Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: ne březen 18, 2007 8:07 pm Předmět: [octavia] Předstih |
|
|
Ahoj, potřeboval bych upřesnit pár věcí. Mám na motoru 1200ccm v Oct. Combi rozdělovač s podtlakovou a odstředivou regulací předstihu. Na víku rozvodu je stupnice, zhruba v půlce vyražená nulová poloha ("0"), na řemenici jazýček. Klasika.
- chápu to správně, že jazýček na 0 udává horní úvrať prvního válce ?
- základní předstih by se teda měl nastavit "jazýčkem na 0", za běhu motoru se podle otáček předstih mění podle křivky zážehu rozdělovače (podle jeho typu) ?
- stupnice je cejchovaná po jednom stupni ?
Přiznám se, že v tomhle se fakt nevyznám a z knížek jsem tak akorát zmaten. Jak teda správně přeměřit případně nastavit předstih ? Díky za jakoukoli praktickou radu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne březen 18, 2007 10:05 pm Předmět: |
|
|
Ta nula ti ukazuje základní předstih. A to je takovej, jakej si nastavíš
Je to tam kvůli tomu, abys mohl jemně štelovat předstih, bez hejbání celým brajglem. V příručkách se to doporučovalo třeba kvůli rozdílným benzínům. Pochopitelně s horní (ani jinou) úvratí to nemá nic společnýho.
ZÁKLADNÍ předstih se u oktávky poté, co si uděláš (nebo opravíš stávající) rysku HÚ na řemenici, nejjednodušejc nastavuje papírovým metrem, co je zadarmo v Baumaxu. Díky průměru řemenice je totiž co milimetr, to stupeň (pochopitelně na klice, ne na vačce - ale násobit a dělit dvěma umí celkem dost lidí).
A co se týče nastavení vlastního provozního předstihu, tak ti tady každej řekne, že teorie a příručky jsou dobrá věc, ale vzhledem k vyčochtání rozdělovače, vlastnostem současnýho beneli, subjektivním povahovým rysům každého kusu auta a zodiakálně-astrálním konstelacím je nakonec jediný spolehlivý způsob nastavení od oka a hlavně od ucha. Toč s celým rozdělovačem na volnoběhu až to bude brmblat co nejlíp, pak to projeď a když to nebude ono, tak s tím hejbni doleva, nebo doprava a teprve až budeš spokojenej, tak to utáhni...
Je to to cos chtěl slyšet ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po březen 19, 2007 8:59 am Předmět: |
|
|
Vyčerpávající a dokonalé. Kdysi nám strýc seřídil sedana PU čkem tak, že to, co jsme předtím vyjeli na čtyřku, tak vyjelo jentaktak na dvojku. Takže měrkou kontakt a pak sluchem a pokusy. Sestra 6. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: po březen 19, 2007 9:34 am Předmět: |
|
|
Oki, díky za rady ... možná by konečně někdo mohl jednou vydat příručku k údržbě, ve které by místo čísel, grafů a křivek zážehů byly takovéhle praktické rady :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
JirKa
Založen: 20.1.2007 Příspěvky: 45 Bydliště: MB
|
Zaslal: po březen 19, 2007 11:28 pm Předmět: |
|
|
a na víku rozvodu jsou ty rysky po 5°? A nějaká osvědčená hodnota základního předstihu se da takto poradit? / i kdyz regulace odstrediva s podlakovou tim hejbou asi dost, takze o nejaky stupinek vlastne ani tak nende / _________________ budoucnost patří aluminiu |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|