Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Š 1203 M2 De Luxe 1500/4q
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1452

PříspěvekZaslal: ne prosinec 11, 2011 11:15 pm    Předmět: Citovat

mám tu 9techničáků
5 na 1203 z toho 1 s tažným , ostatní váhy přívěsů nemají zapsány
zbývající na různé škodovky 2 s tažným 2 bez jeden váhy má druhý ne
spíš to bude podle úředníka co nemusel nedělal
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel V.



Založen: 22.12.2006
Příspěvky: 143
Bydliště: Roudnice nad Labem

PříspěvekZaslal: po prosinec 12, 2011 9:03 pm    Předmět: Citovat

třeba tady u SportJachtu se to nepřímo dozvíš ... http://www.tazna-zarizeni-praha.cz/tazne-zarizeni/411-skoda/1106-1203/
_________________
Dílenská příručka na Š 1203
http://www.rapid-skoda.wz.cz/1203-prirucka.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá leden 06, 2012 12:37 am    Předmět: Re: Š 1203 M2 De Luxe 1500/4q Citovat

V12 napsal:

jen mi vrtá hlavou proč tehdejší"špičkový model" de luxe byl ještě v 1991 osazen 4 st.převodovkou a nikoliv pětikvatltem.
Zná někdo zasvěcený od kdy a do jakých modelů se montovaly 4st. respektive 5 st. skříně?


Sériová montáž 4° prevodoviek do vozidiel bola ukončená k 1.10.1993.
Od 5/85 do 10/93 sa 5° prevodovka montovala alternatívne k motorom Š776.14 na objednávku, resp. si odberateľ vybral zo skladu ten voz, ktorý ju mal (ak ho kupoval u výrobcu v tej dobe).

Inak nie je pravda, že 4° prevodovka je v kopcoch "šplhavejšia". Z hľadiska jazdných vlastností je u nej jediným prínosom skutočne silná jednotka, čo je však v praxi u mikrobusu, ktorý sa nepohybuje v skutočne náročnom teréne k ničomu. Inak 4. prevodový° je tak u 5° prevodovky ako i u 4° prevodovky tzv. priamy záber, to znamená, že prevodový pomer i = 1. A 3. prevodový° u 5° prevodovky je volený šikovnejšie - je o málo menej silnejší i = 1,46 (namiesto i = 1,51 u 4° prevodovky). Obrovská nevýhoda 4° prevodovky - a to veľký rozdiel v prevodových pomeroch medzi 2. a 3. prevodovým stupňom u 5° prevodovky nie je. Navyše motoru s dlhým zdvihom (akým motor 1500 je) neprospieva dlhodobo práca v režime vysokých otáčok - výrazne sa skracuje životnosť piestovej skupiny, čo sa podpíše hlavne na opotrebení piestnych krúžkov. To sa prejaví hlavne na zvýšení spotreby oleja a samozrejme na navýšení objemu nespálených uhľovodíkov vo výfukových plynoch. Pritom pokiaľ je dané vozidlo so 4° prevodovkou prevádzkované predovšetkým v medzimestskej premávke, tak pri rýchlosti 95 km/h (a zaradenom 4. prevodovom°) má motor už max. počet otáčok - cca 4500 1/min.

4° prevodovka má výhodu snáď jedine v tom, že za studena nie je radenie nižších prevodových° tak problematické ako u 5° prevodovky (u ktorej sa však toto dá zlepšiť použitím vhodnejšieho oleja).

Každá karoséria vyrobená po 5/85 je uspôsobená pre použitie ktoréhokoľvek hnacieho agregátu, teda dodatočná zámena 4° prevodovky za 5° pri použití motora 1500 je možná.
Ešte som pre úplnosť zabudol doplniť, že u karosérií vyrobených do 09/87 môže robiť problém namontovanie 5.° prevodovky vyrobenej po tomto termíne, to sa však dá všetko vyriešiť.


