Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červenec 19, 2010 6:49 pm Předmět: |
|
|
Tak ji vraz Romanovi, ten si to taky zaslouzi. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mirek 6
Založen: 8.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: stř. Čechy, u Mělníka
|
Zaslal: po červenec 19, 2010 8:51 pm Předmět: |
|
|
kozzel napsal: | Teda jako vubec nechapu co to tu řešíte, Burák ma 100% pravdu, prostě je to mrdka všech mrdek futrál, a kdo trochu do aut dělá a dělal, tak musí uznat ( ať už je to jeho miláček nebo neni) že 1203 popřípadě 1500 jsou neskutečný auta, který dělali lepmplové ty nejlemplovatější. Na tom autě neni nic dobrého. Ale řikám to snad musí potvrdit každej, a jakákoli omluva neni namístě protože to je prostě neomluvitelné. Svět v té době byl někde jinde a my sme pořád srali magi v kostkách. Ale svět nám ujel už v roce 55 ale to je jiná historie. Stačí srovnat se Simcou, Merglem, BMW a čímkoli jiným... Alespoň zezačátku smě meli dobře našlápnuto, ale pak se auto vyrábělo 25 let bez modernizace ( pokud nebereme modernizaci škoda 1201 - 1202 že..) Mám škodovky rád, ale nemám problém přiznat, že jakákoli škodovka po roce 55 byla naprosto mimo mísu a to ve všem! od motoru počínaje konče karoserií a zpracováním... |
eMBo bylo konkurenceschpný, byť byl nesmysl se v tý době srát do týhle koncepce. T603 byla opět konkurenceschopná řekněme v tom 60tym roce. A T613 byla na začátku 70tých let taky OK. Blbý že se její výroba rozjela až v jejich druhý půlce |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: po červenec 19, 2010 9:11 pm Předmět: |
|
|
Nebylo, nebyla, nebyla. Podívej se, co se v těch letech venku dělalo _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 10:02 am Předmět: |
|
|
Mňo, obvykle se v názorech na česká a různě světová (především francouzská, žeano) vozidla s Burákem mírně rozcházíme, ale tle mu musím dát spíš za pravdu.
Embo opravdu už moc konkurenceschopný nebylo (ne že by snad oktávka nebo spartak byly). Je třeba vidět, že v první půlce šedesátejch let se konečně naplno rozejely všechny evropský automobilky a oprostily se od předválečnejch koncepcí a zejména tvarů. Možná kdyby embéčkovej motor byl třeba v kastli z Wartburga 353 a mělo to celý podvozek na bázi T603, tak to bylo progresivní východní konkurenceschopný auto. Ale v roce 64 už fakt bylo krok za světem.
Tatry se jaksi těžko s něčím porovnávají - už jen kvůli své specifické konstrukci. Ale 613 už taky byla těžce mimo - ani ne tak mechanicky, jako především výbavou. A to vůbec nemluvím o trvanlivosti a kvalitě, která by měla být pro auto vyšší třídy přece jen určitou standardní vlastností (VOLVO, Mercedes, atd.)
603ka ovšem ve své době byla opravdu světová - byť těžila z původní osmičky. Ta ale předběhla dobu natolik, že to ještě i v padesátých letech na celou Evropu stačilo. To že to soudruh nadále už jen kurvil, to je bohužel stejná histórie jako třeba v případě péráka...
Můj subjektivní názor. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 10:12 am Předmět: |
|
|
No, a to si představte, že v roce 1955 začali na tehdy již zastaralé koncepci vyvíjet "vůz s trambusovou karoserií" a že se tento koncepčně zastaralý, motoricky poddimenzovaný, všemi proklínaný, nevalnou kvalitou a trvanlivostí proslulý krumpl "vyrábí" dodnes _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 11:47 am Předmět: |
|
|
Ale jo, MBčko asi jo. Mělo hliníkovej motor a konkurovat mohlo třeba Renaultu 8, kterej zas měl 4 kotouče. Embo je řek bych někde mezi dauphine a osmičkou. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 12:20 pm Předmět: |
|
|
Jak říkám - motor moderní a celkem dobrej, ale kastle prostě už v té době nemoderní. Plechová palubka, zakulacený tvary, vyboulený okna - neříkám, že to jiný auta neměly, ale hi-tech to prostě v té době už nebyl ani náhodou.
To srovnání s R8 se furt omílá - patrně hlavně kvůliva pohonu, ale i v té slavné dobové srovnávačce vycházela R8 mnohem líp.
Vono zase na to, jaká jsme malinká země to asi fakt nebylo zas tak špatný - bez ohledu na režim. Můžem bejt rádi, že tady vůbec ty dvě (no dobře, pro slováky - tři) větší automobilky nějak přežily. Je potřeba uznat že skok mezi embéčkem a oktávkou byl krutej - asi jako pak mezi stodvácou a favoritem. Jenže skok mezi západem a východem byl holt ještě krutější. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 12:38 pm Předmět: |
|
|
Zas ale když bych to teda bral v rámci konkurenceschopnosti na západních trzích, tak embéčko bylo velmi úspěšný a vyvezlo se jich hodně. A to samozřejmě díky ceně.
