s výnimkou uzamykateľného veka nádrže) sú súčasťou tzv. SHED systému - systému likvidácie odparených emisií a nesúvisia s montážou katalyzátora. Vozidlá s katalyzátormi sa vyrábali dva roky pred tým než sa SHED systém začal sériovo montovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com