Škoda 1200-1201-1202 page Škoda 1101 - 1203 fórum
Masochisti všech zemí, spojte se!
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

E 85
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 12:31 pm    Předmět: Citovat

http://www.blesk.cz/clanek/servis-auto/149581/fabia-jezdi-na-palivo-za-26-korun-jak-na-to.html
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 2:05 pm    Předmět: Citovat

Krásně zavádějící "test". Ano, při ředění paliva s normálním naturalem je jistě cena poměrně vysoká, a rozdíl v ceně není tak markantní. Protože auto nebylo nijak upraveno, dokonce ani resetována jednotka, vůz jel na "benzínový" režim a ten pak "dolaďoval" pro jiné složení směsi. Je to stejné, jako by jste do benzínového motoru nalili naftu s benzínem a čekali, že pojede stejně nebo líp... Provoz na E85 se vyplatí, pokud jezdíme na E85. To znamená, že tankujeme jen a pouze E85 a neředíme ho, a že tankujeme stále jen a pouze E85. Pro provoz na neředěné E85 je ale třeba pochopitelně přenastavit směs, předstih atd, což jde mechanicky u aut s mechanickou regulací, nebo elektronicky u aut s řídící jednotkou. Jednotka vyrobená a naprogramovaná pro provoz na natural se může (po zresetování nebo dlouhodobém ježdění na E85) "naučit" jezdit i na něj, ale má přecijen poněkud omezené možnosti, a není pro tenhle účel přímo naprogramovaná. Pro opravdu efektivní provoz na E85 je tedy třeba přenastavit jednotku přímo pro E85, nebo použít "oblbovač", kterej je stavěnej přímo pro konkrétní model auta a motorizaci + většinou přenastavit (zvýšit) ještě tlak paliva a použít jiné svíčky. Po takovéto úpravě (některé vozy se vyrábějí už v továrně s úpravou pro E85) lze docílit 2 různých výsledků - zásadního zvýšení výkonu, nebo snížení provozních nákladů při zachování přibližně stejného výkonu. Tyhle možnosti se vzájemně nevylučují, ale spíš vzájemně doplňují. Pokud chceme jezdit "úsporně" (z hlediska nákladů na ujetý kilometr, nikoliv objemu spotřebovaného paliva), použijeme nastavení pro srovnatelný výkon. Pokud chceme razantně zvýšit výkon, musíme počítat s vyšší spotřebou a tím i vyššími náklady, ale i tak nám E85 umožní dosáhnout vyššího výkonu než klasický Natural. Všechno co píšu je ověřeno v praxi a vyzkoušeno. S velmi dobrými výsledky se E85 používá například v motorsportu. Obecně je "litrová" spotřeba motoru při provozu na čisté E85 téměř vždy vyšší, jde ale o to, o kolik naroste (nebo spíše klesne) spotřeba z hlediska nákladů na palivo. Při nastavení motoru pro provoz na čisté E85 náklady klesnou výrazně (ne v řádu haléřů, jak je uvedeno v testu, ale v řádu desítek korun na 100 km). Obecně lze u elektronicky řízených motorů očekávat snížení nákladů na palivo o nějakých 10-20%. Při provozu neupraveného auta na čisté E85, nebo dokonce na směs E85 a Naturalu pochopitelně rozdíl bude minimální, a výhody E85 budou potlačeny nevhodným softwarem řídící jednotky, čili ve výsledku dojde ke zhoršení chování motoru a tím k vyšší spotřebě. Důkazem o vhodnoti využití lihu jako paliva je fakt, že už před mnoha a mnoha lety se trochu jiná forma (Methanol) používala pro zvýšení výkonu závodních aut přímo v továrních týmech, a dodnes se používá například v závodech extrémně výkonných strojů (BigFoot, Dragstery, MonsterTraktory, Nascar atd), tedy tam, kde není v pravidlech pro stavbu a provoz závodního auta stanovené "sériové" palivo (Natural).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 2:25 pm    Předmět: Citovat

kua ty to máš dlouhý ,

všechno je jenom relativní

ale jináč jim vytýkáš že maj napsanou úsporu v haléřích a udáváš desítky korun na 100km , oni to mají hal/1km , takže vlastně je to úplně stejné

tady u nás cena E stoupá souměrně s BA , proč když je tam malý podíl ropy ?
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Burák
Moderátor


Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 2529
Bydliště: Beroun

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 2:28 pm    Předmět: Citovat

Protože mužou a ty to stejně zaplatíš Very Happy
_________________
Autum nerozumim, jen blbě kecám!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 2:36 pm    Předmět: Citovat

JÁ NE ! , zkoušel jsem to do škatule , jak je popsáno , a nehodlám to předělávat podle počasí , a filcku taky řešit nebudu nemám připojení k PC (zatím) v zimě je to problémový a vlétě hodlám osedlat kolo
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.karel
Moderátor


Založen: 27.4.2009
Příspěvky: 1250
Bydliště: Desná

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 5:52 pm    Předmět: Citovat

Patrika na kole doporučuju, je to velice zajímavý pohled Twisted Evil
_________________
Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
LeDocteur



Založen: 20.12.2006
Příspěvky: 1939
Bydliště: Krysočina

PříspěvekZaslal: pá březen 11, 2011 9:15 pm    Předmět: Citovat

Blesk. hm. To je záruka objektivity a odbornosti sama o sobě. Twisted Evil

Patriku, nafta je v ceně paliva skoro ta nejmenší položka.