Naposledy upravil posim dne pá leden 06, 2012 12:09 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá leden 06, 2012 12:41 am    Předmět: Citovat

OVšem z praxe je to, že 4Q je prostě v kopcích lepší, snad je to tím menším rozdílem mezi 3 a 4 že s enemusí tolik řadit.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá leden 06, 2012 12:46 am    Předmět: Citovat

Z koho praxe? Wink
Ten rozdiel v prevodových pomeroch na trojke je tak malý, že viac rozhodnú odchýlky v charakteristikách výkonu, resp. priebehu Mk u dvoch rozdielnych motorov -na "ťah" auta v kopci, ako prevodovka.
To by sa muselo porovnať na jednom a tom istom voze po výmene prevodovky. Pretože ak napr. niekto jazdil s Š1203M so 4° prevodovkou a chce to porovnať napr. s TAZ1500kat s 5° prevodovkou, tak v určitom zmysle porovnáva nie celkom porovnateľné, pretože tam je zase viac faktorov ktoré budú porovnanie skresľovať (rozdielna hmotnosť vozidiel, odlišné charakteristiky zapaľovania a vôbec motora)...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sestra 6
Vážný adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1304
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: pá leden 06, 2012 7:37 am    Předmět: Citovat

Posime, chystám se vyměnit olej v 5-tikvaltu a tady se mluvilo o dost širokém rozsahu olejů, v podstatě od "hydrauliky" po PP80. Já jezdím výhradně v létě, jen v Kaplici Crying or Very sad se pravidelně setkávám s teplotou +30 °C směrem tam, další den okolo 0 ° C a zpátky okolo + 10 ° C. Tak co bys doporučoval, jakej Laughing "MULTIGRADE" Laughing olej?
_________________
Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá leden 06, 2012 9:23 am    Předmět: Citovat

To jsem nezkoušel, ale porovnával jsem dvě stejný auta, tedy 1203M A jezdil jsem i dalšíma. Prostě mně se se 4q jezdí do kopce líp.
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá leden 06, 2012 12:23 pm    Předmět: Citovat

OK, naše dojmy sú teda rozdielne Wink

@ sestra 6: Pokiaľ s tým autom nejazdíš pravidelne kratučké trasy (a hlavne v mestskej premávke, kde sa radí stále 2 - 3 - 2 a máš v ruke aspoň minimum citu), tak z toho zas nejakú vedu robiť nemusíš. Môžeš pokojne použiť PP 80. Lepšie by bolo síce použiť Mogul Syntrans 75W - 90, ale je dosť drahý.
Ono i pri použití "hustejšieho" oleja sa problémy s obtiažnym synchronizovaním (hlavne na 2.°) po zahriatí prevodovky vytratia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlvA



Založen: 10.1.2007
Příspěvky: 988
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá leden 06, 2012 3:34 pm    Předmět: Citovat

Ja tam mam 75, do kempika sem nalil 80, pac sem 75 momentalne nemel a i v lete to pred zahratim jde dost ztuha.
_________________
Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
posim
adept na RCG


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 489
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá leden 06, 2012 8:40 pm    Předmět: Citovat

Áno, s PP 80 ide to radenie pred zahriatím trošku ťažšie, preto som spomenul, že záleží kde sa to auto prevádzkuje. Ak vyjde z baráku rozbehne sa a nemusí stále preraďovať, tak mu môže byť fuk, že z 3 do 2 sa bez medziplynu ťažko preraďuje, pretože je tá prevodovka za 5 - 10 km plne zohriatá. Navyše ak človek nie je hovädo a nehádže tam rýchlosti jak s lopatou, prípadne dokáže použiť medziplyn, tak to ani prevodovke nevadí. Ja tam mám momentálne tiež PP 80 a nemám problém, keďže jazdím prevažne dlhšie trasy.
Na druhej strane ak sa do pôvodnej 20 rokov starej prevodovky naleje PP 75W, tak v lete z nej potečie z každej strany.
Ono ideál by bol olej 75W-80, ale tie sa vyrábajú zvyčajne ako GL5 (v špecifikácii podľa API) a ten do prevodoviek v ktorých sú použité dielce z farebných kovov nemožno použiť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Život kolem veteránů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com