Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
1203 1978
Založen: 14.10.2012 Příspěvky: 3 Bydliště: střední čechy
|
Zaslal: ne říjen 14, 2012 8:55 pm Předmět: 1203 spotřeba |
|
|
zdravím všechny příznivce škodovek, nyní zejména trosek.
měl bych následující dotaz: neměl by někdo zkušenost s redukcí relativně vysoké spotřeby u Ś 1203? mám motor 1500, pětikvalt k tomu. zajímám se o možnost výměny karburátoru za typ ze Š120, použití malé hlavy, nebo cokoliv, co by v této věci pomohlo. má někdo osobní zkušenost? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne říjen 14, 2012 9:36 pm Předmět: |
|
|
tohle je , co se jinam nevešlo , a tohle by se vešlo do , motory a převodovky , vše na co se ptáš je tam popsané , bohužel (pro tebe) musí se to pročíst
karb 120 - vyšší spotřeba díry v plynu ...............
málá hlava , neví m co tím myslíš , jestli sníženou tak to pomůže ale není to poznat , jestli myslíš z mot 1221 , tak se spotřeba zvýší - zhorší se plnění
co pomůže : správné náplně , co nejužší gumy , správně seřízení karburátoru , brzd , a hlavně správný ovladač mezi sedačku a pedály _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po říjen 15, 2012 8:01 am Předmět: |
|
|
Téma přesunuto. |
|
Návrat nahoru |
|
|
1203 1978
Založen: 14.10.2012 Příspěvky: 3 Bydliště: střední čechy
|
Zaslal: pá říjen 19, 2012 2:24 pm Předmět: |
|
|
Děkuju za odpověď. Tomu rozumím. Moje dosavadní zkušenosti byly omezeny na předchozí typy aut, a tam mi fungovalo výhradně to mezi sedačkou a volantem a pedálem, jezdím se staršími typy tak dlouho, že se to stydím napsat. S troskama jsem přišel do styku málo, nebo vždycky jen krátce. Pokud měla ještě starý typ motoru 1221 ccm a jednokomorový karburátor, uměl jsem se dostat k 7 lt/100km. Pravda, jelo to 65 km/hod a do kopce skoro vůbec. Kolega v práci má TAZ 1500 a jezdí za 8 lt/100km. Nečekám podobný zázrak. Koupil jsem kšiltovku již s motorem 1500 a pětikvaltem. Byl jsem zděšen, nijak jsem jí nehonil, vzala si 13lt/100km. Poté jsem ji nechal seřídit (mám šikulu, co dělal ve fabrice, ladí mi ostatní auta) a nezměnilo se nic!
Obecně bych čekal, že motor s vyšším obsahem a převodovkou která mu uleví v otáčkách i něco ušetří. Prostě pod 10 se musím dostat i naloženej byť s lehkou nohou |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tornado
Založen: 30.1.2012 Příspěvky: 77 Bydliště: Praha - Braník
|
Zaslal: pá říjen 19, 2012 3:31 pm Předmět: |
|
|
Hmm... moje tornádo (1500/5q/kat) má prokazatelně (záznamník tankování) dlouhodobou spotřebu 8,4 l / 100Km.
13 l ... tam musí být něco špatně. Jak vypadá u motoru komprese?
Pamatuju si, že u Š120 mého kolegy, kde se zničehonic začala zvyšovat spotřeba byl na vině přívod do karburátoru - železná trubička zalitá do zetalového víka karburátoru se začala viklat a ronit benzin - nakonec se to projevilo vzplanutím
Troska má podobný karburátor. Ten umí ronit, sáknout pod těsněním (křivé víko) a přisávat kolem vyčvachtané osičky plynu, nedovírat sytič... je toho víc.
Každopádně hodně zdaru! _________________ Tornádo = Š1203M, 1500/5kvalt mikrobus.
Když jsem si pro něj došel, musel prodávající pokácet dva malé stromky, aby s tou bědnou troskou šlo vyjet. A ono to vyjelo...