Troska naproti tomu je fakt úplně mimo od začátku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 12:38 pm Předmět: |
|
|
JE fakt, že mužem bejt rádi, že jsme nedopadli tle http://sites.google.com/site/emelba7/Home
Ad 1000MB mužu porovnat třea se Simcou 1000, kterou tu máme. JE to taky stejná koncepce, Embo je větší, ale podvozkově, kdy je zadní náprava ze šikmejch trojuhelníkovejch ramen, co pak opajcli v Bouli pro 130RS atd... Nebo 5x uložená klikovka, kterou už měla předchozí Elysee apod. A to ta Simca byla fakt levný vozítko, ve Francii, stejně jak R8 _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 1:15 pm Předmět: |
|
|
LeDocteur napsal: | ... Jenže skok mezi západem a východem byl holt ještě krutější. |
JJ. kdo si odskočil na západ, tak to krutě odskákal
BTW: To je takové věčně zelenkavé téma. To se dá uchopovat a uchopovat, ale pochopit pouze s naprostým odhlédnutím od automobilové techniky a výhradně z pozice vědeckého socializmu
Hlavně, že je máme rádi!. Furt je to lacinější, než mít rádi třeba Loydy či Borgvardy. _________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
PeS
Založen: 16.7.2007 Příspěvky: 111 Bydliště: Bohnice
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 7:31 pm Předmět: |
|
|
Mě se právě fakt líbí porovnávání aut různejch výrobců ve stejný době. Proto se zajímám o takovou všehochuť. Zajímavý je třeba srovnání v roce dejme tomu 1964. Škodovka - no je jasný, že oktávka koncepčně nebyla zrovna in - s rámem, ale třeba motor, kterej měl hliníkovej blok (a to už min o 10 let dřív) podle mě pořád ještě docela moderní byl, z obsahu 1200 těch 47 koní taky nebylo tenkrát zas tak špatný, hliníkový převodovky taky tenkrát nedělaly úplně všichni... Srovnání mechaniky např. s Oplem Rekord vychází pro škodovku podstatně líp - Celolitinovej motor vycházející ještě z předválečný Olympie, z objemu 1700 60 koní, 3q! celolitinová převodovka, 4q jen za příplatek (je fakt, že si radši připlatil skoro každej)... ale na druhou stranu, tyhle archaismy se schovávaly v na tu dobu bombastický kastli. Embéčko podle mě v roce 64 taky nebylo zas tak špatný, i když si myslim, že ta koncepce motoru vzadu taky nebyl úplně geniální tah. Kdyby zůstal motor vpředu a to vynaložený usílí na tu totální změnu koncepce dali radši někam jinam (třeba do podvozku a interiéru), nemusela být možná škodovka za pár let tak v pr... A vůbec, kdyby komanči nezatrhli výrobu osobáků třeba v Pragovce, mohli jsme být úplně někde jinde... Simca byla v tý době podle mě na vrcholu slávy, jako ty motory a podvozky byly v těch nejnižších třídách asi celkem bezkonkurenční, ale naproti tomu furt vyráběla taky např. Arianu, která, až na motor, byla dost podobnej dinosaurus jako třeba u nás 1202STW. A přesto jí lidi kupovali, protože to byl prostě držák. Stejně tak jako třeba VW brouk, předválečná konstrukce a vyráběl se furt stejnej dalších 60let. Záleželo asi taky dost na tom, co lidi chtěli a taky kolik peněz na to měli. Třeba američan by si asi nekoupil ani škodovku, ani Simcu, ani Opla, páč ani jedno nemá el. okna, el. sedačky, automat, posliovače apod. Ale zas jim naopak vůbec nevadilo, že měli v autech furt ty stejný litinový V8, který žraly 50 na sto. A tak to prostě bylo, je a doufám, že i bude. Já nevim, jak vám, ale mě se líbí, že bylo každý auto jiný, že ten zkoušel vymyslet to a ten zas tohle, líbí se mi to, že na některejch autech je i vidět ta slepá ulice, kterou se vydali a pak zjistili, že je to blbost a třeba na to i dost dojeli. A fakt bych se nerad dožil chvíle, kdy budeme jezdit všichni stejnejma autama a všechno ostatní nám zatrhnou... Bohužel mi někdy připadá, že už se tomu docela blížíme... _________________ všichni jsou blázni, jenom já jsem škodovka;-) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 7:41 pm Předmět: |
|
|
No, ale tu šlo o kvalitu výroby v TAZ _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
PeS
Založen: 16.7.2007 Příspěvky: 111 Bydliště: Bohnice
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 7:53 pm Předmět: |
|
|
jsem reagoval spíš na těch posledních pár příspěvků, který taky tak trochu odbočily od tématu. _________________ všichni jsou blázni, jenom já jsem škodovka;-) |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 7:56 pm Předmět: |
|
|
Tady se furt někam odbočuje... možná to je tím, že když u 1203 dupneš na brzdu taky odbočí... možná to je vůli v Předsedovim řízení tohohle fóra... tady si každej dělá co chce
Ale k tématu: kdo slyšel Továrníka jak mluví o kvalitě výroby v TAZu, tak ví vše a tomuhle se jen z dálky směje... _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červenec 20, 2010 8:52 pm Předmět: |
|
|
j.karel napsal: | možná to je vůli v Předsedovim řízení tohohle fóra... tady si každej dělá co chce
|
Co kecáš, jsem to náhodou zmoderoval, původně to bylo v tématu o vynechávání motoru. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|