Jinak o erudici článku svědčí například už jen tvrzení, že vstřikovací zařízení umožňující vstříknutí většího množství paliva mají všechny benzínové vozy s katalyzátorem. Cool

P.S.: Vyšlo to taky v tištěný verzi ? Určitě to bylo na první stránce s osmicentimetrovejma titulkama "PUMPAŘKA PROMLUVILA. VŠECHNO JE TO PODVOD !"
_________________
Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: so březen 12, 2011 1:32 pm    Předmět: Citovat

Burák napsal:
Protože mužou a ty to stejně zaplatíš Very Happy

Přesně tak.. Protože můžou... Ale cena paliva neni závislá jen na ceně ropy (ta je dokonce jen minimálním podílem výsledné ceny), a u E85 ještě hraje významnou roli cena a daň lihu Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: so březen 12, 2011 1:34 pm    Předmět: Citovat

Patrik Novák napsal:
kua ty to máš dlouhý ,

všechno je jenom relativní

ale jináč jim vytýkáš že maj napsanou úsporu v haléřích a udáváš desítky korun na 100km , oni to mají hal/1km , takže vlastně je to úplně stejné

tady u nás cena E stoupá souměrně s BA , proč když je tam malý podíl ropy ?

Oni tam uvádí rozdíl 0,04 Kč na km, což je na 100km rozdíl 4,- Kč. já říkám, že rozdíl může bejt v desítkách korun Wink. Klidně 10x tolik než uvádí v testu, nebo i víc...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: so březen 12, 2011 1:35 pm    Předmět: Citovat

LeDocteur napsal:
Blesk. hm. To je záruka objektivity a odbornosti sama o sobě. Twisted Evil

Patriku, nafta je v ceně paliva skoro ta nejmenší položka.

Jinak o erudici článku svědčí například už jen tvrzení, že vstřikovací zařízení umožňující vstříknutí většího množství paliva mají všechny benzínové vozy s katalyzátorem. Cool

P.S.: Vyšlo to taky v tištěný verzi ? Určitě to bylo na první stránce s osmicentimetrovejma titulkama "PUMPAŘKA PROMLUVILA. VŠECHNO JE TO PODVOD !"

Přesně tak - naprostej souhlas se vším v tomto příspěvku Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Patrik_Novak
adept na RCG


Založen: 14.12.2008
Příspěvky: 1450

PříspěvekZaslal: ne březen 20, 2011 9:32 pm    Předmět: Citovat

http://www.bioe85.eu/_data/section-1/6.pdf
_________________
PVDferdamravenec
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: ne březen 20, 2011 10:39 pm    Předmět: Citovat

Konečně seriozní test Cool . Až budu mít čas, pročtu si to celý - jen jsem to proletěl Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 21, 2011 6:43 am    Předmět: Citovat

Nejdůležitější sdělení pro nás je tam tohle:

_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Terablick



Založen: 16.12.2010
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: po březen 21, 2011 11:29 am    Předmět: Citovat

Nevidím v tom problém - mimo faktu, že lžou. Auta s mechanikou či karburátorer NEJSOU NEVHODNÁ - jen se musí mechanicky seřídit! Prostej fakt, že si karburátor sám nepřešteluje směs a rozdělovač předstih je snad každýmu jasnej. O ničem jiným to neni. Pochopitelně - stejně jako u klasickýho benzínu - když si to seřídím na jedno palivo, musím jezdit na to jedno palivo. Na jiný to prostě nepojede dobře nebo třeba i vůbec. Ale to platí pro všechny motory a všechny paliva. Elektronika se přešteluje sama, mechaniku musí někdo přeštelovat ručně Wink. Oni to tam ale i píšou, jen nejdřív napíšou, že to nejde, a pak o 3 řádky níž napíšou jak to jde Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rancher



Založen: 19.12.2006
Příspěvky: 1061
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 21, 2011 12:19 pm    Předmět: Citovat

A wotom to je...když není E85 všude, tak nebudu po každým tankování přetryskovávat a štelovat.
Prostě to pro nás neni neb to nic, kromě starostí, nepřinese.
Takže lhaní se nekoná. Lže se jinak.
_________________
www.spartaky.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Škoda 1101 - 1203 fórum -> Motory a převodovky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com