Už druhé desetiletí Tornádo věrně slouží,
a asi tomu tak bude i v letech příštích. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá říjen 19, 2012 4:57 pm Předmět: |
|
|
Kdyz ti to ten tvuj kolega serizoval, kouknul se taky, co tam je za trysky a jak vysoko je hladina - vono totiz pri beznym serizovani se krouti jenom s volnobehem a predstihem. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: pá říjen 19, 2012 11:55 pm Předmět: |
|
|
tak ja prazdnej, pri cestovni rychlosti okolo 70 km/h bez mestskych cukacek mam spotrebu okolo 15-16... a to uz pomalu pred kazdou vyjizdkou dofukuju gumy, pac vim, ze obcas po delsi dobe ujdou.... a mam diagonalky, tzn relativne uzky...
a kdyz tady ctu ty hodnoty, tak si rikam, ze by se mi fakt mel nekdo podivat na karburator... _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so říjen 20, 2012 5:52 am Předmět: |
|
|
já jezdím přes kopec , tzn sytič rozjezd , sytič dolu , syič nahoru křižovatka rozjezd sytič dolu , nakládačka do kopce 2km , +- rovina , trochu z kopce , a zastavit cca 7km
spotřeba 12l/100 , v zimě 15
jak píše alva , hlavně hladinu (to dělá hodně) trysky vzdušníky
jestli je to správné co tam má být stejně tak jestli je správný karburátor difuzory , tj jestli to není karb na mot 1221 (má to tu samostatné vlákno)
seřídit předstih - zkontrolovat rozdělovač odstranit vůle
palivové potrubí
membránu pumpy
teplotu motoru-termostat
olej
brzdy _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
monty
Založen: 22.9.2012 Příspěvky: 62 Bydliště: jihlava
|
Zaslal: so říjen 20, 2012 2:59 pm Předmět: |
|
|
všechny sem měl 1,2-4q.První byla bezkšilt-2místa,zpravidla prázdná(pojízdný spacák ) dvojka tam nebyla,páč se vypařila ,lítala skvěle a jela za 9l/100km;druhá=bezkšilt-minibus,byla děsně líná(tuším kvůli rozdělovači) z průměrem posádky to bylo 11,5l/100km;tu třetí=kšilt- nenažraná,páč to jezdí max. do hosp.či rybník ale,jinak,jak je těžká a slabá maže docela slušně |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš
Založen: 25.12.2008 Příspěvky: 101 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: ne říjen 21, 2012 9:23 pm Předmět: |
|
|
Můj čtyřicetiletý valník jezdí dlouhodobě kolem 12 l/100 km, je to trošku víc, než tvrdil výrobce, ale zase je fakt, že se s ním jezdí spíše kratší trasy a bývá dost často i plně naložený.
Letos jsem poprvé nasadil plachtu, překvapivě se zvedla maximální rychlost, ale spotřeba šla také o něco nahoru. _________________ Škoda 1203 ROL, 1972 |
|
Návrat nahoru |
|
|
1203 1978
Založen: 14.10.2012 Příspěvky: 3 Bydliště: střední čechy
|
Zaslal: po říjen 22, 2012 6:49 am Předmět: |
|
|
Na situaci se sytičem v zimě se moc netěším, ale nový motor potřebuje zajet a tak mých 30 km do práce denně bude muset stačit. Až naběhá prvních 2 - 3000 km zkusím ještě jednou projít seřizovacím kolečkem. Vzpomněl jsem si i na jednoho šikulu co má přípravky na seřízení karburátorů, nějaký pan Kratochvíl v Praze Ďáblicích. Jinak vše kolem motoru nový: benz. pumpa, termostat, olej..
Takže díky za rady, trochu útěchu - hlavně Patrikovi-, ale na jaře budem jezdit pod 10, nerad bych vám jí tu potom nabízel ke koupi a vracel se k menším holkám |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|